LOADING

Type to search

IMSA v Long Beach: Albuquerque s Barbosou opět na nejvyšším stupínku

janczo 1 měsícem ago
Share

Třetí závod letošní sezóny IMSA WeatherTech SportsCar Championship přivedl piloty do Long Beach nedaleko Los Angeles, kde se mimo jiné jel i třetí závod letošní sezóny IndyCar, kterou opanoval bývalý pilot F1 Alexander Rossi. Formulový závod byl velmi napínavý a totéž se dá říct i o závodě IMSA, kde se z vítězství radoval Cadillac s označením Mustang Sampling Racing. Vítěznou posádku tvořili Portugalci Felipe Albuquerque a João Barbosa.

Prototypy (P)

Z pole position do dvouhodinového závodu odstartoval Juan Pablo Montoya a start neměl vůbec špatný. Totéž se dá říct i o Heliu Castronevesovi, který na startu předjel Harryho Tincknella z Mazdy a zařadil se na třetí místo za Felipeho Nasra z Cadillacu s označením Whelen Engineering Racing. Na pátém místě jel João Barbosa. Hned za ním se pak nacházel Renger van der Zande také z Cadillacu s označením Konica Minolta.

Hned po startu závodu ale došlo ke kolizi mezi Gustavem Yacamanem a Kylem Massonem a závod byl neutralizován.

Po restartu závodu se začalo bojovat o celkové první místo. Juan Pablo Montoya se dlouho bránil útokům ze strany Felipeho Nasra, ale nakonec mu ve 21. kole podlehl. O chvíli později byl závod opět neutralizován. Vůz z číslem #85 totiž zůstal stát v první zatáčce a tým JDC-Miller Motorpsort, tak přišel o jeden vůz, ve kterém se střídali Simon Trummer a Robert Alon.

Téměř všechny prototypy zajely do boxů na výměnu jezdce. Výjimkou byli Felipe Nasr a Juan Pablo Montoya, kteří zůstali na trati. Během výměny se na třetí místo vrátila Mazda #55, kterou od této chvíle řídil Jonathan Bomarito. Polepšil si také Nissan #2, který se posunul před Cadillac #2 (Konica Minolta).

Restart závodu se u prototypů obešel bez problémů. Během úvodních pár kol se na třetí místo vrátila Acura, kterou předtím řídil Helio Castroneves a nyní byla v rukou Rickyho Taylora.

Felipe Nasr na to po druhém restartu závodu pořádně šlápl a ve 35. kole měl na druhého Montoyu náskok deseti vteřin. Pětisekundový náskok pak měl Ricky Taylor na Felipeho Albuquerqueho, jehož stíhali Ryan Dalziel a Jordan Taylor.

Tři čtvrtě hodiny před koncem závodu do boxů jako poslední zajeli také Felipe Nasr a Juan Pablo Montoya. U Acury #6 se ale pit stop nepovedl a tým Rogera Penskeho tedy ztratil spoustu času.

Do vedení závodu se tak dostal Felipe Albuquerque, který krátce před tím předjel Rickyho Taylora a najel na něj šest vteřin. Třetí byl Ryan Dalziel.

Necelou půl hodinu před koncem byl závod již potřetí neutralizován. Důvodem byly nečistoty na trati. Po restartu závodu se začalo srdnatě bojovat o stupně vítězů. Ryan Dalziel velmi rychle dostal svůj Nissan (Tequila Patron) #2 na druhé místo před Acuru #10 řízenou Rickym Taylorem. Felipe Albuquerque si udržel první pozici.

Sedm minut před koncem závodu ale Ricky Taylor chyboval a propadl se až na sedmé místo. O pár minut později se ale posunul na místo šesté, na kterém tento závod dokončil. Z vítězství se nakonec radoval Cadillac, který mimo jiné obsadil také třetí místo. O double ho připravil Nissan (Tequila Patron) #2, který řídili Scott Sharp a Ryan Dalziel.

GT Le Mans (GTLM)

V kategorii GT Le Mans se hned po startu ujalo vedení Porsche 911 #912, které řídil Laurens Vanthoor. Na druhém místě byl Joey Hand z Fordu a třetí byl Jan Magnussen se svou Corvettou.

Ani v této kategorii ale nebylo o drama hned v úvodu závodu nouze. Během úvodní žluté fáze přišel Patrick Pilet o svoji karoserii, poté co si zezadu „ťuknul“ do Joeyho Handa, který měl v důsledku toho poškozený difuzor. Na jeho rychlosti to ale nebylo znát.

Sedmdesát minut před koncem závodu zajel do boxů Connor de Phillippi, aby se vyměnil s Alexanderem Simsem. Krátce na to přišla další žlutá fáze, kterou všichni využili na zastávku v boxech a vůz BMW #25 se tak dostal do vedení v této kategorii.

Po restartu závodu bylo pořadí v kategorii GT Le Mans následující: Sims (BMW #25), Bamber (Porsche 911 #912), Milner (Corvette #4) a Müller (Ford #66).

Ve 34. kole došlo mezi Bamberem a Simsem k velkému souboji kolo na kolo. Tato bitva ale měla pro jednoho z nich nešťastný konec. Alexander Sims byl příliš široký v deváté zatáčce, a ještě k tomu narazil do bariéry. Závod tedy pro něj skončil.

Ze závodu musel později odstoupit i druhý účastník této bitvy Earl Bamber, kterému selhalo zavěšení pravého předního kola a na první příčku se tak dostal Tommy Milner se svou Corvettou #4. Toto umístění už mu nikdo nevzal a Corvetta tak mohla začít slavit. Na stupních vítězů Olivera Gavina a Tommyho Milnera doplnili jezdci Fordu Ryan Briscoe, Richard Westbrook, Joey Hand a Dirk Müller.

Konečné výsledku dvouhodinového závodu IMSA WeatherTech SportsCar Championship v Long Beach:

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *