LOADING

Type to search

Tags: , ,

Jak bude fungovat WTCR 2018?

richard 1 týdnem ago
Share

Světová rada motorsportu na svém včerejším zasedání v Paříži definitivně posvětila sloučení seriálu Mistrovství světa cestovních vozů WTCC a TCR International, přičemž se pojede pod pravidly TCR.

Série TCR International jako taková končí, stejně jako evropský pohár cestovních vozů ETCC. Mistrovství světa přichází o svůj status světového šampionátu FIA a převezme pravidla TCR, která budou zmrazena do konce roku 2019 a bude se v nich počítat rovněž s končícím cyklem předpisů pro vozy kategorie TC1. V příštím roce se tedy pojede Světový pohár cestovních vozů WTCR (World Touring Car Cup). Nyní je na FIA, aby určila Balance of Performance vozů jednotlivých značek, které se bude pro každý podnik lišit.

Ve WTCR nebudou moci startovat tovární týmy, bude povolena pouze technická podpora automobilek. Startovní rošt může čítat maximálně 26 pravidelně startujících vozů, přičemž každá z přihlášených stájí musí nasadit alespoň dva vozy. Organizátoři vypíšou pro každý podnik dvě divoké karty. Se vstupem do světového poháru dostanou přednost současné ekipy WTCC a TCR International Series, přihlášky začnou pořadatelé přijímat 15. prosince.

Během dvoudenních podniků budou na programu tři závody. Úvodní jízda se odjede v sobotu a startovní rošt určí výsledky první 30-ti minutové kvalifikace. V neděli čeká piloty kvalifikace rozdělená do tří částí, Q1 na 25 minut, z níž do desetiminutové Q2 postoupí deset nejrychlejších a v závěrečné Q3 čeká rozstřel pět nejlepších jezdců. Vozy se poskládají do druhého závodu v obráceném pořadí elitní desítky po druhé části kvalifikace. Třetí závod odstartuje podle celkových výsledků bojů proti chronometru. Každá jízda bude bodována podle vlastního klíče:

Závod 1:
27-20-17-14-12-10-8-6-4-2
Závod 2:
25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Závod 3:
30-23-19-16-13-10-7-4-2-1

Konkrétní podoba kalendáře by měla vyjít brzdy, v programu však má zůstat většina lokalit WTCC. Účastníci se střetnou ve 30 závodech v 10 podnicích na 4 kontinentech.

Tags:

14 Comments

  1. A. Novák 7.12.2017

    A jejda, už to začíná… Tušil jsem, že tahle „fúze“ bude problematická a už se to projevuje, ještě to ani nevzniklo. 🙁
    1) Různé zdroje uvádějí různé závěry ohledně toho, co vlastně zaniklo. Zde se píše o zániku TCR International Series, jiné zdroje uvádějí zánik WTCC.
    2) Oficiálně se má tahle z nouze ctnost jmenovat WTCR – FIA Světový pohár cestovních vozů. Blbější název šlo vymyslet opravdu těžko…
    3) Tovární týmy jsou sice zakázány, ale tovární podpora ne: aneb vlk se nažral a obě kozy zůstaly celý.
    4) Má se zde splácat dohromady BoP po vzoru TCR a výkonnostní handicapy po vzoru WTCC: to nemůže skončit jinak než totální nepřehledností a potoky zlý krve.
    5) Systém kvalifikací, závodů a bodování je zbytečně zmatenej a pro běžný diváky natolik nesrozumitelnej, že to skoro zavání sabotáží.
    Suma sumarum: tady si evidentně obě strany tak dlouho poměřovaly pindíky, až z toho vzniknul kočkopes…

    Odpovědět
  2. Milan R. 7.12.2017

    Co je na tom zmatečného?
    1) zaniklo TCR Int. a promoter WTCC zůstává nadále promotérém a mění název z FIA WTCC na WTCR (nemůže to být světový šampionát, když nebudou startovat továrny)
    2) opět co je zmatečného, známá zkratka TCR a k tomu světový World, místo ETCC bude TCR Europe, což bude pořádat přímo Lotti
    3) tak jako třeba v GT Blancpain , TCR je od základu stavěné pro soukromníky, a to byla pro WTCR i podmínka Lottiho
    4) i TCR mělo BoP, jen to nedělala FIA, ale přímo organizátor TCR, Nyní oficiálně spadá předpis TCR pod FIA a FIA bude určovat. To už tu bylo, žádná novinka
    5) bodování zmatečné je, to ano, ale kdo si u televize počítá body že, my chceme pěkný závody a to nám TCR určitě zaručí

    Ano, je to spor bývalého ředitele WTCC a dnešního otce TCR a nových majitelů WTCC. To že to takto dopadlo je velký úspěch. Když se podívám na českou scénu, a ta takové rošády vůbec neřeší, nedokáže se okruhová komise dohodnout na ničem a upadající MMČR od roku 2010 nebere konce. Tady to pánové zvládli bravůrně

    Odpovědět
  3. Josefus 7.12.2017

    Sloučení dvou podobných šampionátů do jednoho a převzetí pravidel TCR je jedinou správnou cestou, která zaručí velmi kvalitně obsazené jezdecké pole. Tento seriál bude zároveň nad ostatními vynikat vysokým počtem zúčastněných vozů a různorodostí značek,
    Zatímco v takovém DTM půjde pouze o značkový „dvojboj“ ((podle některých názorů i „jednoboj“ (Einhetsautoserie)), ve WTCR se na startu může sejít i 10 různých značek aut!
    Jediné, co je trochu divné je, bodový klíč třetího závodu. Bylo by logičtější první a třetí závod bodovat stejně a menším přídělem bodů honorovat pouze druhý závod, který se pojede v obráceném pořadí.

    Odpovědět
  4. Dušan Kouřil 7.12.2017

    Bohužel nejsem z tohoto kroku příliš nadšený a hned odůvodním proč. To že někdo napíše, že nebudou tovární týmy je hezké ale nikdo to dodržovat nebude. Stejné to bylo i v JWRC v rally kdy oficiálně žádné továrny nebyly, ale jeli stejně auta v barvách suzuki, citroenu atd….. a jak to dopadne? Automobilky začnou samozřejmě intenzivněji pracovat na svých vozech, které se doposud prodávali v podstatě komerčně bez nějakého většího zájmu. Tím pádem budou chtít tyto vynaložené peníze vrátit zpátky a dříve nebo později se začnou auta zdražovat. Po určitém čase se také řeknou, že by přece mohla ty pravidla být trochu benevolentnější a začne pomalu a jistě závod ve zbrojení a další zdražování. nebude to samozřejmě ani za rok ani za dva ,ale aby se pan Lotti tak do pěti let nedivil co se opět stalo!!!!! Dle mého názoru je měl poslat tam odkud přišli a TCR nechat tak jak doposud fungovalo a dalších mnoho let bez těchto hochů od Wtcc se obešlo.

    Odpovědět
    1. Josefus 7.12.2017

      Vzhledem k zákazu účasti továrních se dá skutečně očekávat, že výrobci začnou do sériové výroby zavádět i ostřejší verze svých aut, které budou „silniční“ jenom na oko. V reálu však tyto ostřejší verze budou více přizpůsobeny pravidlům TCR, než požadavkům cestovního komfortu běžných klientů.

  5. A. Novák 7.12.2017

    Byl bych rád, kdyby se naplnil optimismus Milana a Josefuse, ale reálně to vidím tak, že nastane situace v zásadě popsaná Dušanem Kouřilem. Tak nějak tuším, že nakonec bude víc těch naštvaných než těch spokojených. Dovolil bych si dokonce polemizovat s Dušanem Kouřilem, že exploze nákladů nastane za 5 let. Obávám se, že nastane mnohem dřív. Stačí se podívat už na dosavadní vývoj cen těchto auto. V roce 2014 stálo auto TCR kolem 70 000 eur, o pouhý 3 roky později stojí téměř 130 000 eur (to je skoro dvojnásobek!!!). Jestliže do toho vstoupí automobilky (ať už to nazveme tovární tým, tovární podpora nebo jakkoliv jinak), ulítne to do úplných nesmyslů a v zásadě se to dostane do stavu, kam se dostala auta TC1. Uvidíme, ale zatím to na mě pozitivní dojem nedělá…

    Odpovědět
  6. Dušan Kouřil 7.12.2017

    Za velkým skokem cen z roku 2014 a 2017 je především přechod ze sériových převodovek dsg (které se ukázali jako nevhodné pro závodní účel) na plnohodnotné sekvenční převodovky což bych dokázal pochopit. Už teď ale v podstatě píší, že to bude jen pro vyvolené (počet 26, přednost jezdců wtcc atd….). Myslím si, že tímto způsobem to bude směřovat aby se to odlišilo od národních šampionátů tcr a začnou se vymýšlet různé hovadiny, jak se to pokoušela FIA implantovat na rally, kdy bylo možné si koupit Mini S2000 pro národní šampionáty a když to bylo málo tak zákazník vytáhl peněženku a zakoupil si kit pro přestavbu vozu na specifikaci WRC. Tímto pak začnou nastávat rozdíly mezi vozy ,,netovárními WTCR,, a klientskými TCR 🙁

    Odpovědět
    1. A. Novák 7.12.2017

      Řekl bych, že v rally to mělo určitou logickou posloupnost, protože auta Super 2000 (neboli RRC) soutěžila v jiný třídě než auta WRC. Prostě nebyli vůči sobě soupeři a nikdo ani nepředstíral, že by měli být. Kdežto tady se to bude tvářit tak, že jsou to vlastně stejný auta jako v jiných seriálech podle regulí TCR, ale ve skutečnosti to stejný auta nebudou. V tom vidím ten hlavní důvod kontroverzí, rozladění a postupnýho úpadku. A druhá věc: ne všichni tu tovární podporu budou mít. Tipnul bych si, že ji budou mít týmy s Audi/Volkswageny a možná týmy s Hondami. Tím pádem ostatní budou bez šance a v roce 2019 to můžou rovnou přejmenovat na VW Cup.

  7. Josefus 7.12.2017

    Vzhledem k tomu, že aut kategorie TCR je dnes už několik stovek (na rozdíl od DTM, kde jich je pouze 18 a bude hůř), jsem bez jakékoliv obavy o osud nově vzniklého šampionátu WTCR. O těch 26 míst ve startovním poli bude hodně velká tlačenice, což bude pro vývoj tohoto šampionátu velmi zdravé, neboť kritérium pro výběr týmů bude moci být kvalitativně nastaveno hodně hodně vysoko. Pokud se někdo v elitní skupině 26-ti účastníků neudrží, bude bez problémů nahrazen někým jiným, kdo přijde z národních šampionátů a jako odměnu za postup do nejvyšší ligy dostane bonus v podobě výše zmíněné „plnohodnotné sekvenční převodovky.“
    Dokonce bych se vsadil, že platnost předpisu kategorie TCR bude po dvou letech opět prodloužena.
    Auťáků a týmů specifikace TCR je dnes již tolik, že by se z nich kromě elitní skupiny WTCR dala ještě klidně vytvořit celosvětová 2. liga.

    Odpovědět
  8. Dušan Kouřil 8.12.2017

    Asi jsem to napsal blbě, ale v podstatě jsem to myslel tak, že v případě neměnících se technických pravidel pro tyto vozy je vše ok. Můj názor je ,že tyto auta jsou malé cestovní vozy ,které by se měli co nejvíce podobat těm co si může každý koupit jako sériové a není třeba s tímto dělat takové veletoče jako u vozů TC1. Pokud přece pilot usoudí, že tento vůz už je na něj málo tak má další možnosti růstu jako např GT,LMP atd…..

    Odpovědět
  9. Dušan Kouřil 8.12.2017

    jo a ještě jedna věc k počtu 26 startujících. Myslet si ,že o účasti v této elitní skupině bude rozhodovat jezdecký um je naivní, spíše bude sestavu určovat momentální stav konta toho daného klienta – viz nynější Wtcc kde polovina pilotů nemá co dělat 🙂

    Odpovědět
  10. A. Novák 8.12.2017

    Souhlas s Dušanem Kouřilem, náhled Josefuse je fakt naivní. S tou tlačenicí na 26 míst bych to nepřeceňoval, ale kdyby k ní nakonec náhodou došlo… Z těch 26 bude mít tovární podporu jen pár. Je potřeba si uvědomit, že většina aut TCR vzniká v skromných podmínkách soukromých úpravců. Tam žádná tovární podpora nebude, protože být nemůže. Takže ve finále budou mít tovární podporu Volkswageny a na tom opravdu nic zdravýho není. To je v zásadě nepřiznaný značkový pohár, v němž se trápí pár nasraných statistů s ne-Volkswageny, kteří svoje marný počínání spíš dřív než později vzdají.

    Odpovědět
    1. Josefus 10.12.2017

      Souhlasím s Dušanem Kouřilem, avšak nikoliv s A. Novákem, kterému opět utekly souvisloti, v důsledku čehož odvedl internetovou diskusi do zcela absurdní roviny, ve které se nevyzná už ani on sám. Absenci ověřitelného argumentu nahrazuje osobním útokem, takže jakékoliv pokračování v této pokřivené diskusi již zcela pozbylo významu.

      1. A. Novák 10.12.2017

        Proč v této pokřivené diskuzi tedy pokračujete, když to zcela pozbylo významu? :-))))

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *