LOADING

Type to search

ByKolles a Ferrari zvažují stavbu hypervozů, BMW zájem nemá

redlczo 6 měsíci ago
Share

FIA a ACO nadále čekají na vyjádření automobilek ohledně stavby hypervozů a vstupu do šampionátu FIA WEC od sezóny 2020/21. Zatímco soukromý výrobce ByKolles již zahájil plánování, Ferrari se stále nachází ve fázi zvažování. BMW již naopak oznámilo, že hypervůz zatím stavět nehodlají.

Životnost současných prototypů LMP1 se blíží ke svému konci a na scénu přichází právě hypervozy, které se stanou novou elitní kategorií ve vytrvalostních závodech. U britského McLarenu se již nechali slyšet, že premiérový ročník patrně nestihnou, zatímco jiní zase stále čekají na doladění detailů v pravidlech.

Velký zájem má soukromý výrobce závodních vozů ByKolles, který již zahájil plánovací fázi pro sezónu 2020. Rakouská značka, která se od roku 2014 angažuje s vlastním prototypem v LMP1, už dokonce začala i najímat nové lidi. Tým pak prý i nadále počítá s Nissanem jako dodavatelem motorů.

„Chceme toho být součástí a již na tom pracujeme. Nyní nás čeká jednání s obchodními partnery. Dr. Kolles nás v této kategorii chce. Ještě čekáme na vyjasnění některých pravidel, ale současný návrh se nám opravdu zamlouvá,“ řekl šéf týmu Manfredi Ravetto.

Vše pečlivě sleduje také Ferrari, které se o návrat do Le Mans v nejvyšší kategorii aktivně zajímá již několik let. Základem jejich hypervozu by mohlo být LaFerrari, ale italská automobilka údajně pracuje na novém modelu, který by se mohl objevit v roce 2021.

„Jak si můžete představit, v tuto chvíli se snažíme vše zanalyzovat. Pravidla byla zveřejněna teprve 5. prosince, takže musíme zjistit, jestli je takový projekt vůbec možný. Samozřejmě se nám zamlouvá, že nová pravidla nabízí úzké spojení mezi produkčními a závodními vozy, což bylo vždy klíčové pro automobilky jako je Ferrari,“ komentoval zástupce italské značky.

Jens Marquardt, který působí jako ředitel motorsportu u BMW, oznámil, že v tuto chvíli o hypervozu neuvažují. Německá automobilka se sice účastnila předchozích technických schůzek, ale v současné době žádné takové auto nemá. Navíc údajně patřili spíše mezi zastánce hypervozů postavených na bázi vozů třídy GTE. Kromě toho se BMW i nadále soustředí na stavbu vozu na vodíkový pohon.

„V současné době nemáme v našem portfoliu nic podobného hypervozu, takže v nejbližší době bychom nebyli schopni něco takového realizovat. Všichni ví, jak těžké to je, když nemáte na čem stavět a kolik peněz je třeba investovat do vývoje takového vozu,“ řekl Marquardt.

Tags:
Next Article

1 Comments

  1. Josefus 30.12.2018

    To si nejsem jistý, zda bude někdy na závodní dráhu vpuštěno BMW na vodíkový pohon, Nehoda vodíkového vozu na závodní dráze způsobí spoušť jako menší atomovka.
    Mám i pochybnost, zda se Dr. Kollesovi podaří ze svého pidi-týmečku ByKolles vytvořit v následujících letech nějakou prémiovou značku či respektovanou sportovní divizi Nissanu.

    Odpovědět

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *