LOADING

Type to search

FIA ETRC se blíží do finále. Poslední podnik se odjede v Jaramě

milan 2 měsíci ago
Share

Přestože Le Mans 2018 ukončilo nadvládu Adama Lacka nad evropským truckracingem, Buggyra rozhodně neskládá před posledním podnikem v sezóny ve španělské Jaramě zbraně.

Víra ve férový závěr
Ostatně, ono to ani dost dobře nejde. Na technicky mimořádně náročném okruhu bude totiž roudnický tým bojovat hned na třech frontách. Adam Lacko nemůže přes komfortní náskok 25 bodů vypustit souboj o druhé místo, na které se kromě, živou vodou politého domácího matadora, Antonia Albaceteho, tlačí rovněž dvojnásobný šampión z let 2014 – 2015 Norbert Kiss a nevyzpytatelný nositel slavného jména Sasha Lenz. Navíc Lackovy body budou nezbytné k udržení třetí pozice v Poháru konstruktérů. Týmová dvojka Oly Janes je pak ve hře o druhé místo v pohárů nováčku, tzv. Grammers Cupu.

„Ztrátou Adamova individuálního titulu pro nás sezóna nekončí, v Jaramě je před námi spousta práce,“ říká v souvislosti se závěrečným podnikem sezóny Jan Kalivoda. Přestože byl v minulosti přímým svědkem pomoci domácích pořadatelů Albacetemu, nic podobného letos nepředpokládá. „V té době byl Antonio ve hře o titul, navíc je to nějakých deset let. Pravda, asi nejspíše opět dorazí nějakých 100 000 domácích fanoušků, kteří to umí rozjet, ale věřím ve šťastný a hlavně férový závěr.“

Nemalý hendikep
Stejný názor, jako týmový manažer zastává i Adam Lacko, který se chystá v Jaramě definitivně předat žezlo vládce evropského truck racingu Jochenovi Hahnovi. „Platí to, co jsem říkal před Le Mans. Body, vítězství a poháry jsou moc hezká věc, ale v mém případě se musí dostavit dobrý pocit ze závodění. Letos sice obhajoba z řady důvodů nevyšla, ale jsem sám se sebou spokojený,“ potvrdil Adam před závěrem sezóny. Za nemalý hendikep však považuje skutečnost, že se závod v Jaramě uskuteční pouhý týden po Le Mans. „Zatímco se Antonio po Le Mans sbalil, odjel domů a od úterka může pracovat na autě, my kočujeme. Vezeme sice spoustu dílů, na standardní servis ale nebude čas. Udělám ale všechno proto, abych to zvládnul.“

Stejný záměr má i Oly Janes, který se po Le Mans posunul na patnáctou příčku průběžného pořadí, v Grammers Cupu pak bojuje o druhé místo. „Ne, že bych byl 100% spokojený, každopádně, závod od závodu je to lepší. Rád bych pokračoval ve stejném duchu v Jaramě.“ Cílem anglického nováčka je další posun. „Na Gerda Körbera ztrácím sedmnáct bodů, což asi nedám. Tříbodová ztráta na Faase se ale nejeví jako neřešitelná.“

Každý bodík, se hodí…
Přitom právě souboj týmových dvojek Janes – Faas může sehrát rozhodující roli v souboji o třetí příčku Poháru konstruktérů. Před posledním podnikem totiž drží Buggyra před týmem Tankpool (Kiss – Faas) náskok třinácti bodů. Navíc zcela ze hry není se ztrátou 40 bodů ani, Truck Sport Lutz Bernau, ve složení Albacete – Recuenco. „Bude to hodně zajímavé. Při vší úctě k Olymu se ale bude nejspíše rozhodovat mezi Adamem, Norbertem a Antoniem. Nicméně každý bodík se hodí,“ konstatuje Jan Kalivoda.

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *