LOADING

Type to search

Share

Deštivé počasí si pohrálo s pátým podnikem super sezóny FIA WEC 2018/19. Šestihodinovka v čínské Šanghaji musela být hned dvakrát pozastavena. Toyota si však vše pohlídala a japonská stáj slaví další double. Ve třídě GTE Pro si pro své první vítězství s vozem nové generace dojel Aston Martin.

Šestihodinový závod odstartoval kvůli dešti za safety carem, jenže vody bylo příliš a FIA po 18 minutách závod pozastavila. Červené vlajky vlály víceméně v celé první polovině závodu. Počasí až ve druhé polovině, která konečně nabídla divákům nějakou akci.

Po včerejší těsné kvalifikaci se čekalo, zda dokáží nehybridní prototypy potrápit Toyotu. To se však nestalo a japonská stáj Toyota Gazoo Racing si dojela pro další double. Pro celkové vítězství si dojela posádka číslo 7 ve složení Mike Conway, Kamuj Kobajaši a José Maria López, a to po 113 odjetých kolech.

Pouze o vteřinu a půl za vítězným vozem dojela sesterská posádka číslo 8 se Sébastienem Buemim, Kazukim Nakadžimou a Fernandem Alonsem za volantem. O těsný rozdíl v závěrečných metrech se postaral zejména pozdní safety car, ale i když to vypadalo, že osmička je o něco rychlejší, cestu vpřed si nenašla.

Třetí příčku a pomyslné prvenství mezi nehybridními prototypy LMP1 obsadil se ztrátou 1 kola vůz #11 SMP Racing s Mikajlem Alešinem, Vitalijem Petrovem a Jensonem Buttonem. Na čtvrtém a pátém místě pak následovaly oba prototypy stáje Rebellion Racing.

Domácí Jackie Chan DC Racing nezklamal a dojel si pro vítězství ve třídě LMP2 díky skvělému výkonu posádky číslo 38 ve složení Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry a Stéphane Richelmi. Na druhém místě dokončil vůz #31 DragonSpeed s Robertem Gonzálezem, Pastorem Maldonadem a Anthonym Davidsonem. Na pódiu je doplnila posádka #36 Signatech Alpine Matmut s trojicí Nicolas Lapierre, André Negrao a Pierre Thiriet.

Poněkud překvapivě celkové sedmé místo obsadil vůz GTE Pro, který tak dokázal porazit i řadu prototypů LMP2. Závod totiž perfektně vyšel posádce #95 Aston Martin Racing ve složení Marco Sorensen a Nicki Thiim, která tak pro Aston Martin uzmula vůbec první vítězství s vozem nové generace.

Druhé a třetí místo na pódiu třídy GTE Pro získala stáj Porsche GT Team. Richard Lietz a Gianmaria Bruni za volantem vozu číslo 91 brali druhou příčku, když dokázali porazit týmové kolegy z vozu 92, Michaela Christensema a Kévina Estreho, o více než pět sekund.

Americký Corvette Racing, který si odbyl svůj debut při závodě FIA WEC mimo Le Mans, dokončil na předposledním místě ve své třídě. Horší než dvojice Oliver Gavin a Tommy Milner s číslem 64 byla už jen posádka týmu BMW Team MTEK číslo 82 ve složení Tom Blomqvist a António Félix da Costa.

Ve třídě GTE Am pak dominovaly vozy Porsche 911 RSR. Vítězství získala trojice Matt Campbell, Christian Ried a Julien Andlauer pro vůz #77 Dempsey-Proton Racing. Tento výsledek bude pro tým jistě skvělou vzpruhou po včerejším rozhodnutí FIA odebrat týmu všechny dosud získané body kvůli podvodu se záznamovým zařízením.

U Dempsey-Proton navíc málem slavili double, ale vůz číslo 88 s Khaledem Al-Qubaisim, Matteem Cairolim a Riccardem Perem v posledním kole předjela posádka #56 Team Project 1 s Jörgem Bergmeisterem, Patrickem Lindseym a Egidiem Perfettim. I tak to ale vozům Porsche přineslo výsledek 1-2-3.

Super sezónu FIA WEC 2018/19 nyní čeká zimní přestávka. Vytrvalostní závody se vrátí až v polovině března, a to se s podnikem pořádaným společně se sérií IMSA – 1 000 mil v Sebringu v USA.

05_Classification_Race_Hour 6

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *