LOADING

Type to search

DTM: Rast hodnotí nedělní závod jako jeden ze svých nejšílenějších

dusanczo 2 měsíci ago
Share

Podle Reného Rasta byl druhý závod úvodního podniku letošní sezony DTM na Hockenheimringu, ve kterém si díky riskantní strategii dojel i přes start ze 16. místa pro vítězství, jedním z jeho nejšílenějších.

Po sobotním odstoupení ze 2. místa nevstoupil René Rast pravou nohou ani do nedělního programu úvodního podniku DTM na Hockenheimringu, když se po problémech s palivovým čerpadlem kvalifikoval až jako 16.

I navzdory startu ze zadních pozic ale pilot Audi nakonec dokázal zvrátit situaci ve svůj prospěch, když si ve druhém víkendovém klání dojel pro překvapivé vítězství.

K triumfu Němcovi pomohla riskantní dvouzastávková strategie, když ještě před povinným pitstopem zamířil do boxů již v 8. kole během fáze safety caru a nazul čerstvé pneumatiky. Tento tah mu následně poskytl výhodu, když se již v 5. kole po restartu dokázal ujmout vedení a o něj pak v dalším průběhu závodu přišel jen dočasně po své druhé zastávce.

Druhou víkendovou jízdu popsal Rast po jejím skončení jako jeden ze svých nejšílenějších závodů v kariéře.

„Řekl bych, že to byl jeden z mých nejšílenějších závodů vůbec. Startoval jsem ze 16. místa a nakonec jsem závod vyhrál. Zastavit během safety caru a obout nové pneumatiky byla samozřejmě velice agresivní strategie,“ uvedl úřadující vicemistr pro Motorsport.com.

Nechybělo však mnoho a na rozhodnutí zastavit během neutralizace mohl Rast naopak prodělat. Safety car se totiž odebral zpět do boxů již na konci inkriminovaného 8. okruhu a německý závodník tak měl co dělat, aby se před restartem stihl zpět ke zbytku pole připojit včas.

„Safety car zůstal na trati již jen jedno kolo a když jsem opouštěl pitlane, musel jsem tedy trochu spěchat, abych tu kolonu chytil. Na cílové rovince jsem měl prostě dostatek štěstí, že jsem tam byl, dobře odstartoval a mohl tak předjet několik vozů. Pak mi na nových pneumatikách trvalo tři nebo čtyři kola, než jsem se prokousal polem.“

Německý závodník dále prozradil, že pitstop během pobytu zpomalovacího vozu na závodní dráze představoval jednu z potenciálních strategií a nejednalo se tak o žádný spontánní krok. Na závěr také zavtipkoval a popřel, že by byl výjezd Loïca Duvala z trati, který nasazení safety caru zapříčinil, plánovaný.

„Mysleli jsme na to. Když jste 16. nebo někde mimo nejlepší desítku, vždy musíte riskovat a tentokrát jsme věděli, že pokud bude safety car, je to naše šance získat pozice. Již předtím jsme o tom mluvili a nakonec jsme zkrátka měli štěstí, že se to odehrálo tak, jak jsme doufali. Jistěže to nebylo plánované. Nebylo v plánu, že Loïc skončí v kačírku.“

Nedělní prvenství bylo pro Rasta v německém šampionátu cestovních vozů již celkově 11. V průběžném pořadí šampionátu pak 32letému závodníkovi patří s 25 body 3. pozice, když kouká na „záda“ druhému Robinu Frijnsovi (31 bodů) a lídrovi šampionátu Marcu Wittmannovi (34 bodů).

Tags:

1 Comments

  1. Radek 9.5.2019

    I navzdory startu ze zadních pozic ale pilot Audi nakonec dokázal zvrátit situaci ve svůj prospěch, když si ve druhém víkendovém klání dojel pro překvapivé vítězství – citace.
    Z mého pohledu to nebylo vůbec překvapivé vítězství. O jeho jasném vítězství vědělo několik málo lidí v Audi a to ještě daleko dříve, než samotný závod začal.

    Odpovědět

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *