FIA Masters přiveze na autodrom nejen monoposty zlaté éry F1

Na divácký úspěch loňské premiéry soubojů nádherných historických cestovních vozů a formulí mostecký autodrom naváže v příštím roce druhým ročníkem závodního víkendu The Most Historic Grand Prix. Uskuteční se ve dnech 22. až 24. června. Po evropském šampionátu okruhových tahačů (FIA ETRC) Czech Truck Prix, který okruh v Mostě přivítá již pošestadvacáté začátkem září, je to tak další potvrzený významný podnik kalendáře závodů 2018 společnosti AUTODROM MOST. Fanoušci se navíc mohou těšit na příjemné překvapení.

„Podařilo se nám dohodnout s promotérem FIA Masters Historic Formula One Championship, tedy závodů monopostů formule 1 zlatého věku, jež si to mezi sebou rozdávaly na nejznámějších evropských i světových okruzích od konce 60. let minulého století do roku 1985. Diváci uvidí originální stroje, jež pilotovaly takové hvězdy jako Jackie Stewart, Emerson Fittipaldi, Niki Lauda nebo James Hunt,“ prozradila obchodní a marketingová ředitelka autodromu Jan Svobodová.

Vedle nablýskaných formulí se ale jistě budou těšit obdivu motoristických nadšenců i další krásné veterány, jež zastupují čtyři po celé Evropě populární série:  FIA Masters Historic Sports Car Championship, Gentlemen Drivers Pre-66 GT, Masters Pre-66 Touring Cars a oblíbené HAIGO, jež zahrnuje formule i cestovní vozy bývalého Poháru míru a přátelství socialistických zemí. „Počet sérií ještě není uzavřený, stále s promotéry jednáme,“ doplnila Svobodová.

Součástí The Most Historic Grand Prix bude tradičně i bohatý a pestrý doprovodný program. Milovníci a fandové automobilových veteránů určitě přivítají sraz jejich majitelů na diváckém svahu na polygonu. Své miláčky hrdí majitelé také vystaví a zúčastní se s nimi po oba víkendové dny defilé na závodním okruhu. „Loni dorazilo na 150 veteránů, vedle aut nechyběly ani motocykly a velorexy. Nejstarším exponátem byla Praga Piccolo z roku 1926, z motocyklů pak jen o čtyři roky mladší BSA S 30. Vzhledem k velmi kladným ohlasům je pravděpodobné, že se dočkáme ještě vyšší účasti,“ upřesnila eventová manažerka autodromu Veronika Raková.

Diváci se mohou těšit také na leteckou akrobatickou show nad areálem autodromu, na autogramiádu jezdců i osobností motoristického sportu, veřejnost bude volný přístup na startovní rošt, pit lane, tedy boxovou uličku a do servisní zóny. Stylové budou také oblíbené taxijízdy.

Aktivně strávit víkend na autodromu lze i na motokárové a čtyřkolkové dráze nebo se svézt v terénních speciálech na offroadové dráze. Autodrom nezapomíná ani na své nejmladší návštěvníky. Pro děti bude připravené zázemí na dopravním hřišti s funkčními semafory. Zdarma si mohou půjčit kolo, koloběžku, odrážedlo a přilbu. Chybět nebudou zábavní atrakce ani hry.

Sobotní nebo nedělní vstupné pro dospělého činí 290 korun. Děti do 130 centimetrů výšky mají vstup zdarma, vyšší děti a mládež do 17 let zaplatí 90 korun. Vstupenky je možné zakoupit on-line už nyní prostřednictvím webových stránek autodromu v sekci VSTUPENKY. Více informací o závodním víkendu The Most Historic Grand Prix zájemci najdou zde.

4 komentáře

  1. A. Novák

    No vida, že to jde. 🙂 V dnešní době by něco takovýho už člověk skoro nečekal. Teď ještě nějaký kvalitní závod soudobých aut a společně s MotoGP a MS superbiků v Brně je před námi docela zajímavá okruhová sezona…

  2. Akce je to jistě zajímavá, avšak mám trochu strach o ta nádherná auta zlaté éry Formule 1. Vím, že někteří majitelé jedou pouze na sporo a své skvosty šetří. Avšak i v některých postarších pánech mohou během jízdy „chytnou saze“ a výsledek závodnické horečky ne zcela kondičně připravených pilotů může být pro auto fatální. V Mostě došlo v roce 2002 v této kategorii dokonce ke smrťáku.

  3. A. Novák

    To nebylo mistrovství FIA Masters, to byla série Boss GP (tehdy s trochu jiným názvem) – čili téměř soudobý monoposty F1. Tohle budou skutečně historický vozy. Samozřejmě je většina majitelů bude šetřit, ale v těchto závodech nikdy nejde o souboje kolo na kolo – tak je to třeba brát. I tady se však může něco semlít, například letos byl smrťák (tuším) v Zandvoortu. Každopádně nic lepšího na poli závodů historiků neexistuje, to je jistota.

    • Však já dobře vím, že to tehdy ještě byl seriál Boss GP, nikoliv FIA Masters.
      Obratu „v této kategorii“ jsem použil proto, že jsem se nechtěl dlouze rozepisovat a čtenáře komentářů jsem nechtěl zahlcovat málo podstatnými informacemi.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.