LOADING

Type to search

Share

Úvodní závod F2 na francouzském okruhu Paula Ricarda začal velkou chybou českého týmu Charouz Racing System. Když jezdci vyjížděli do zaváděcího kola, Antoniu Fuocovi zhasl motor. Jeden z mechaniků si to všiml a vrátil se na startovní rošt motor nahodit. Někteří jezdci z toho byli v šoku. Vítěz monackého sprintu za to dostal penalizaci deseti sekund stop & go. Žádného dalšího dramatu jsme se v zaváděcím kole již nedočkali, a tak se mohlo začít závodit. Ovšem mezitím začalo v Le Castellet pršet a první kola tohoto závodu byla pro jezdce nesmírně náročná. Navíc se pár jezdců neodlepilo ze svého startovního slotu.

Lando Norris a Arťom Markelov byli vlivem zhasnutí svých motorů odsouzeni odstartovat do tohoto závodu s velkou časovou ztrátou, ovšem velmi rychle se dotáhli na zbytek pole a začali získávat pozice, protože jejich soupeři dělali chyby.

Jack Aitken musel dlouho krotit svůj vůz a v důsledku toho vyjel mimo trať. Nicholas Latifi a Luca Ghiotto následně dostali hodiny.

Dobrý začátek tohoto závodu měli Sergio Sette Camara, který se posunul na druhé místo a také Louis Delétraz z českého týmu Charouz Racing System, který se posunul na místo čtvrté.

Ačkoliv déšť zesiloval, rozhodlo se ředitelství závodu povolit jezdcům používat systém DRS. Krátce na to proběhl souboj o čtvrté místo mezi Jackem Aitkenem a Louisem Delétrazem.

Déšť postupně zesiloval a jezdcům se začaly plašit vozy. Do problémů se dostali Roberto Merhi, Jack Aitken, Sean Gelael, Ralph Boschung, Roy Nissany, který dostal hodiny, a nakonec také Louis Delétraz, který se propadl na sedmé místo.

V sedmém kole ředitelství závodu jezdcům zakázalo používat systém DRS, chyb ale neubylo. Louis Delétraz opět získal nějaké pozice, pak ale znovu chyboval a propadl se na páté místo. Dalším chybám se nevyhnuli ani Luca Ghiotto, Nicholas Latifi, který udělal hned dvě chyby po sobě a také Sean Gelael, kterému navíc zhasl motor a závod tak pro něj skončil. Závod kvůli tomu musel být na malou chvíli neutralizován virtuálním safety carem.

Velmi těžký úvod tohoto závodu měl leader šampionátu Lando Norris. Na startu mu zhasl motor, a když přezul na pneumatiky do extrémního mokra, přestalo pršet. Brzy tak opět musel přezout na slicky.

Do dalších problémů se dostal také Ralph Boschung, který musel odstavit svůj vůz na startovní/cílové rovince a na trať tak opět musel „vyjet“ virtuální safety car.

Když skončila fáze za virtuálním safety carem, postihly problémy také Thajce Alexe Albona, jehož vůz měl nějaký závažný technický problém. Jezdec DAMSu vůz dovezl do boxů, kde ho mechanici okamžitě zapojili k notebooku a zkoumali data. Nakonec sundali také kryt motoru, ale problém se jim nepodařilo vyřešit. Pro Albona tak závod skončil a stal se třetím a zároveň posledním odstoupivším v tomto závodě.

Problémy se ke konci závodu začaly mírnit a už neměly tak fatální následky. Důkazem toho je Roberto Merhi, jehož mechanikům se nepovedla zastávka v boxech a Španěl tak ztratil spoustu cenných vteřin. I přesto ale získal v tomto závodě stupně vítězů, o které ale vzápětí přišel, protože byl diskvalifikován za nedostatečný tlak v pneumatikách. Na stupně vítězů se tak dodatečně dostal Luca Ghiotto.

Protože přestalo pršet a trať rychle oschla, mohli jezdci od dvacátého čtvrtého kola opět používat systém DRS, což závod opět zdramatizovalo.

Sergio Sette Camara se totiž snažil dojet a předjet leadera závodu George Russella z týmu ART Grand Prix. Při dojíždění si ale zkrátil trať a Russella tak během vteřiny stáhnul o několik vteřin. Brazilec byl za tento incident vyšetřován, nakonec ale žádnou penalizaci nedostal, protože Russella nedokázal předjet. Brit tak mohl slavit své třetí vítězství v této sezóně.

I přes chybu mechanika na začátku zaváděcího kola se Antonio Fuoco po diskvalifikaci Roberta Merhiho dostal na čtvrté místo. První pětku pak uzavřel Nyck de Vries z italského týmu Prema Powerteam.

I přes několik chyb se závod povedl také druhému jezdci českého týmu Charouz Racing System Louisu Delétrazovi, který obsadil dodatečně obsadil šesté místo.

Do nedělního závodu měl původně z pole position odstartovat Nicholas Latifi, ovšem po diskvalifikaci Roberta Merhiho se na pole position dostal Tadasuke Makino z týmu Russian Time.

Deváté místo obsadil jeho krajan Nirei Fukuzumi a bodovanou desítku pak uzavřel Arjun Maini z Tridentu.

Konečné výsledky 1. závodu F2 v Le Castellet:

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *