LOADING

Type to search

IMSA: Celkové vítězství v Daytoně vybojoval tým Extreme Speed Motorsports

Share

Úvodní podnik amerického seriálu SportsCar Championship vyhrál tým Extreme Speed Motorsport s prototypem Ligier JSP2 – Honda. Jedná se o historicky první výhru prototypu LMP2 na čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně. Kategorii GTLM ovládly v závěru žluté Corvetty, které v cíli dělilo jen 0,034 vteřiny.

V závodě od soboty do neděle se na čele vystřídala řada vozů. Každý nějakou chvíli dominoval. Největší překvapení však způsobil prototyp DeltaWing v rukou Katherine Legge, která se propracovala do čela a DeltaWing předávala Andymu Meyrickovi na prvním místě. Již šest let starý prototyp nadále diktoval tempo, ale když se po západu slunce roztočil v první zatáčce vůz týmu Starworks Motorsport (a stál uprostřed dráhy téměř dvě minuty), nepozorný Meyrick do něj narazil a bylo po nadějích.

V následujících hodinách převzaly slovo prototypy Daytona, ale ve finále se na první místo probojovala čtveřice Pipo Derani, Johannes van Overbeek, Scott Sharp a Ed Brown. Jediným konkurentem jim byl v závěru tým Wayne Taylor Racing, ale finišující Jordan Taylor si stěžoval na únik výfukových plynů do kokpitu a musel se nechat v závěrečné hodině vystřídat. Nastupující Max Angelelli nedokázal sedmnáctivteřinovou ztrátu vymazat, naopak v cíli zaostal o dalších deset vteřin a po projetí pod šachovnicovým praporkem musel zastavit na dráze a otevřít dveře prototypu.
extreme speed motorsport
Na třetím místě dojela stáj Spirit Racing of Daytona s posádkou Ryan Dalziel, Ryan Hunter-Reay a Marc Goossens.

Celkově osmnácté místo v cíli znamenalo vítězství. Tým JDC-Miller svěřil prototyp kategorie PC čtveřici Stephen Simpson, Chris Miller, Kenton Koch a Misha Goikhbergm, která své nejbližší pronásledovatele PR1/Mathiasen Motorsports porazila o rovná čtyři kola.

Jestliže finiš v kategoriích prototypů probíhal poklidně, tak u automobilů GT se bojovalo do posledního kola. V GTLM patřily závěrečné minuty týmu Corvette Racing. Zatímco všichni členové nervózně odvraceli tváře od monitorů, po třiadvaceti hodinách a třiceti minutách se vedoucí Oliver Gavin tvrdě bránil útokům Antonia Garcii. Jejich souboj dal zapomenout tomu, že mají za sebou vytrvalostní závod a jakákoukoliv chybou by se mohlo smát Porsche, které ztrácelo na vedoucí duo třináct vteřin. Americký tým infarktové finále nakonec ustál a Gavin vyhrál (Tommy Milner, Marcel Fässler) před Garciem (Jan Magnussen, Mike Rockenfeller) s rozdílem pouhých 0,034 vteřiny. Třetí příčka patřila trojici Earl Bamber, Frederic Makowiecki a Michael Christensen s Porsche 911.
Corvette racing daytona
V kategorii GTD se premiérové výhry s novým vozem dočkal Magnus Racing. Rene Rast dovedl své Audi R8 LMS do cíle téměř s vyschlou nádrží. Vítězství Rasta a jeho kolegů Andy Lallyho, Marca Seefrieda a Johna Pottera ohrožovalo v posledních minutách Porsche 911 v rukou Nicka Catsburga, ale pomaleji jedoucí Rast to stihl a Catsburga za sebou nechal o tři vteřiny.

Výsledky závodu najdete zde

Další vytrvalostní podnik seriálu SportsCar Championship se uskuteční ve dnech 16.-19. března. Na pořadu bude tradiční dvanáctihodinovka v Sebringu.

Aleš Sirný
Foto: NASCAR, Corvette

Tags:

You Might also Like

1 Comment

  1. MTR 1.2.2016

    už hodně dlouho jsem si neužíval závod jako teď.Absolutně perfektní.Tento ročník se povedl.

    Odpovědět

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..