LOADING

Type to search

DTM: R-Motorsport chce testovat během sezony

dusanczo 4 týdny ago
Share

R-Motorsport bude žádat o umožnění sezonního testování, aby mohl strávit na závodní dráze stejnou dobu jako jeho konkurenti.

R-Motorsport nasadí letos ve spolupráci s HWA kvarteto vozů Aston Martin Vantage. Do své premiérové sezony ovšem vstoupí švýcarská stáj o něco méně připravena než její konkurenti. Zatímco R-Motorsport si totiž svůj debut na závodní dráze odbyl až na začátku tohoto měsíce v Jerezu, nové vozy BMW a Audi již měly v té době na svém kontě celkem šest testovacích dní, které si připsaly na konci loňského roku rovněž na andaluském okruhu a také v portugalském Estorilu.

Za účelem smazání tohoto deficitu bude R-Motorsport žádat o povolení k testování během sezony. K realizaci této varianty stáj potřebuje souhlas nejen ze strany promotéra šampionátu ITR, ale také od zbylé dvojice značek. Šéf týmu Florian Kamelger ovšem věří, že Audi i BMW budou s návrhem souhlasit.

„Může se stát, že během sezony budeme prostě muset kvůli kalendáři absolvovat jeden nebo dva testovací dny. Poznatky, které již Audi s BMW získaly, my získáváme během našich testovacích dní získáváme až nyní. Rozhodně uděláme maximum, abychom absolvovali stejný počet testovacích dní jako Audi a BMW. Předpokládáme, že Audi a BMW budou souhlasit, protože jinak by to nebylo zrovna sportovní,“ věří Švýcar.

Že by Audi skutečně mohlo s udělením této výjimky souhlasit, naznačuje také prohlášení tiskového mluvčího inglostadtské automobilky. Podle něj totiž chtějí „čtyři spojené kruhy“ závodit se svými soupeři za vyrovnaných podmínek.

Možnost pokračovat ve vývoji i po homologaci, ke které dojde 1. dubna a po níž dojde ke zmrazení vývoje, připouští také technický představitel ITR Gordian Van Schoning. Muselo by ale jít úpravy vedoucí pouze ke zlepšení spolehlivosti.

„Pokud zjistíte, že nemůžete zmrazit vývoj v tomto termínu nebo pokud se něco neustále porouchává, pak můžete požádat DMSB (německá motoristická federace – pozn. red.) o změnu. Ty jsou pak ukázány ostatním výrobcům a jestliže nejsou významné pro výkon, ale opravdu jen pro životnost, pak můžete takové věci změnit. Nechceme někoho, kdo bude mít celý rok problémy.“

V předsezonním období čeká R-Motorsport ještě dvojice testů. Zatímco první se uskuteční od zítřka do pátku v Estorilu, v dalším případě pak půjde o oficiální testy ITR na Lausitzringu. Zde se bude testovat 15.-18. dubna.

Tags:

3 Comments

  1. Radek 26.3.2019

    No není to do Audi a BMW fajn a přitom ví, že HWA nejsou žádné ořezávátka?

    Odpovědět
    1. Josefus 29.3.2019

      HWA skutečně nejsou žádná ořezávátka. Jsou to špičkoví manažeři, kteří zdatně participují na pouťové atrakci zvané DTM.

  2. Radek 7.4.2019

    Tak co? Jedeš se mnou do toho Brna?

    Odpovědět

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *