LOADING

Type to search

Tags:

IMSA je otevřena hybridním technologiím

redlczo 3 týdny ago
Share

V posledních měsících bedlivě sledujeme pokračující jednání mezi zástupci FIA, WEC a IMSA ohledně budoucnosti prototypů a možné společné platformy. V tomto ohledu nastal důležitý průlom, jelikož výrobci vozů z americké série IMSA totiž údajně kývli na hybridní technologie, ale má to háček.

Obě série se snaží dosáhnout dohody ohledně budoucí generace prototypů. Cílem je mít společnou platformu, což by umožnilo start amerických prototypů ze série IMSA ve WEC a naopak. Nezbývá však už mnoho času. Nová pravidla mají fungovat již od sezón 2021/2022 a tak je nutné je odhalit již během letošního závodu v Le Mans.

Největším problémem však bylo najít společnou řeč na téma hybridních technologií. ACO, zastupující WEC, a velké automobilky se je samozřejmě snaží prosadit, protože tyto technologie je nyní potřeba vyvíjet, ale menší výrobci a zejména ti ze zámořské série IMSA jsou ohledně toto skeptičtí.

Prezident série IMSA Scott Atherton však nyní uznal, že elektrifikace zkrátka hýbe světem, a i v Americe je to stále větší téma a IMSA je tak nyní údajně nakloněna adaptaci těchto systémů.

Zatímco FIA a ACO však navrhují silné a výkonné elektromotory, ze strany IMSA přichází spíše opatrnější návrhy v podobě hybridních systémů jako podpůrných prostředků. Navíc je nutné prodiskutovat i o jak moc otevřené technologie půjde, což ovlivní finální cenu vozů.

Čím volnější ruku budou výrobci a automobilky mít, tím více utratí za vývoj, což představuje problém. Na druhou stranu kompletní standardizace hybridních technologií nepřipadá v úvahu, jelikož by odradila automobilky, které chtějí mít možnost vývoje a následně využít poznatky z výzkumu pro své běžné automobily.

V současné chvíli se tak obě strany snaží dohodnout na možnosti kompromisu, kdy by měl hybridní systém některé součásti standardizované součásti a jiné naopak otevřené k možnému vývoji a zlepšování. Velkým zastáncem tohoto řešení je pak Ford, který i nadále zvažuje stavbu vlastního prototypu.

Nejvíce se hybridní technologie pak dotknou prototypů nejvyšší třídy, avšak není vyloučeno to, že by se mohly objevit i u pomalejších prototypů, ale samozřejmě s většími omezeními a větší, možná i kompletní, standardizací.

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *