LOADING

Type to search

CRG TEAM OKKART hodnotí druhý podnik Czech Kart Open

milan 2 měsíci ago
Share

POSLEDNÍ DUBNOVÝ VÍKEND HOSTILA CHEBSKÁ KARTARENA DRUHÝ PODNIK LETOŠNÍHO SPOJENÉHO MISTROVSTVÍ ČR A POHÁRU AČR. TEPLICKÝ CRG TEAM OKKART TAK V CHEBU NEMOHL CHYBĚT, A CO VÍC, V JEHO BARVÁCH SE NA STARTU PŘEDSTAVILO REKORDNÍ MNOŽSTVÍ JEZDCŮ. CELKEM PATNÁCT ZÁSTUPCŮ CRG TEAMU OKKART BOJOVALO V KATEGORIÍCH BABY 60, HONDA, HONDA ENDURANCE, SUPERROK A KZ2 GENTLEMAN. OSMIČKA NAŠICH JEZDCŮ PAK ODJÍŽDĚLA S POHÁRY ZA PRVNÍ (5) NEBO DRUHÉ (3) MÍSTO.

Nejmladšími bojovníky na dráze byli stříbrný z prvního závodu v Třinci, Sébastien Šťastný, kterého nově doplnil Tomáš Slípka. Sébastien obsadil v měřeném tréninku druhé místo, zatímco Tomáš byl čtvrtý. První jízda přinesla nervy drásající finish, když Sébastien zvítězil s náskokem 0,01 sekundy. Tomáš si také o jednu příčku polepšil a cílem projel na třetím místě. Druhou jízdu Séba projel cílem na prvním místě s trochu větším náskokem, než tomu bylo v první jízdě, ale z důvodu předčasného startu byl klasifikován až na místě třetím. Čtvrtou příčku pak obsadil nováček v týmu Tomáš.

Tomu se pak náramně povedl start do Superfinále, když se probojoval na druhé místo, zatímco Séba byl třetí. Hned v úvodu závodu se Séba dostal před Tomáše a začal stíhací jízdu za prvním v pořadí, který si dobrým startem vybojoval menší náskok. Tomáš dlouho jezdil na místě třetím, po menší chybičce se propadl na místo čtvrté. Pak se projevil nedostatek Tomovo zkušeností při jeho teprve čtvrtém závodním víkendu, když se chtěl probojovat zpět na stupně vítězů, chyboval, a nakonec projel cílem na místě pátém. Nicméně celý víkend zrychloval a zaslouží si tak velkou pochvalu nejen za první jízdu či superfinálový start. Séba se asi ve třetině závodu dotáhl na vedoucího jezdce, celý zbytek závodu pak jezdil za ním, když v posledním kole zkušeně zaútočil a vybojoval si tak cenné vítězství.

V kategorii Honda pak startovalo ve čtrnácti členném poli pět našich jezdců. David Matějů, Pavel Müller, Andrew Schmid a Aleš Holan hájili barvy podvozků Maranello Kart, zatímco Ondřej Kočka startoval na podvozku CRG. „Za normálních okolností bych s Hondou nestartoval, není to má priorita a kategorie, ve které bych chtěl sbírat úspěchy. Pokud bude někdo z našeho týmu potřebovat pomoci ve vytrvalostním závodě, rád do toho naskočím, ale sprintové závody Hond mě jezdecky nelákají, stále se cítím v kondici na něco rychlejšího. Bohužel ale přišlo nařízení „shora“, že pokud nebude závodit alespoň 10 Hond, bude tato kategorie zrušena. A to si myslím, že by byla velká škoda, jednak bychom přišli o nějaké motokáristy a jednak bychom přišli o dostupnou kategorii, která může sloužit jako mezistupeň mezi půjčovnami a velkými závody. Proto jsem se rozhodl tuto kategorii podpořit svou účastí. Od začátku jsem ale věděl, že se nechci Hondařům míchat do pořadí, a proto jsem se rozhodl, že v posledním kole superfinále ze závodu odstoupím. Pokud bude potřeba, rád takto Hondám pomohu i v příštích závodech.“, zhodnotil svůj start v kategorii Honda Ondřej Kočka.

Měřený trénink i první jízda byla kořistí čtveřice jezdců TEAMu OKKART, když nejrychlejším v měřeném tréninku byl Müller před Kočkou, Schmidem a Matějů. Do cíle první jízdy pak přijeli v pořadí Müller, Matějů, Schmid, Kočka. Nedělního programu se již neúčastnil Müller se Schmidem. Druhou jízdu tedy vyhrál Matějů s náskokem před Ondřejem Kočkou. Superfinále do poslední pomalé zatáčky vedl David, když ho ale Ondra zkušeným manévrem překvapil a předjel. Před projetím cílem však ze závodu odstoupil, a tak zaslouženě po výkonu během celého víkendu zvítězil David Matějů.

Do vytrvalostního závodu Honda Endurance jsme nasadili 4 posádky. Již tradičně TEAM OKKART – Kart 33, tentokrát ve složení David Matějů a Petr Kocián, když se Jiří Petera stále léčí s naštíplými žebry z Třince a TEAM OKKART – AP Motorsport ve složení Pavel Müller a Andrew Schmid. Nově se v barvách CRG TEAMu OKKART představila posádka startující pod názvem AHR ve složení Aleš Holan, David Dobogai a Bronislav Růžička. Po několikaté pauze se do závodů motokár vrátil náš dřívější jezdec Tomáš Kříž, který se svým kamarádem Jaroslavem Hájdukem startovali pod názvem OKKART 007. První dvě jmenované posádky určovaly tempo závodu již od startu, když jim v prvním stintu sekundoval ještě domácí EM Racing. Po třech hodinách závodu však naše dvě posádky projely cílem s kolem náskoku, když prvním odmávaným byl TEAM OKKART – AP Motorsport. Vzhledem k tomu, že při jednom kontrolním vážení měli podváhu, z vítězství se nakonec radoval TEAM OKKART – KART 33. David Matějů si tak odvezl z Chebu nejen vítězství ve sprintech, ale také z „vytrvaláku“. Pavel s Andrewem byli po penalizaci klasifikováni na místě druhém.

V kategorii SuperRok byl po celý víkend nejrychlejší Marek Pytlík. Zvítězil v měřeném tréninku, v obou jízdách i v Superfinále, a to systémem start-cíl. Pochvalu si zaslouží především za práci s pneumatikami, díky kterým určoval tempo i v Superfinále a jel si tak v podstatě vlastní závod. „I přesto, že to mohlo vypadat jednoduše, opak je pravdou. Byl to pro mě velmi náročný závod. Jednak jsem musel jet tak, abych co nejvíce šetřil pneumatiky, ale zároveň abych byl dostatečně rychlý. K tomu jsem dostával každé kolo pokyny a myslím, že se nám to povedlo. Během tréninků jsme našli skvělé nastavení podvozku a pak už to bylo vše jen na mě.“, zhodnotil Marek jeden z jeho nejlepších výkonů, které na závodní dráze předvedl.

Ve třídě KZ2 Gentleman jsme měli dva startující, Petra Bárdoše, který se vrátil do motokár asi po třiceti letech a našeho německého kamaráda, Christiana Heigla. Zatímco Petr se rozvzpomínal a seznamoval se s „drobnými“ změnami, které karting za tu dobu ušel, Christian bojoval o nejvyšší příčky. V měřeném tréninku obsadil čtvrté místo, obě jízdy pak proměnil v druhou pozici a stříbrnou příčku ukořistil také v Superfinále.

Třetí podnik spojeného MČR a PAČR bude hostit písecká motokárová dráha během posledního květnového víkendu, tedy 25. -27. 05. CRG TEAM OKKART tam nebude chybět, a to opět v nemalém jezdeckém složení.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *