LOADING

Type to search

Martinu Doubkovi ve Franciacortě štěstí nepřálo

Share

Martin Doubek nebude na druhý podnik letošní sezony NASCAR Whelen Euro Series vzpomínat rád. Víkend na okruhu ve Franciacortě pro něj totiž skončil kvůli zranění předčasně.

Po úspěšném vstupu do sezony ve Valencii, ze které Martin Doubek odjížděl jakožto třetí muž průběžného pořadí Elite 2 a zároveň jako osmý v šampionátu třídy Elite 1, absolvoval český závodník během uplynulého víkendu druhý podnik letošního ročníku NASCAR Whelen Euro Series ve Franciacortě.

Na Apeninském poloostrově ale bohužel pilot stáje Hendriks Motorsport mnoho důvodů k úsměvu neměl. Víkend pro Martina přitom neodstartoval špatně, když se během pátečních jízd zaskvěl třetím časem ve druhém volném tréninku. Další průběh italského klání již ale pro něj představoval pouze trápení.

Sobotní program otevřely první kvalifikace obou kategorií. Zatímco v kvalifikačním klání třídy Elite 1 obsadil Doubek 21. místo, do první jízdy divize Elite 2 se kvalifikoval jako osmý.

První závod Elite 1 přinesl hektické úvodní kolo, během něhož se po vzájemné kolizi vyřadili ze hry Mauro Trione s bývalým pilotem Formule 1 Alexem Caffim a na trať se vydal zpomalovací vůz. „Bez ztráty kytičky“ ovšem nevyvázl z 1. kola ani Doubek. Ten si totiž při incidentu se soupeřem poškodil nárazník.

Přesto se ale ze své startovní pozice posunul o tři místa vpřed a při restartu mu patřilo 18. místo. Z něho se poté v prvním kole po obnovení závodního režimu dokázal posunout na 16. příčku. Zde ale vydržel jen krátce a zanedlouho byl odsunut na 17. pozici.

Čechovo účinkování v závodě ale nakonec ukončilo selhání brzd. Tu zapříčinily po restartu závodu kusy plastu odletující z Doubkova vozu, když jeden z nich bohužel vytrhl také hadici pro brzdovou kapalinu. Čech se tudíž pokusil zabrzdit svůj vůz motorem, při této snaze se ale dostal do smyku a ocitl se v „kačírku“.

Tento incident ale neznamenal pro Martina pouze předčasný konec v prvním závodě, ale později také v celém víkendu. Během svých hodin si totiž nešťastným nárazem do konstrukce vozu vykloubil koleno.

Do následujícího úvodního klání Elite 2 ovšem ještě nastoupil. Ani v tomto případě se však v jeho podání nevyvinul závod ideálně, když se již krátce po startu roztočil a propadl se z 8. příčky až na poslední. Na chvostu ovšem nezůstal, když do cíle nakonec dojel s bolestí a velkým sebezapřením na 17. místě.

Zatímco sobotní program ještě Martin dokončit zvládl, v neděli ráno se již ale na poraněnou nohu nedokázal postavit a musel tak druhé víkendové jízdy vynechat.

V prvím závodě Elite 1 zvítězil v Itálii Alon Day. Na pódium doprovodili úřadujícího šampiona druhý Marc Goossens společně s bývalým mistrem světa Formule 1 Jacquesem Villeneuvem, který si díky 3. místu připsal premiérové pódiové umístění v šampionátu.

V neděli bylo stupně vítězů velice podobné. Izraelec si totiž dojel pro další prvenství. Za ním tentokrát skončili týmový kolega Martina Doubka Loris Hezemans (2.) a opět Villeneuve (3.).

V Elite 2 se v sobotu radoval při svém debutu Lasse Sørensen následovaný druhým Myattem Sniderem a třetím Giorgiem Maggim.

Z nedělního klání pak vyšel vítězně Florian Venturi. Na druhém místě dojel Andre Castro a na stupně vítězů se opět podíval Lasse Sørensen, který tentokrát bral 3. příčku.

V průběžném pořadí kategorie Elite 1 se Doubek propadl na 22. místo. Do čela se po vydařeném víkendu posunul Alon Day (147 bodů). Druhá příčka patří Stienesu Longinovi a třetí Lorisi Hezemansovi, kteří na svém kontě mají shodný počet 132 bodů.

V Elite 2 pak českému jezdci nyní patří 16. pozice. Ve vedení je stále Giorgio Maggi (137 bodů) před druhým Vittoriem Ghirellim (132 bodů) a třetím Pierluigim Veronesim (110 bodů).

Další podnik sezony je na programu za tři týdny, kdy se pojede na Indy variantě okruhu Brands Hatch. O účast Martina Doubka se ovšem nemusíme bát, jelikož ujistil, že ve Velké Británii startovat bude.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..