LOADING

Type to search

Share

Znáte to, když se vám něco daří a pak v samotném v závěru se vše pokazí, a nakonec z toho nic není? Pokud ano, tak se asi dokážete vžít do kůže Lucy Ghiotta, který téměř celý závod vedl ale pak ho předjel Thajec Alex Albon a tuto pozici si udržel až do konce závodu. Leader šampionátu George Russell, který do tohoto závodu odstartoval z posledního místa, dokončil osmý.

Z pole position odstartoval Arťom Markelov a hned za ním Sergio Sette Camara, ani jednomu se však start nepovedl.

Na zhasnutí červených světel oba reagovali příliš pozdě, a navíc prohrábli zadní pneumatiky. Na první dvě místa se tak dostali Ital Luca Ghiotto a Thajec Alex Albon.

Na konci prvního kola musel být závod neutralizován virtuálním safety carem. Ve třetí zatáčce spolu svedli velký souboj Ralph Boschung, Alessio Lorandi a Roy Nissany, který se neobešel bez kontaktů. Izraelec mohl v závodě pokračovat, kdežto Švýcar a Ital nikoliv.

Po restartu závodu si vedoucí Ghiotto vybudoval na druhého Albona třísekundový náskok a samotný Ital začal věřit tomu, že by mohl tento závod vyhrát. Na výhru si ale věřil také Alex Albon a ve dvacátém pátém kole v první zatáčce Itala předjel a během tří kol si na něj vybudoval devítisekundový náskok. Tuto dvojici na stupních vítězů doplnil Brazilec Sergio Sette Camara, který přežil ránu od Antonia Fuoca z českého týmu Charouz Racing System při restartu závodu. Čtvrté místo obsadil Camarův týmový kolega Lando Norris, který během závodu předvedl brilantní předjížděcí manévr na Arťoma Markelova a Nycka de Vriese ve druhé zatáčce. Před De Vriese se pak ještě dostali Roberto Merhi a na cílové čáře také Nirei Fukuzumi z Ardenu. Rozdíl mezi nimi byla pouhá tisícina sekundy.

Bodovanou osmičku pak uzavřel leader šampionátu George Russell z týmu ART Grand Prix a zbytek první desítky tvoří Louis Delétraz z českého týmu Charouz Racing System a Russellův týmový kolega Jack Aitken.

Na posledním místě skončil Antonio Fuoco, který navíc dostal pětisekundovou penalizaci za překročení maximální povolené rychlosti v pit lane. Trest si ale neodpykal, a tak mu sportovní komisaři udělili penalizaci ztráty tří míst pro hlavní závod v belgickém Spa-Francorchamps.

 

Antonio Fuoco v neděli na svůj úspěch ze soboty nenavázal

Cíl závodu neviděli Ralph Boschung, Alessio Lorandi a Maximilian Günther, který musel odstoupit kvůli technickým problémům.

 

Konečné výsledky 2. závodu F2 na Hungaroringu:

Průběžné výsledky šampionátu jezdců po podniku na maďarském Hungaroringu:

Průběžné výsledky šampionátu týmů po podniku na maďarském Hungaroringu:

Tags:

3 Comments

  1. Josefus 2.8.2018

    Po shlédnutí záznamů několika letošních závodů Formule 2 (včetně Hungaroringu) jsem nabyl dojmu, že F2 začíná být z hlediska soubojů na trati a předjížděcích manévrů zajímavější než F1. Nemohu říct, že bych z tohoto trendu měl nějakou radost. Rád porovnám svůj dojem s eventuálními názory jiných přispěvatelů.

    Odpovědět
  2. A. Novák 3.8.2018

    To není dojem, to je skutečnost. A netýká se to jen formule 2, ale i formule 3. Důvod je prostý. Všechny třídy pod formulí 1 jsou de facto značkové poháry – jednotná (a tedy prakticky identická) technika. Ve formuli 1 jsou obrovské rozdíly mezi týmy, pole se dělí na několik výkonnostních segmentů, které spolu prakticky nemohou bojovat. A když už se bojuje, tak ve středu pole…

    Odpovědět
  3. Josefus 3.8.2018

    Ano, startovní pole F1 se dělí na několik výkonostních segmentů, na skupinky po 4-6 autech. Avšak ani v rámci tchto segmentů nedochází k nějakým velkým soubojům na trati. Každý drží pozici, kterou získal po startu a spoléhá se pouze na strategii zastávek v boxu, či na žolík v podobě safety-caru. DRS-zóny nepomáhají. Předjíždí se pouze v případě, že soupeři v předu odejdou předčasně pneumatiky.

    Odpovědět

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *