LOADING

Type to search

DTM: U R-Motorsportu panuje po debutu spokojenost

dusanczo 3 týdny ago
Share

U stáje R-Motorsport panovala po skončení jejich premiérového podniku v DTM spokojenost. Švýcarskému týmu se podařilo bodovat v obou víkendových závodech.

Během úvodního podniku letošní sezony DTM na Hockenheimringu absolvovala svůj debut v německém šampionátu stáj R-Motorsport, která bude v letošním ročníku nasazovat čtveřici vozů Aston Martin Vantage.

Při své premiéře v sérii se švýcarský tým rozhodně neztratil, když se v obou víkendových závodech dokázal umístit mezi bodovanou desítkou. Zatímco v sobotu se o dva body postaral 9. místem Daniel Juncadella, v neděli se konto švýcarské ekipy rozrostlo zásluhou sedmého Paula Di Resty o dalších šest bodů.

Brit, který se blýsknul již v sobotní kvalifikaci třetím časem, navíc ve druhé jízdě mířil ještě výše. Di Resta si totiž odbyl svou povinnou zastávku již v 7. kole těsně před výjezdem safety caru a když se v pozdější fázi závodu odebrali ke svým mechanikům také ostatní, ocitl se na čele. Sedm kol před cílem ale nakonec ke svým mechanikům zamířil ještě jednou.

S výsledkem byl ale šampion z roku 2010 i přesto spokojen, ačkoli věří, že možná mohl druhý závod dokončit ještě o příčku výše. Co se výkonnosti týče, uvedl bývalý pilot Mercedesu, že je tým v porovnání s Audi a BMW podle očekávání trochu pozadu.

„Myslím si, že když se podíváme, čeho jsme zde dosáhli, můžeme se poplácat po zádech,“ uvedl Di Resta pro TouringCarTimes.com.

„Možná jsem mohl předjet Glocka. Ale každý děláme chyby a já chyboval na své poslední sadě. Nyní je třeba tu věc přeskupit, vyslechnout se a uvidíme, kde může každý odvést lepší práci. Možná jsem mohl na své druhé sadě vydržet, ale kdoví.

Jsme tam, kde jsme si mysleli, že budeme. Naše výkonnost je trochu za BMW a Audi, což se očekávalo. Nyní tedy musíme pracovat a pokusit se to zlepšit. Naše taktické rozhodnutí bylo správné. Byli jsme bystří. Zajistili jsme, abychom dokončili oba závody a myslím si, že už jen to je dobré.“

Spokojen byl také šéf stáje Florian Kamelger. Podle něj sice v kvalifikaci vozy týmu dobrým tempem nedisponovaly, v závodním režimu již ale podle Rakušana byla forma stáje lepší a dokonce překonala očekávání.

„Víme, že naše tempo na jedno kolo nebylo dobré. Když se ale podíváte na naše závodní tempo, můžeme vidět, že jsme nebyli tak daleko od balíku. Myslím si tedy, že můžeme být s tím, čeho jsme zde tento víkend dosáhli, docela spokojení,“ řekl Kamelger, který zároveň považuje rozhodnutí povolat Di Restu v nedělním závodě podruhé do boxů za správné.

„Ke konci bylo nevyhnutelné, že Paul musel navštívit boxy znovu, abychom si na čerstvých pneumatikách zajistili v závěrečných fázích dobré tempo. Sedmé a 11. místo překonaly naše očekávání.

Získali jsme body, včera (v sobotu – pozn. Red.) jsme v kvalifikaci dostali dva naše vozy na 3. a 6. příčku, dnes (v neděli -pozn.red.) jsme několik kol vedli, na trati jsme předjeli několik soupeřů, tudíž nemůžeme žádat více, byl to pro nás velice dobrý start.“

Nechybělo navíc mnoho a na bodech se mohli ve druhém závodě víkendu umístit hned dva vozy Aston Martin. Jake Dennis, který nakonec proťal cílovou pásku jako 11., totiž o poslední bodovanou pozici přišel až v závěrečných metrech ve prospěch Joela Erikssona a za Švédem v cíli zaostal o pouhou jednu desetinu sekundy.

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *