LOADING

Type to search

Chci další pódia, říká v rozhovoru Ptáček

Share

Petr Ptáček poskytl pro server České okruhy rozhovor, ve kterém se rozpovídal o své letošní sezoně a nejenom o ní.

Letošní sezona Formule Renault Eurocupu je ve své polovině. Jak jsi spokojen s jejím dosavadním průběhem?

„Určitě se nenacházíme tam, kde jsme si původně přáli být. Jedná se však o moji premiérovou sezonu v této sérii a na většině okruhů jsem se představil poprvé v životě. Na druhou stranu ale nemůžu být naštvaný, že se zatím tento ročník nevyvíjí podle našich představ. Doposud se jednalo o těžkou sezonu. Sužovalo nás spoustu technických problémů, za které navíc nenesl vinu ani tým. Závodíme s novým vozem, novým motorem a některým potížím jsme se tak zkrátka nemohli vyhnout. Je škoda, že jsme kvůli těmto problémům ztratili mnoho bodů. Na druhou stranu je to ale teprve má druhá sezona na formulové scéně a první v této kategorii, tudíž si myslím, že se z mé strany nejednalo o žádnou tragédii. Moc jsem nechyboval, ale pochopitelně i já mám své slabé stránky, kde se musím zlepšit. Pracujeme na tom, aby Nürburgring byl v našem podání dobrý.“

Jak jsi již zmínil, letošní sezona je ve Formuli Renault Eurocupu tvou premiérovou. Bylo pro tebe po přechodu z F4 obtížné zvyknout si na nový vůz?

„Svým způsobem ano. Ve srovnání s F4 představuje hlavní rozdíl hmotnost, neboť vůz formule 4 je skoro o 200 kg lehčí než monopost Formule Renault Eurocupu a ačkoli ten má silnější motor, není to příliš znát, neboť jde o opravdu těžký vůz. Nemusel jsem si zvykat ani tak na rychlost jako spíše na styl jízdy. Musím uznat, že se jedná o něco jiného a že je to těžší. Musel jsem si zvykat a nebylo to zas tak snadné, jak jsem očekával.“

V letošním ročníku Formule Renault Eurocupu hájíš opět barvy stáje Bhaitech, za kterou jsi závodil již loni v kompletní sezoně italské F4. Myslíš si, že ti tato kontinuita v podobě setrvání u stáje přechod výše nějakým způsobem usnadnila?

„Ano i ne. Rozhodně mi pomohla skutečnost, že již znám inženýry s mechaniky, kteří navíc mají moji důvěru. Na druhou stranu to ale nepomohlo, neboť většina stájí již má zkušenosti s těmito okruhy, kdežto Bhaitech stejně jako já zažívá v této sérii debutovou sezonu. Je hezké být s nimi druhý rok po sobě, upřímně se ale ani jednomu z nás nevede tak, jak bychom si přáli. Pracujeme ale na tom, aby druhá část sezony byla v našem podání dobrá. Uvidíme, zda zůstanu s Bhaitechem i příští rok.“

Již jsi nakousl, že většina tratí je pro tebe v letošní sezoně nových. Která z těchto tratí byla pro tebe z hlediska učení nejlepší a se kterou jsi naopak nejvíce zápasil?

„Nejlepší byl pravděpodobně Silverstone, kde jsme byli schopni získat pódium. Nejtěžší bylo asi Monako a to mimo jiné i z toho důvodu, že začalo pršet, tudíž jsme na suché trati moc neodjeli. V jediném volném tréninku, který byl ještě ke všemu kratší než v případě jiných podniků, jsme navíc odjeli pouze dvě nebo tři kola.“

Jaký to byl pocit představit se v ulicích Monte Carla před zraky šéfů stájí Formule 1?

„Bylo by lepší, kdyby se mi podařilo vybojovat umístění na stupních vítězů, ale určitě jde o něco speciálního. Mohu být šťastný, že jsem se mohl do Monaka vůbec podívat. Rozhodně jde o moment, na který nikdy nezapomenu.“

Tvoje letošní sezona se ale neskládá pouze z podniků Formule Renault Eurocupu. Máš totiž za sebou také úspěšné účinkování v podniku asijské F3 na Suzuce, kde jsi se rovněž představil poprvé. Jak bys charakterizoval tuto trať?

Suzuka je možná nejlepší trať, na které jsem kdy závodil. Určitě bych ji zařadil mezi tři nejlepší. Je hodně technická a rychlá, platíte zde i za malou chybu. Určitě je to jeden z nejlepších okruhů, na kterém jsem kdy jel a skutečnost, že jsme zde získali pole position a jedno pódium, byla jen třešničkou na dortu. Zajet traťový rekord vozu F3 na takovém okruhu je něco, čím se nemůže pyšnit každý a je to jedna z věcí, která vypovídá o tom, že i když procházím těžkou sezonou, jsem pořád schopen se ukázat a zajet dobře. Byl jsem šťastný, že jsme se tohoto podniku zúčastnili.“

Řekl jsi, že Suzuka je možná tvoje nejoblíbenější trať. Který okruh se ti ale naopak zamlouvá nejméně?

„Mým nejméně oblíbeným okruhem bude určitě nějaký z novozélandských, kde jsou tratě hodně pomalé a nezáživné. Pravděpodobně Teretonga.“

Existuje nějaký okruh, na kterém sis ještě neměl možnost zazávodit, ale rád bys tak v budoucnu učinil?

„Je hodně takových okruhů. Například Austin, Fuji nebo Bathurst.“

Nyní se od okruhů vraťme zpět k Formule Renault Eurocupu. Jaká zde panuje atmosféra mezi jezdci? Jedná se spíše o konkurenční prostředí nebo panuje přátelská atmosféra?

„Jsem jedním z jezdců, kteří toto nijak neřeší a upřímně řečeno mě ostatní jezdci nezajímají. Jediný, s kým se bavím, je můj týmový kolega. Nějakou rivalitu příliš nevnímám, spíše na mě působí motivačně.“

Mluvili jsme o tvých letošních pódiových výsledcích v podniku Formule Renault Eurocupu na Silverstone a v klání asijské F3 na Suzuce. Jak vysoko tyto vydařené závody ve své kariéře řadíš vůči ostatním úspěchům?

„Formule 4 je klasifikována jako školní formule, kdežto Formule Renault Eurocup a asijská F3 již nikoliv. Na Silverstone to bylo pěkně díky tomu, že se jednalo o mé první umístění na stupních vítězů mimo závody školních formulí. Myslím si, že pódium hned v prvních závodech ukazuje, na co jezdec má, když dostane příležitost zajet dobře. Neberu to však jako moment, který by mi měl nějakým způsobem změnit celou kariéru.“

Kdo patří mezi tvé závodnické vzory?

„Asi Kimi Räikkönen. Mnoho lidí mi říká, že jsme si podobní. Líbí se mi, jak má nastaven život. Závodění je u něj na prvním místě a média spolu se vším ostatním až daleko za tím. Můj přístup je podobný. V první řadě si chci zazávodit. Když auto funguje dobře, tak je to super. Ale i když není perfektní, pořád s tím dokážu žít, neboť stále dělám, co mě baví. Co se týče mediálních věcí, jako je například Facebook nebo Instagram, to se u mě nachází až daleko za závoděním. A potom patří mezi mé vzory také Ayrton Senna, který pro mě představuje ikonu tohoto sportu.“

View this post on Instagram

Fifth today.

A post shared by Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) on

Jak vypadá tvoje fyzická příprava?

„Každý rok se připravuji jinak. Zatímco loni jsem se soustředil na získávání svalové hmoty, abych byl po dobu 30 minut schopen závodit na úrovni a neunavil se již po pár kolech, letos se soustředím spíše na kardio trénink.“

Není žádným tajemstvím, že tvým cílem je Formule 1, ostatně jako u většiny závodníků. Existují ale také ještě nějaké jiné šampionáty, které jsou pro tebe nějakým způsobem atraktivní?

„Přijde mi zajímavá japonská Super Formule. Zajímá mě ale všechno, co jede rychle. Na prvním místě je ale Formule 1. Pokud jde o IndyCar nebo NASCAR, tam mě to moc netáhne. Určitě bych ale chtěl zkusit Formuli E. Rád bych si jednou vyzkoušel vůz poháněný elektřinou, alespoň pro zábavu. Baví mě ale také motokáry, na kterých často testuji. Líbí se mi, že je to rychlé, lehké a nemáte čas přemýšlet, co se zrovna děje. Je to ten nejlepší druh motorsportu, co kdy byl a co kdy bude.“

Poslední podnik Formule Renault Eurocupu se jel v rámci doprovodného programu závodu 24 hodin Spa. Co ty a vytrvalostní závody?

„Vytrvalostní závody se mi moc nelíbí, neboť jsou hodně o šetření a ryzího závodění zde není zas tolik.“

Co očekáváš od zbytku sezony? Máš nějaké konkrétní cíle?

„Chtěl bych na sobě zapracovat a zlepšovat se. Rád bych přidal ještě nějaká pódia nebo i vyhrál závod. Zůstávám ale realistický a vím, že letošní sezona zatím nebyla natolik perfektní, abych mohl pomýšlet na triumf. Hlavním cílem tedy zůstávají stupně vítězů.“

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..