LOADING

Type to search

Lacko prolomil prokletí druhých míst až v Buggyře!

milan 2 měsíci ago
Share

Dnešní speciální posezónní tisková konference týmu Buggyra Racing se nesla ve znamení oslav zisku evropského titulu Adama Lacka, který vystoupal po 14 letech od prvního startu v truckracingu na nejvyšší stupínek a zároveň spolu s Davidem Vršeckým ovládli Pohár konstruktérů. Stal se tak čtvrtým českým jezdcem, kterému se podařilo dobýt evropský trůn. Za zisk titulu obdržel od týmu Buggyra dárek v podobě zlaté helmy.

Přemýšleli jsme, jaký dárek bychom mohli Adamovi za jeho životní úspěch dát. Nakonec zvítězila zlatá závodní helma. Je to věc, kterou může buďto využít, nebo si jí jen vystavit. To už necháme na něm,“ řekl Jan Kalivoda po konci oficiální části novináři hojně navštívené tiskové konference. „Před sezonou jsme si dali jasný cíl – vítězství Adama, který jsme splnili. V průběhu sezony se začala rýsovat možnost zaútočit na double, především po závodě na Nürburgringu, kdy jsme se dostali do čela. Nakonec jsme získali oba poháry a dosáhli maxima možného,“ hodnotil sezónu manažer týmu.

Čerstvý evropský šampion Adam Lacko mohl minulý týden v Jaramě oslavit hned několik svých milníků. Poprvé v závodní kariéře vyhrál titul mistra Evropy a zaznamenal svůj 400. závod ve světě truckracingu. „Určitě je to zatím vrchol v mé závodní kariéře a jsem strašně rád, že se to konečně podařilo. Musím poděkovat mojí rodině, která mě neustále podporuje, a hlavně klukům z týmu, kteří když jsem měl nějakou připomínku, udělali vždy vše na 100%,“ řekl spokojeně třiatřicetiletý pilot. Během letošní sezony zaznamenal Adam celkem 19 podiových umístění z toho 12 vítězství. V Misanu a na Nürburgringu dokonce opanoval celkem šest závodů ze sedmi (poslední jízda na Nürburgringu byla zrušena). „Závody v Italii a Německu se nám hodně povedly, ale neřekl bych, že by se zde lámala sezona. Ta končila až posledním závodem, ale určitě nás to minimálně nakoplo. Auto fungovalo, mě se dařilo, takže jsme začali dělat opravdu maximum k tomu, aby to letos konečně klaplo a taky se tak stalo,“ komentoval evropský mistr svůj počin. Na konci tiskové konference pak Adam obdržel od svého týmu speciální dárek. „Bylo mi hned jasné, že pod tou přikrývkou není dort, jak někteří říkali. Že tam bude helma, a ještě zlatá jsem opravdu netušil. Vypadá moc pěkně a určitě v ní příští rok vyjedu do nové sezony. Snad mi přinese štěstí,“ konstatoval na konci tiskové konference historicky čtvrtý evropský šampion týmu Buggyra.

David Vršecký se po vítězství v týmové soutěži stal historicky prvním jezdcem, který získal evropský pohár jako pilot i jako konstruktér. „Něco takového jsem zaslechl, ale pro mě tato informace moc směrodatná není. Větší radost jsem měl z toho, jak se nám podařilo nastavit auto na maďarský Hungaroring, protože tam se nám v minulosti nikdy nedařilo a letos jsme od tud přivezli pět pohárů,“ řekl dnes David, který mimo evropského triumfu v týmech zaznamenal další dvě prvenství. „Tak na jaře se nám zadařilo v Indii, kde jsme závodili poprvé a určitě tomuto šampionátu moc fandím. Možná je i na vyšší úrovni než čínský, který jsme letos obhájili,“ komentoval své úspěchy dvojnásobný evropský a po letošní sezoně i dvojnásobný čínský šampion. Plány na příští rok ovšem ještě nemá. „Tahle sezona skončila před nedávnem a já bych si teď konečně chtěl užít trochu volna. Určitě mě ale v nějakém závodě uvidíte,“ dodal.

Tags:

3 Comments

  1. Josefus 13.10.2017

    Má někdo přehled, kolik už získal za svou kariéru vítězství v jednotlivých závodech Euro-Trucku?
    Tuším, že statistika bude trochu šilhat, neboť vítězství v hlavním závodě je cennější než v závodě s otočeným pořadím na startu. Dokonce bych si troufl tvrdit, že druhé místo v hlavním závodě je cennější než vítězství v „otočeném“ závodě.

    Odpovědět
  2. Milan R 13.10.2017

    Když dojedete v kvalifikaci druhý a dokončíte druhý tak je to easy, ale když do druhého závodu startujete z osmého místa a skončíte první? Nechtěl bych to asi soudit… dříve byly body za druhý závod nižší, ale právě kvůli tomu že musíte makat a těch sedm jezdců předjet se bodují obě jízdy stejně. Je jasné, že třeba 3-4 jezdci jsou ořezávátka, ale stále předjet celé rychlé pole není legrace.. jednoduché vítězství ve druhé jízdě je tehdy, když naschvál skončíte na osmém místě, to je pak jiná a nejednou to někdo udělal..

    Odpovědět
  3. A. Novák 14.10.2017

    Obávám se, že u těchto seriálů, který vlastně nikoho nezajímají, budou jakýkoliv statistiky vycucaný z prstu – pokud vůbec nějaký budou. Mám pocit, že se bodování zase vrátilo zpět k dřívějšímu systému, kdy druhý závod s reverse gridem je bodován míň, ale to není podstatný. Podstatný je to, že tady jsou obrovský rozdíly mezi jednotlivými náklaďáky. Proto se taky běžně stávalo, že Lacko vyhrál 1. závod, do 2. odstartoval z 8. místa, a stejně ho vyhrál. Reálně mohou vyhrát tak 3-4, zbytek je úplně bez šance, i když je otočíte všechny (nejen prvních 8).

    Odpovědět

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *