LOADING

Type to search

Bláznivý druhý závod na Hungaroringu vyhrál Marco Wittmann

dusanczo 2 měsíci ago
Share

Ve druhém závodě, do kterého zasáhl déšť a červené vlajky, přinesl první letošní vítězství Marcu Wittmannovi. Na stupně vítězů jej doprovodili Timo Glock a Philipp Eng.

Zatímco sobotní závod proběhl na Hungaroringu v poměrně poklidném duchu, o druhém závodě víkendu se toto ani v nejmenším tvrdit nedá. Závod toitž ovlivnil déšť, který se na trať snesl v úvodních kolech závodu, a již podruhé v letošní sezoně došlo také k vyvěšení červených vlajek. K tomuto kroku se ředitelství závodu rozhodlo v sedmém kole poté, co se v boxové uličce dostali do problémů Lucas Auer, Bruno Spengler a také Edardo Mortara. Zatímco v případě Bruna Spenglera se incident obešel bez většch následků a potíže Edoarda Mortary schytala boxová konstrukce, nepovedený nájezd Lucase Auera do boxového stání odnesla zraněním trojice traťových komisařů. Zatímco jeden z nich utrpěl těžká poranění dolních končetin, u zbylých dvou maršálů došlo ke středně těžkým zraněním. Ani jeden z nich ale není v ohrožení života.

Vyvěšení červených vlajek výrazně zasáhlo do dalšího průběhu závodu, když v podstatě připravilo o naději na dobrý výsledek piloty, kteří v té době ještě neměli odbytou povinnou zastávku v boxech. Mezi ně patřila například také vedoucí čtveřice Pascal Wehrlein, Gary Paffett, Daniel Juncadella a Nico Müller. Po restartu závodu již na Hungaroringu panovaly suché podmínky.

Tento bláznivý závod nakonec překvapivě ovládlo BMW. Bavořané se sice po celý víkend trápili a zaostávali za svými konkurenty z Mercedesu a Audi, ve druhém závodě se jim ale podařilo obsadit kompletní stupně vítězů. Ze svého prvního letošního vítězství se po startu ze 14. příčky radoval Marco Wittmann.

„Bylo těžké vidět, jak na tom jsme. Před restartem mě inženýr informoval, že vozy přede mnou kromě Philippa Enga ještě nezastavily. Věděl jsem tak, že se nacházím v dobré pozici. Mým cílem bylo jet čistě a nedělat chyby. Když přijde déšť, je to vždycky chaos. Nikdo neočekával déšť tak brzo. Doufali jsme v něj a nakonec to všechno hrálo v náš prospěch. Dnes jsme to udělali správně. Celý víkend pro nás byl hodně obtížný. V kvalifikaci jsem nemohl moc udělat. Štěstí dnes bylo na naší straně. Jsem spokojený s 25 body. Zvláště o víkendech, kdy se vám dobře nedaří, musíte získat maximum bodů. Stále nám ale něco málo chybí. Tady jsme bojovali. V letošní sezoně není možné dělat žádné předpovědi. Situace, kdy trať sedí pouze určité značce, už neexistují,“ uvedl v cíli překvapivý vítěz.

Za dvojnásobným šampionem z let 2014 a 2016 dojel se ztrátou necelých šesti sekund Timo Glock. Šestatřicetiletý pilot se zkušenostmi mimo jiné také z Formule 1 přijížděl na Hungaroring jako vedoucí muž šampionátu. V Maďarsku se mu ale stejně jako ostatním pilotům závodícím s vozy BMW nevedlo a Glock kvůli prvnímu letošnímu nebodovanému umístění přišel o první příčku v šampionátu. Ani po startu dnešního závodu se nezdálo, že by se karta obrátila, když Němec skončil po kolizi s Müllerem mimo trať. Hned na konci úvodního okruhu ale stejně jako Rockenfeller s Erikssonem zajel ke svým mechanikům k povinné zastávce. Pozdější průběh závodu ukázal, že se jednalo o správnou volbu a Glockovi vynesla 18 bodů za druhou příčku.

„Bylo to špatné (když přišel déšť- pozn. red). Náš radar žádný déšť neukazoval. Po hodinách, které způsobil ve druhé zatáčce Nico Müller, jsem neměl co ztratit a tak jsem do toho šel.Byl jsem docela uvolněný poté, co mě Nico Müller roztočil. Zase jsem se vrátil zpátky a pak najednou začalo pršet. Myslel jsem, že to nemůže být pravda. Na konci dne jsme ze situace vytěžili to nejlepší. Nakonec jsme byli na pódiu tři jezdci BMW. To je velmi dobré. Po obtížné sobotě jsme se dnes znovu vrátili zpátky. Věděli jsme, že Gary Paffett a Mercedes jsou velmi silný a pravděpodobně by navýšil svůj náskok. Ale to je motorsport. Když jsem zjistil, že je stále na pneumatikách do deště a dosud nezastavil, říkal jsem si, že to zahodil,“ řekl Timo Glock.

Společně s Marcem Wittmanem a Timem Glockem vystoupil na pódium Philipp Eng. Rakouský nováček ve svém šestém závodě v DTM získal již své druhé pódiové umístění.

„Byl to neuvěřitelně turbulentní závod. Zejména při jízdě na slickách v dešti jsem byl hodně nervózní, ale byla to skvělá zábava. Nevěděl jsem nevěděl, kolikrát musí do boxů chlapi přede mnou. Říkal jsem si, dobře, možná skončím čtvrtý nebo pátý. Když jsem na velké obrazovce viděl, že Jamie Green zajíždí do boxů, byl jsem šťastný. Poté jsem za sebou neustále viděl Mika Rockenfellera. Zkoušel vážně mnoho triků, ale dokázal jsem se dobře bránit a dovezl to domů. Být na stupních vítězů v nejlepší sérii cestovních voz na světě je vždy velkým privilegiem,“ prohlásil v cíli Eng.

Na čtvrté příčce se v cíli umístil Mike Rockenfeller, který byl jedním z trojice, jenž svůj pitstop absolvovala již na konci prvního kola. Rozestup mezi šampionem z roku 2013 a Engem činil v cíli pouhých 480 tisícin sekundy.

Na pátém místě skončil včerejší vítěz Paul Di Resta. Šestou pozici obsadil Joel Eriksson, na sedmé příčce byl klasifikován Augusto Farfus, na osmé Robin Frijns, na deváté Loic Duval a bod za desátou příčku si připsal obhájce titulu René Rast.

Těsně za Rastem skončil na 11. příčce Daniel Juncadella. Nebýt červených vlajek, mohl by Španěl zabojovat o svůj premiérový triumf v DTM. Před svým pitstopem strávil Juncadella šest kol v čele závodu, když ve třináctém kole pokořil Pascala Wehrleina.

Také německého závodníka vyřadily z boje o nejvyšší příčky červené vlajky. Cílem projel těsně za Juncadellou a obsadil 12. příčku. Na 12. místo se ale Wehrlein posunul až po skončení závodu, když byl za zavinění kolize s Timem Glockem potrestán 30 vteřinovou penalizací, která jej srazila ze 12. místa na 14.

Zklamán byl jistě také Gary Paffett, který se v sobotu posunul do čela šampionátu a v neděli měl velikou příležitost svůj náskok ještě navýšit. Britovy naděje ovšem zhatil fakt, že jej po restartu ještě čekala povinná zastávka v boxech a také chyba mechaniků, kteří během čekání na restart nestihli jeho vůz přezout na suché pneumatiky. Brit tak vyjel na trať na přechodných pneumatikách, na kterých ztratil spoustu času a cílem projel jako poslední na 15. místě.

Lucas Auer, Bruno Spengler a také Edoardo Mortara se po potížích v úvodu vrátili do závodu zpět a dokonce se všem podařilo protnout cílovou pásku na bodovaných příčkách. Zatímco Spengler skončil sedmý, Auer dojel devátý a Mortara nejlepší desítku uzavřel. Za nebezpečné počínání v boxech se ale sportovní komisaři rozhodli všechny tři piloty diskvalifikovat a také potrestat podmínečnou penalizací deseti míst, kterou obdrží, jestliže se během nadcházejících dvou závodních víkendů proviní proti pravidlům.

Do čela šampionátu se po druhém maďarském závodě vrátil zpět Timo Glock (90 bodů). Druhý Gary Paffett má na svém kontě 79 bodů a na Glocka tak ztrácí 11 bodů. Třetí příčka patří Paulu Di Restovi (67 bodů). Čtvrtý je Lucas Auer (55 bodů), pátý Marco Wittmann (51 bodů), šestý Edoardo Mortara (47 bodů), sedmý Philipp Eng (41 bodů), osmý Pascal Wehrlein (41 bodů), devátý Mike Rockenfeller (34 bodů) a nejlepší desítku uzavírá Joel Eriksson (23 bodů). Obájce titulu René Rast má na svém kontě stejně bodů jako Švéd a patří mu 11. příčka.

Mezi týmy vede Mercedes-AMG Petronas Motorsport (120 bodů). Druhé místo patří SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG Motorsportu (102 bodů) a třetí BMW Teamu RMR (98 bodů).

V hodnocení značek vede s náskokem 58 bodů Mercedes-Benz (294 bodů). Druhé místo patří BMW (236 bodů) a na poslední třetí příčce zůstává Audi (112 bodů).

kompletní průběžné pořadí

Sezona bude pokračovat za tři týdny na Norisringu.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *