LOADING

Type to search

Mladí jezdci mají nový cíl ESET V4 Cup Junior Trophy

Share

Na úvodním podniku ESET V4 Cup na Hungaroringu se sešlo přesně 12 juniorů, tedy závodníků ve věku do 23 let. Nastupující generace pilotů ukázala, že se s ní musí v budoucnu počítat.

Největší zastoupení mladých závodníků měl Twingo Cup, který je ideálním mezistupněm v cestě k vyšším příčkám hierarchie motorsportu. Mark Škulj, Nik Štefančič, Matěj Korený a Mark Mramor nesou v průběžném bodování přívlastek junior a první dva jmenovaní na Hungaroringu doslova zářili.

Škulj startoval do obou závodů z první řady, přičemž v druhé kvalifikaci zajel nejrychlejší čas a závodu suverénně vévodil startovnímu poli až do cíle, kde se objevil téměř o devět sekund dřív než ostatní – a to je ve vyrovnaném Twingo Cupu obrovský rozdíl. I Nik Štefančič prokázal talent, když se v sobotní jízdě pohyboval na špici a do posledních metrů bojoval o vítězství. Nakonec z toho bylo druhé místo, ale je evidentní, že vítězství na sebe nenechá dlouho čekat.

Dominantním způsobem pokořil Hungaroring Michal Makeš, který teprve loni přesedl z motokár do Renaultu Clio a v pohárovém Clio Cupu vybojoval titul šampiona roku 2018. Úvodní závody roku 2019 pak s přehledem vyhrál a dal jasně najevo své ambice pro letošní sezonu. V Clio Cupu startuje i další junior, a sice Szymon Jablonski, jenž svůj premiérový start proměnil ve druhou pozici.

Ve formulových závodech se potkalo pět juniorů napříč třemi kategoriemi. Těmi nejvýraznějšími byli Tom Beckhäuser s Dallarou 308 Opel F3 a Václav Šafář s Tatuus T014 Abarh F4. Beckhäuser nenašel přemožitele v kategorii F3 a obdobně si počínal i Šafář, který vyhrál oba závody kategorie F4 před juniory Mariusem Morosanem a Stefanem Fürtbauerem.

Pátým juniorem v monopostu byl Felix Grosse-Aschhoff ve formuli Renault. Bohužel nedostal příležitost poměřit síly s ostatními a kvůli technickým problémům se víkendových závodů nezúčastnil. Stejně dopadl i Jáchym Galáš v kategorii cestovních vozů TC. Vicemistr Clio Cupu 2018 měl v trénincích rychlé tempo, ale potíže s převodovkou ho odsoudily do role diváka. Druhou šanci prokázat své kvality s Volkswagenem Golf tak dostane až na dalších závodech.

Na Hungaroringu nakonec bodovalo deset z dvanácti juniorů. Ačkoliv řídí odlišné závodní vozy v různých kategoriích, spojuje je touha uspět. Vyčnívají mezi zkušenými kolegy a na dráze se nebojí vyostřených soubojů. Nová generace závodníků má ty nejlepší předpoklady prosadit se v silném konkurenčním prostředí a zaslouží si výjimečnou pozornost. Proto vznikl ESET V4 Cup Junior Trophy, bodově hodnotící výsledky juniorů.

ESET V4 CUP – JUNIOR TROPHY

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..