LOADING

Type to search

Formule E v Monte Carlu: Vergne ukončil šňůru různých vítězů a vede šampionát

Share

Devátý závod páté sezony Formule E v ulicích Monte Carla ovládl Jean-Eric Vergne, který si v aktuálním ročníku dokázal jako první připsat druhý triumf a ujal se vedení v šampionátu. Společně s pilotem DS Techeetah vystoupili na stupně vítězů druhý Oliver Rowland a také třetí Felipe Massa, pro kterého jde o první pódiové umístění v šampionátu.

Dva týdny po závodě v ulicích Paříže pokračovala tento víkend již devátým závodem aktuální sezona Formule E. Jezdci a týmy tentokrát absolvovali další boj o mistrovské body v ulicích Monte Carla. Klání v Monackém knížectví na zkrácené verzi okruhu známého z Formule 1 se do kalendáře vrátilo po dvouleté přestávce a série jej absolvovala ve své historii potřetí.

Předchozích osm závodů sezony 2018/2019 přineslo osm různých vítězů. V Monte Carlu ovšem byla tato série dospěla zásluhou Jeana-Erica Vergneho ukončena. Úřadující šampion, kterému po třímístné penalizaci původního vítěze kvalifikace Olivera Rowlanda připadl start z pole position, totiž do vedení po celý závod nikoho nepustil a získal tak druhé prvenství v sezoně.

Pilot stáje DS Techeetah ale rozhodně neměl po celou dobu „na růžích ustláno“. Soupeři totiž byli v některých fázích závodu velice blízko a v závěru pak dal Vergnemu pořádně zabrat Oliver Rowland. Nejrychlejší muž druhého volného tréninku a kvalifikace ale na Francouze recept nakonec nenašel a musel se tak spokojit s 2. příčkou.

Koncovka ovšem nepřinesla tuhou bitvu pouze o vedoucí pozici, ale také o 3. místo. V tomto případě spolu bojovali Felipe Massa a Pascal Wehrlein, kteří proťali cílovou pásku jen těsně za první dvojicí. Vítězně nakonec z tohoto souboje vyšel pilot Venturi a vybojoval tak své první pódiové umístění v šampionátu.

Naopak Pascal Wehrlein skončil těsně za branami stupňů vítězů, když na něj zbylo 4. místo a pomyslná „bramborová“ medaile. Jezdec Mahindry se společně s Jeanem-Ericem Vergnem vydal do závodu z první řady. Nejlepší trojici ale opustil po chybě v 9. kole, když byl dlouhý v Sainte Dévote a propadl se za Rowlanda i Massu.

Chuť porážky v ePrix Monaka poprvé poznal Sébastien Buemi. Švýcar, který zde zvítězil jak v roce 2015, tak v roce 2017, byl tentokrát pod šachovnicovým praporkem odmávnut jako pátý.

Na šestém místě původně dojel Antonio Felix Da Costa. Portugalec ve službách týmu BMW i Andretti Motorsport se ale v předposledním kole dopustil překročení výkonnostního limitu 200kW a tento přestupek jej přišel skutečně draho, neboť byl ze závodu vyloučen a 8 bodů si tak na své konto připsat nemohl.

Da Costova diskvalifikace umožnila posun na 6. místo Mitchi Evansovi. Novozélanďan měl původně závod zahajovat ze 2. příčky. V Superpole se ale dopustil předčasné aktivace výkonnostního režimu 250 kW, za což byl sice pilot Jaguaru jen napomenut, v aktuální sezoně se tak ale v případě římského vítěze stalo již potřetí a tudíž na startovním roštu ztratil 10 pozic.

Sedmý skončil v konečné klasifikaci závodu i přes start z 20. místa André Lotterer, osmým místem získal první čtyři body v sezoně i navzdory dokončení bez krytu pravého předního kola Alex Lynn, devátou pozici obsadil Stoffel Vandoorne a díky 10. pozici bodoval poprvé od Santiaga José María López.

Da Costa ovšem nebyl jediným, kdo byl po závodě z nejlepší desítky odsunut. Stejný osud totiž potkal i Daniela Abta, který na závodní trati sice vybojoval 8. příčku, po závodě byl ovšem potrestán penalizací průjezdu boxy převedenou v časový trest 33 sekund. Tento trest pilot Audi obdržel za kolizi s Oliverem Turveym, která Brita následně vyřadila ze závodu.

Do cíle se kromě Turveyho nepodíval ani jezdec z jezdců Virginu. Pro Sama Birda skončil závod těsně před cílem v zatáčce La Rascasse, když si po kontaktu se soupeřem přivodil poškození pravého zadního kola.

Pařížský vítěz Robin Frijns se pak ocitl mimo hru tři minuty před koncem, když jej v nájezdu do 1. zatáčky natlačil do zdi Alexander Sims. Nakonec ale byli oba jezdci klasifikováni, když Bird obsadil 16. a Frijns 17. místo.

Kromě zmíněných odstoupivších si ale devátý závod sezony vyžádal ještě tři další oběti a to Lucase Di Grassiho, kterému stejně jako Frijnsovi ukončil závod natlačením do svodidel Alexander Sims, dále Edoarda Mortaru a také Maximiliana Günthera.

V závodě jsme byli zhruba 18 minut před cílem svědky jedné krátké plné žluté fáze, která byla vyhlášena ve 29. kole právě kvůli výjezdu s poškozeným vozem jedoucího Günthera do únikové zóny v 18. zatáčce a zároveň z důvodu přítomnosti úlomků z vozu Alexe Lynna na závodní dráze.

kompletní výsledky závodu

Výsledky monacké ePrix pochopitelně opět zamíchaly průběžným pořadím šampionátu, v jehož čele se s 87 body nyní nachází Jean-Eric Vergne. Stáj DS Techeetah navíc v pořadí jezdců drží první dvě místa, neboť na 2. příčce se nachází se ztrátou pouhého jednoho bodu André Lotterer. Robin Frijns se po monackém výpadku propadl na 3. místo a má 81 bodů.

Vzhledem ke stavu šampionátu jezdců je mezi týmy na 1. místě pochopitelně DS Techeetah (173 bodů). Druhá příčka patří Virginu (135 bodů) a třetí Audi (129 bodů).

kompletní průběžné pořadí

Sezona bude pokračovat za dva týdny v Berlíně.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..