LOADING

Type to search

24h Daytona: Dvojité vítězství pro Action Express Racing

richard 4 týdny ago
Share

Letošní ročník vytrvalostního závodu 24h Daytona patřil vozům Cadillac DPi stáje Action Express Racing.

Čtyřiadvacetihodinové klání vyhrála posádka v prototypu s číslem 5 ve složení Joao Barbosa, Filipe Albuquerque a Christian Fittipaldi. Zmiňované trio mělo pod šachovnicovou vlajkou náskok 1 minuty a necelých 11 sekund na týmové kolegy Mika Conwaye, Erica Currana, Felipeho Nasra a Stuarta Middletona v prototypu #31.

Vítězný vůz týmu Action Express Racing navíc zvládl podnik v novém rekordu, když zaznamenal 808 kol a překonal tím historickou hranici 2 760,960 mil v závodě. Tento počin zapříčinil především fakt, že do úvodní zastávky letošní sezony zámořského seriálu WeatherTech SportsCar Championship zasáhly pouze čtyři plné žluté fáze.

I přes vítězný double se dvěma nejrychlejším prototypům Cadillac DPi nevyhnuly problémy, v závěru se totiž o slovo přihlásily potíže s přehříváním motoru. V poslední čtvrtině závodu tak oba vozy zajely do boxů k doplnění provozních kapalin. Posádku s číslem 31 navíc ještě zdržela oprava přední části vozu a následná penalizace po kolizi se soupeři z Týmu Penske.

Vytrvalostní závod v Daytoně se však nesl v duchu mnohačetných problémů u lídrů a proto z celé situace vyšly vozy stáje Action Express Racing ještě dobře.

Stupně vítězů doplnil prototyp Oreca 07 Gibson #54 stáje CORE autosport. Colin Braun, Romain Dumas, Loic Duval a šéf týmu Jon Bennett využili problémů u rivala z United Autosports, jelikož Ligier JS P217 postihly problémy se spojkou.

Team Penske se v průběhu čtyřiadvacetihodinovky dostal do vedení postupně při premiéře se dvěma svými vozy Acura ARX-05, nakonec však zaznamenal deváté a desáté místo v cíli. Důležitý čas totiž stáj ztratila po kolizi s cadillacem v barvách Whelen Engineering Racing, respektive po výměně alternátoru trvající 25 kol.

Fernando Alonso dokončil při své premiéře na celkovém 38. místě, neboť jeho Ligier LMP2 týmu United Autosports potrápil motor, plynový pedál a opakující se peripetie s brzdami.

Šachovnicovou vlajku nespatřili vítězové kvalifikace a obhájci prvenství z Wayne Taylor Racingu, kteří svůj Cadillac DPi se startovním číslem 10 po sérii pěti defektů pneumatiky odstavili z bezpečnostních důvodů.

 

Výsledky závodu 24h Daytona TOP 10

Tags:

5 Comments

  1. Radek 29.1.2018

    Bylo to moc krásné pokoukáníčko. Myslel jsem si, že letošní Le Mans bude nuda bez Audi a Porsche. Mýlil jsem se! Jejich chyba.Opět mi udělali velkou radost všichni ti, se kterýma jsem se vídával na DTM, nejvíce však Mike Rockenfeller. To je chlap ten chlap!!!

    Odpovědět
    1. Lubino 29.1.2018

      Dík za Váš koment, i když to vidíme každý jinak.Já viděl poslední 1 3/4 h na Eurosportu,, a přišlo mi to jako děsná nuda.Asi jsem něco prošvihnul.

    2. Josefus 29.1.2018

      Dojezdy čtyřiadavacetihodinových závodů bývají někdy trochu nudné. Každý drží dobytou pozici a snaží se především dojet, někdy i v hodně odpočinkovém tempu. Zajímavé však bývají následné zkrácené a sestřižené záznamy, které ukáží to nejzajímavější, co se na trati během závodu událo.

  2. Radek 30.1.2018

    Pro : Lubino a Josefus.To je chlapi o tom, co od toho motorsportu očekáváte. Já se kochám tím co lická ruka vyrobila a to napříč kategoriemi. Dále tam jsou lidé, které znám a fandím. Kolize a technické problémy, to já nikomu nepřeji a když jsou vozidla v daných kategoriích trochu na srovnatelné úrovni, tak je tam i trochu toho boje. To Vám asi chybělo. Mi trochu také.

    Odpovědět
    1. Lubino 30.1.2018

      Jj, to je v klidu.Já mě možnost sledovat pouze ten závěr, a to se toho už moc nedělo.Asi mi tam chybělo něco ve smyslu: I have no power.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *