LOADING

Type to search

Finální pravidla hypervozů představena

Share

Spolupráce mezi FIA a ACO vyústila v novou verzi technických regulí pro hypervozy, které v šampionátu FIA WEC nahradí od sezóny 2020/21 nejvyšší kategorii prototypů LMP1. Hypervozy na startovním roštu doplní také nová generace prototypů. Hybridní systémy již nejsou nutností.

Následník kategorie LMP1 stále nemá oficiální název, ale pracovní název zní – Le Mans Prototype Hypercar. Tento „hypervůz“ bude mít minimální váhu 1100 kilogramů a pohonnou jednotku o výkonu kolem 750 koňských sil. Na bližší spolupráci se zámořskou sérií IMSA a jejich současnou platformu DPi se ovšem nedostalo.

Využití hybridního pohonu již není povinné. Hybridní systém o výkonu 200 kW může fungovat pouze na přední nápravě a aktivuje se až od rychlosti 120 km/h. Za mokra pak tato aktivační rychlost bude ještě o něco vyšší. Hybridní prvky navíc musí být shodný i se silniční variantou hypervozů.

Je tedy jasné, že návaznost hypervozů na silniční protějšek zůstává. Tovární týmy musí v období dvou let prodat minimálně 20 kusů hypervozu ve variantě pro použití na běžných silnicích. Bezpečnostní prvky obou vozů musí být navíc shodné. Očekává se, že jedno kolo v Le Mans zajedou hypervozy v čase 3:30.

Týmy však dostanou možnost postavit i klasický prototyp a v něm využít upravenou pohonnou jednotku vycházející z pravidel hypervozů. Světová rada motorsportu FIA tedy počítá s dvojími technickými pravidly, ačkoliv do budoucna se má přejít jen na hypervozy.

V sezóně 2020/21 navíc dostanou týmy dovoleno přechodně využít současnou generaci prototypů LMP1, ačkoliv bez hybridních systémů. Ve hře samozřejmě zůstává tedy BoP – Balance of Performance, aby byla zajištěna vyrovnanost mezi jednotlivými vozy.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..