Ginetta představí světu svůj prototyp LMP1 v lednu

Koncem minulého roku britský konstruktér oznámil zahájení programu LMP1, minulý týden se o jeho připravovaný prototyp přihlásil první soukromý tým Manor a v tomto týdnu Ginetta informovala, že nový vůz královské třídy mistrovství světa vytrvalostních závodů představí začátkem nadcházejícího roku. Stane se tak na Autosport International show v anglickém Birminghamu, ve čtvrtek 11. ledna.

Ginetta se v královské kategorii prototypů objevila naposledy v roce 2010. Ve slavném závodě 24h Le Mans byl britský vůz pod drobnohledem veřejnosti, neboť se v kokpitu jedné ze stájí Beechdean Mansell sešlo rodinné uskupení s mistrem světa F1 Nigelem Mansellem a jeho synů Grega a Lea. Ještě v uplynulé sezoně působil výrobce v asijské sérii Le Mans, kde s jeho prototypem Ginetta-Juno LMP3 závodil slovenský tým ARC Bratislava.

Ginetta potvrdila, že tovární tým nechystá a chtěla by oslovit tři privátní týmy. Jako první projevil zájem o spolupráci Manor, který poslední dva roky působil v kategorii LMP2 s vozy Oreca. V připravovaném projektu se britská stáj spojí s čínskou motoristickou organizací TRS, jakožto hlavním sponzorem.

Přestože již dříve Ginetta oznámila dohodu s firmou Mechachrome ohledně dodávek 3.4 litrových šestiválcových turbomotorů, samotný Manor teprve bude informovat o detailech svého programu.

4 komentáře

  1. Ginetta je bohužel značka bez „příběhu.“ I když se jakž takž podaří startovní pole LMP1 obsadit „Ginnettama“ prostřednictvím tří „noname“ týmů, půjde zde pouze o trochu rychlejší „elempédvojky.“ Koncepci blízkou vozům LMP2 podtrhnou i jednotné zákaznické motory (ať už zde půjde o Mechachrome nebo Judd).

  2. A. Novák

    Zase bych to tak šmahem nesrážel. Třída LMP1 se evidentně zvedá poté, co se už zdála být skoro mrtvá. Jak budou tyhle soukromý auta LMP1 rychlý, záleží na technických předpisech. Když se nebudou škrtit nesmyslně malou spotřebou, tak bych to neviděl černě. A o jednotné zákaznické motory nepůjde ani náhodou – to je jasný už nyní. Každý si může zvolit dodavatele motoru a už v tuto chvíli existujou 3 různý motory – kromě Mecachrome a Judd ještě Nissan.

  3. Je fajn, že dnes již pro tuto kategorii existují tří zákaznické motory. Avšak ukáže-li se během super-sezóny, že jeden ze tří motorů je výrazně lepší než ty ostatní, hrozí zde nebezpečí, že týmy postupně přejdou k jedinému výrobci motorů. V lepším případě může ze tří dodavatelů vypadnout jeden, jak tomu bylo v INDY-CAR, kde motory Lotus nestačily na motory od Chevroletu a Hondy.
    Udržení stejné výkonnostní úrovně několika rozdílných motorů je někdy možné pouze prostřednictvím brutálně striktního BOP.

  4. A. Novák

    To je sice pravda, ale dnes už se bez BoP neobejde prakticky nic. Takže zavést ho i v LMP1 by bylo opravdu to nejmenší…

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.