LOADING

Type to search

Ekstrom končí v DTM. Svoji budoucnost vidí v rallyekrosu

milan 9 měsíci ago
Share

Dvojnásobný vítěz seriálu cestovních vozů DTM Matthias Ekstrom oznámil, že se v roce 2018 bude věnovat naplno Mistrovství světa v rallyekrosu, a tím tak končí jeho kariéra v DTM.

Švédský závodník se z celkového vítězství v DTM radoval v roce 2004 a 2007, a to s Audi. Další titul slavil až v roce 2016 s vlastním týmem EKS v rallyekrosu. „Už loni jsem si řekl, že pro následující sezónu musím mít jasno a zvolit pouze jeden šampionát. Na konci sezóny jsem ale spontánně řekl, že se v DTM ještě objevím. Jak ale plynul čas, tak jsem si začal uvědomovat, že mi není dvacet let.Postupně jsem jednal nejen s Audi, ale mluvil o tom také s rodinou a vyšlo mi, že bych se měl upřít jen na rallyekros,“ řekl devětatřicetiletý Matthias.

Přitom se na konci roku spekulovalo, že Ekstrom odejde právě z rallyekrosu, protože se na internetu objevily jeho vozy na prodej. „Ano bylo to moje nejtěžší rozhodnutí v profesní kariéře. Nikdy jsem ale nebyl tak hodně zainteresovaný do projektu, jako teď. V dílnách stavíme nové vozy a budou to opět speciály se čtyřmi kruhy ve znaku,“ prozradil Ekstrom.

Tags:

8 Comments

  1. Josefus 30.1.2018

    Prestiž série tvoří do jisté míry i „jména“ zúčastněných. Odchod Ekstroma oslabí DTM a posílí WRX. Z kraje milénia DTM hodně profitovalo mj ze jmen ex-pilotů F1. V době prvního Extromova titulu v DTM bylo v Evropě pro špičkové piloty méně možností profesionálně závodit.
    Tehdy ještě neexistovalo WEC, WTCR, Blancpain GT, ADAC GT, WRX, Formule E. Konkurence nových sérií již brzy DTM zahubí.

    Odpovědět
    1. Radek 31.1.2018

      Přej a bude Ti přáno.

    2. Kuba Krafek 1.2.2018

      V době Ekstromova prvního titulu tu bylo třeba ELMS, FIA GT, ETCC, WRC bylo dostupnější…takže závodit určitě bylo kde. Myslim, že odchodem Ekstroma DTM nijak neutrpí…hvězdy odchází všude. Podívejte se na BTCC – vedle několika veteránů startovní pole plný relativně neznámých nováčků. O jménech to je, ale ne primárně.

  2. Josefus 31.1.2018

    Přeji motoristickému sportu designovou a koncepční rozmanitost, zároveň i progresivní a čisté technologie.
    „Přej a bude Ti přáno…“

    Odpovědět
    1. A. Novák 31.1.2018

      Ale no tak, snad jste na stará kolena taky neskočil na ty bláboly o čistých technologiích. 🙂 Tušíte, jak se ta „čistá a progresivní“ auta po každým vyjetí na trať nabíjejí? Tak já vám to sladký tajemství prozradím: dieselgenerátory jedou na plný pecky, aby stačily zásobovat mobilní elektrocentrály. Čistý technologie si představuju poněkud jinak… A s tou rozmanitostí to bohuželbude stále horší.

  3. Josefus 1.2.2018

    S tou rozmanitostí je to skutečně bohužel čím dál horší. Postupující celosvětové unifikaci odolává podle mého názoru nejlépe WEC.

    Odpovědět
  4. Josefus 1.2.2018

    Souhlasím, že Výroba elektřiny dieselgenerátorem je ee.
    Avšak Formuli E je třeba chápat jako zajímavý experiment, který má naznačit trendy dalšího vývoje. Elektřinu lze dnes již deponovat a následně dodávat i prostřednictvím vodíkových článků. Pokud budou dopravní prostředky více využívat vodíku, zbude dostatek energie „ze zásuvky“ pro závodní auta (hybridní i plně elektrická).

    Odpovědět
    1. A. Novák 1.2.2018

      Ano, experiment to je, a respektuju, že se to někomu líbí. Mně moc ne… Hlavně mi ale vadí ta falešná a prázdná politická korektnost kolem toho, která plodí polopravdy a lži. Kdyby se ta auta nabíjela ze zásuvky, ok – v pořádku. Jenže kdyby se celý paddock připojil na nejbližší trafostanici, tak by část Paříže/Berlína/Říma/Hongkongu… zachvátil black-out.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *