LOADING

Type to search

Tags:

DTM se vrací zpět do Velké Británie

milan 8 měsíci ago
Share

Předběžný návrh kalendáře šampionátu DTM pro rok 2018 počítá s deseti podniky a návratem do Velké Británie. Tam by měl také seriál německých cesťáků odstartovat.

Naposledy zavítal seriál DTM do Velké Británie v roce 2013 a její nový šéf Gerhard Berger se domnívá, že DTM do Spojeného království patří. Není však zatím jasné, zda se pojede v Brands Hatch nebo Donington Parku, kde se DTM ukázalo naposledy dokonce v roce 2003.

A ve Velké Británii by měl šampionát DTM 2018 sezónu dokonce odstartovat. Návrat se chystá také do Itálie, kde se naposledy jelo v roce 2010, a to v Adrii. V příštím roce se série DTM chystá do Misana. Mimo německé území zavítají týmy ještě do Rakouska, Maďarska a Holandska. Naopak se nepojede v Rusku.

DTM čeká v příštím roce důležitá sezóna, tak aby se v roce 2019 nekonal podobný scénář letošního FIA WTCC, u kterého je jisté, že jej v takové podobě, jak jej dnes známe, v příštím roce neuvidíme.

 

Předběžný kalendář DTM 2018

21-22/04 – Brands Hatch / Donington Park
05-06/05 – Hockenheimring
19-20/05 – Lausitz
02-03/06 – Hungaroring
23-24/06 – Norising
14-15/07 – Zandvoort
11-12/08 – Misano
08-09/09 – Nurburgring
22-23/09 – Red Bull Ring
13-14/10 – Hockenheimring

Tags:

4 Comments

  1. Josefus 30.11.2017

    Deset podniků během sezóny sice vypadá opticky lépe než devět, avšak silně pochybuji o tom, že všechny budou ziskové. To, že od roku 2019 dojde k podobnému scénáři jako ve WTCC je jisté. Pochybuji, že Audi a BMW se budou chtít v DTM angažovat více než doposud. Obzvláště za situace, kdy tyto značky budou mít možnost účasti v jiných koncepčně a technologicky vyspělejších sériích, nedivil bych se, kdyby se naopak rozhodly účast v DTM ještě více zredukovat.

    Odpovědět
  2. A. Novák 30.11.2017

    S největší pravděpodobností se budou angažovat stejně jako letos a stejně jako příští rok. Jestli nepřijde alespoň jeden „Japonec“, tak se budou muset dokonce angažovat víc, pokud budou chtít DTM zachovat…

    Odpovědět
  3. Josefus 30.11.2017

    Budou-li se Audi a BMW angažovat v roce 2019 stejně jako letos a v roce 2018, zůstane v poli pouhopouhých 12 vozů. Navýší-li každá ze značek pole o dvě auta, situaci to jen pramálo pomůže, jen se prodlouží agonie této série.
    Tuším, že fúze s kulturně nestejnorodým světem Japonců bude asi tak stejně „úspěšná“ jako když se Mičurin pokoušel zkřížit jahodu s bramborou (za účelem souběžného zužitkování natě i podzemní části téže rostliny).
    WTCC může být v nejhorším případě kdykoliv doplněno nebo nahrazeno trochu „přiostřenými“ vozy TCR. Avšak nějaký skutečně nový a originální koncept pro „nové DTM“ se bude v dnešní době jen těžko hledat. Konkurence koncepcí, idejí a na nich postavených sérií je příliš velká.

    Odpovědět
  4. A. Novák 1.12.2017

    Určitě by nešlo o fúzi, ale o umožnění účasti japonských značek skrze sjednocený reglement tzv. Class One. To se zcela jistě stane, ale jestli se některá z japonských značek zapojí do DTM, to těžko říct (zatím je to rok a půl vzdálená budoucnost). Pokud se zapojí, jede DTM celkem vesele dál, pokud se nezapojí, bude mít DTM problém. Bohužel seriálů, co mají problém, je v současným motorsportu mnohem víc než těch, co problém nemají.

    Odpovědět

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *