LOADING

Type to search

DTM: Di Resta a Dennis budou závodit s Aston Martiny

dusanczo 3 měsíci ago
Share

Paul Di Resta a Jake Dennis jsou prvními dvěma potvrzenými piloty u stáje R-Motorsport, která bude v nadcházející sezoně DTM nasazovat vozy Aston Martin.

Ve startovní listině letošní sezony DTM je opět o dva otazníky méně. O tuto skutečnost se ve čtvrtek postarala stáj R-Motorsport. Švýcarský tým, který bude v letošním roce ve spolupráci s HWA nasazovat kvarteto vozů Aston Martin, totiž potvrdil první dva jezdce.

Jako první bylo oznámeno angažmá šampiona z roku 2010 a zároveň třetího muže loňské sezony Paula Di Resty, který tak i přes odchod Mercedesu i nadále zůstane součástí německého šampionátu. Spolu s 32letým Britem byl angažován také jeho krajan Jake Dennis. Bývalý pilot GP3 nebo Evropské F3, který R-Motorsport reprezentoval již letos v Blancpain GT Series, je tak po nové posile BMW Sheldonu Van Der Lindem druhým potvrzeným novicem.

Di Resta uvedl, že byl o projektu R-Motorsportu přesvědčen okamžitě poté, co se v loňském roce setkal se šéfy stáje Florianem Kamelgerem a Andreasem Baenzigerem.

„Loni jsme si v paddocku povídali 20 minut nad šálkem kávy a jejich ambicemi a vášní pro tento projekt jsem byl okamžitě přesvědčen. Je dobré si uvědomit, že jsem s HWA spolupracoval již během svých dní ve Formuli 3 a pevně věřím, že tato organizace vyčnívá v každé sérii, kde soutěží. Byli jedním z významných důvodů úspěchu Mercedesu v DTM. Mám absolutní důvěru a víru, že se R-Motorsport dokáže s tímto úkolem vypořádat. Po loňském odchodu Mercedesu pozvedlo oznámení R-Motorsportu a Aston Martinu ducha všech. Každý je opravdu dychtivý, že je tohoto součástí a věřte mi, myslejí to vážně. Celá organizace je naprosto profesionální a stoprocentně soustředěná. Myslím, že to dokážeme,“ věří Di Resta.

Jake Dennis prohlásil, že poprvé se s R-Motorsportem dostal do kontaktu na konci roku 2017 prostřednictvím šéfa stáje Arden, za kterou v té době závodil v GP3 a která je partnerem švýcarského týmu v závodech GT, Juliana Rouseho. Možnost angažmá v DTM pak přišla na pořad dne až loni v srpnu.

„Na konci roku 2017 jsem byl osloven Julianem Rousem, který mi řekl o R-Motorsportu. O DTM se v tu dobu nemluvilo, mluvili jsme pouze o GT3 programu. Tým byl okamžitě na vysoké úrovni, dělal všechno pořádně a byl to úspěšný rok. Vyhráli jsme 6 hodin Silverstone a výkonnost u mě byla docela silná. Florian (Kamelger, šéf R-Motorsportu) zmínil, že se poohlížejí po DTM a že jsem na pořadu dne. Byl ale stále srpen, tak jsem pokračoval v GT. Poté se to docela posunulo k tomu, abych dostal závodní sedačku.“

Dennis již na svém kontě zkušenost s vozem DTM má. Úplně poprvé jej otestoval roku 2012, kdy mu bylo jako odměna za zisk ocenění McLaren Autosport BRDC Award umožněno usednout do vozu Mercedesu. Se „stříbrnými šípy“, jejichž provoz zajišťovalo v německém šampionátu HWA, se pak svezl také loni v prosinci během nováčkovských testů v Jerezu.

„Posadili pár jezdců do auta, aby viděli, jestli se s tím zvládneme vypořádat a přizpůsobit se tomu. Šlo to pěkně, absolvoval jsem ale pouze 20 kol, protože jsem musel do Abú Dhabí (kvůli 12hodinovému závodu). Bylo to po tak dlouhé době, poprvé od roku 2012. DTM je skvělé auto a když budeme mít více výkonu, bude to náročnější. Bude to vzrušující rok. Jsem opravdu šťastný, že budu v DTM, protože jsem závody DTM sledoval a a považoval za vrchol. Závodit na této úrovni je splněný sen. Je to neuvěřitelné.“

Šampion severoevropského šampionátu Formule Renault 2.0 z roku 2012 také věří, že se na startu úvodního podniku na Hockenheimringu objeví všechny čtyři vozy stáje. Šéf R-Motorsportu Florian Kamelger totiž loni uvedl, že by stáj mohla sezonu zahájit s menším počtem vozů, dokud nezrychlí.

„Záměrem je nasadit čtyři vozy. Každý v HWA pracuje opravdu tvrdě a nevidím jediný důvod, proč bychom to nedokázali.“

Podle informací serveru Motorsport.com by měl Di Restu s Dennisem doplnit v sestavě R-Motorsportu také další loňský pilot Mercedesu Daniel Juncadella. Spekuluje se rovněž o angažmá Ferdinanda Habsburga, který v loňském roce účinkoval v Evropské F3. Také Juncadella s Rakušanem se stejně jako Jake Dennis zúčastnili s Mercedesem prosincového testování v Jerezu.

Tags:

13 Comments

  1. Mts 16.2.2019

    Říká se tomu cestovní vozy ale už dávno jsou to vice GT auta. Spojení s Japonským GT jen dokazuje že to jsou GT auta. Aston Martin cestovní auto ani nedělá. DTM tím pádem už dávno zaniklo. Škoda krásných vozu E30 M3 , E190 a Audi . Best éra. Aspoň za mě. To bylo DTM a cestování vozy.

    Odpovědět
    1. Radek 16.2.2019

      Já bych tu hůl nelámal.

    2. Josefus 19.2.2019

      K cestovním vozům má DTM asi tak stejně daleko, jako kráva k varhanám. Mám zároveň podezření, že ten nově avizovaný Aston Martin DTM bude pouze narychlo překarosovaný loňský Mercedes DTM.

  2. Mts 17.2.2019

    Nic nekritizuji. Jen je rozdíl mezi cestovními vozy a GT. Kdyby to bylo krásně vyrovnané jak v Japonsku tak to bude super. Japonský šampionát je nejlepší který se na zemí jezdí. Žádné zbytečné žluté fáze a ovlivňování závodu. Doporučuji sledovat. Kanal Nismo na YouTube dává závody live.

    Odpovědět
    1. Radek 18.2.2019

      Já jsem velký příznivec DTM. 1x Hungaroring, 3x Spielberg a tento rok mne čeká Zolder. Těším se moc. Letos plánuje DTM i jeden závod v Japonsku. Kdy to bude to je i pro mne otazník. DTM a japonská série Super GT mají od tohoto roku stejná pravidla – Class 1. Myslím si, že by to mohlo být pro Tebe zajímavé. A já kuknu na ty závody v Japonsku. Kdy se jede nějaký závod, rád bych se podíval. Radek.

    2. Josefus 19.2.2019

      Super GT 500 a DTM stojí zcela mimo mezinárodně uznané kategorie GT. Mají mnohem
      blíže ke kategorii LMP2, avšak ve srovnání s ní jsou ještě více unifikované.

  3. Josefus 19.2.2019

    Šampionát DTM je ve své podstatě nepřiznaný značkové pohár, nikoliv soutěž automobilek. Bizarní na tom je, že skutečný konstruktér -výrobce jednotného samonosného šasi (Class 1) je veřejnosti utajen.

    Odpovědět
  4. Radek 19.2.2019

    Já se ještě včera večír kukal na Super GT 500 + 300 z Montegi 2018. Pěkné závoděníčko a o to mi jde. Toho pěkného od začátku roku bylo díky Bohu v uvozovkách dost, ikdyž dost není nikdy dost. DTM je především soutěž automobilek a jsem přesvědčen, že tomu vždy tak bylo. Ale to je všechno šumák, pokud bude možno vidět ty výtvory lidského umu na dráze, tak mi srdce plesá.

    Odpovědět
    1. Josefus 20.2.2019

      Z veřejně dostupných materiálů lze dovodit, že o soutěž automobilek šlo v DTM pouze mezi lety 1984 – 1996. Od roku 2000 již nikoliv, protože je používáno jednotné, samonosné a jízdy schopné šasi, unifikované díly motorů, závěsů a jiných agregátů. Vzhledem k tomu, že archaickému konceptu Class 1 chybí moderní technologie používané ve F1 a WEC, Formuli E, lze jen těžko hovořit o lidském umu.

  5. Radek 21.2.2019

    No vidíš to Josefusi a přes to se mi ty staré nemoderní kraksny líbí a jsem z toho auf. V tom Zolderu to bude dym!!! Věříš, že si to tam každou vteřinu užiju?

    Odpovědět
    1. Josefus 21.2.2019

      PROTI GUSTU ŽÁDNÝ DIŠPUTÁT……….

  6. Bata 4.3.2019

    když sleduji tuto diskusi připadám si jako laik ale mě to vůbec nevadí a pro mě je DTM perfektní serie

    Odpovědět
    1. Radek 24.3.2019

      To je fajn, že je nás víc. Na Spielbergu jsem mluvil s jedním mladým tatínkem, který tam byl se svým klučinou. Dorazili z Prahy. To bylo super setkání a jsem rád, že se vychovává motoristická mládež.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *