6H Nürburgring: Double pro Porsche, tragédie u Toyoty nekončí

Čtvrtému podniku letošní sezony Mistrovství světa vytrvalostních závodů dominovalo Porsche. Šestihodinový závod na Nürburgringu vyhrála posádka vozu Porsche 919 Hybrid #2 ve složení Timo Bernhard, Brendon Hartley a Earl Bamber. Jen necelé dvě sekundy ztratilo  na vítěze po vyrovnané bitvě trio sesterského prototypu #1 André Lotterer, Nick Tandy a Neel Jani. Stupně vítězů doplnila Toyota TS050 Hybrid #7 Kamuje Kobajašiho, José Maríi Lópeze a Mika Conwaye, což byl jen smutný výsledek dalších potíží japonské automobilky.

Velká pohroma přišla u Toyoty těsně před samotným závodem, kdy se prototyp s číslem 8 místo na startovním roštu objevil v boxové uličce s problémem u motoru, který si vyžádal výměnu palivové pumpy.

Do šestihodinovky tak vyrážel jediný vůz Toyoty s posádkou Kobajaši, López a Conway, bránící se po startu z pole-position přesile dvou prototypů Porsche. Vítězové kvalifikace však vedoucí příčku neudrželi. Po hodině a 17 minutách podlehl López nejprve Hartleymu a o dalších 5 minut později také Janimu. V cíli narostla ztráta na dvojici prototypů německé značky přes jednu minutu.

Druhý vůz Toyoty, ve kterém se vystřídali Sébastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakadžima, strávil výměnou pumpy v boxech 5 kol a po zbytek šesti hodin proto musel dohánět ztrátu. Pod šachovnicovou vlajkou projel Nakadžima jako čtvrtý.

Porsche 919 Hybrid #2 tak po triumfu v závodě 24H Le Mans zvítězilo i na Nürburgringu a trojice Bernhard, Hartley a Bamber navýšila náskok na čele průběžného pořadí v královské třídě LMP1 na 30 bodů před Buemim, Davidsonem a Nakadžimou.

Po letech 2015 a 2016 se tak stalo potřetí v řadě, co Porsche ovládlo podnik WEC na Nürburgringu a samotný Timo Bernhard si pak může tyto triumfy přidat ke svým dalším rekordním pěti vítězstvím v podniku 24H Nürburgring. Tento víkend tak Němec od svých týmových kolegů neposlouchal nic jiného, než přezdívku „King of the Ring“.

Ve třídě LMP2 se o třetí prvenství v letošní sezoně postaralo trio stáje Jackie Chan DC Racing Oliver Jarvis, Ho-Pin Tung a Thomas Laurent za volantem prototypu ORECA-Gibson 07.

V Kategorii GTE Pro se v cíli jako první objevilo Ferrari 488 GTE týmu AF Corse, které se dostalo na čelo během čtvrté hodiny závodu. Na nejvyšší stupínek se podíval James Calado s Alessandrem Pierem Guidim.

Foto: Porsche

 

Jeden komentář.

  1. Tomu, kdo viděl závod v televizi a trochu rozumí motorsportu, se muselo udělat špatně z toho, co udělal management Porsche LMP1 před koncem závodu.
    Ještě před koncem vedla posádka Porsche s číslem 1 (řídil Loterrer) o 5 vteřin před posádkou Porsche číslo 2 (řídil Bernhard). Protože však šéfové od Porsche potřebovali uvolnit místo „dvojce“, která bodově vede šampionát, rozhodli se pouhých 14 minut před koncem závodu oba vozy poslat do boxu a „jedničku“ tam nenápadně zdržet déle. Kromě výměny kol u obou vozů mechanici provedli proto pouze u vozu č. 1 sáhodlouhé a zbytečné tankování, které „jedničku“ v boxech skutečně zdrželo, čímž bylo „dvojce“ umožněno převzít vedení a následně zvítězit.
    Toto „vynucené“ tankování, pouze jednoho z vozů Porsche bylo do očí bijící obzvláště za skutečnosti, že oba vozy tohoto týmu jely od počátku evidentně celý závod na stejnou strategii. Znechucen jsem od televizoru ještě před koncem závodu odešel…

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.