LOADING

Type to search

Share

Startovní listina třetího podniku letošní sezony DTM v Misanu, který je na programu tento víkend, se dočká zajímavého zpestření. Mezi osmnáctkou účastníků se totiž objeví také jméno továrního jezdce Ducati v MotoGP Andrey Doviziosa, který nahradí u stáje WRT Pietra Fittipaldiho. Ital ale nebude prvním motocyklovým závodníkem, který si německou sérii vyzkouší. Pojďme se podívat, kteří další zástupci jednostopé scény se v minulosti v DTM objevili.

Johnny Cecotto

Šampion kategorie do 350cc z roku 1975 se v DTM představil až dlouho po ukončení své motocyklové kariéry, které dal Venezuelan sbohem na konci sezony 1980. Na „čtyřech kolech“ poté Cecotto prošel Evropskou Formulí 2, Formulí 1, ETCC a WTCC, až nakonec roku 1988 zakotvil v německém šampionátu.

Zde pak strávil za volantem vozů Mercedes (1988) a BMW (1989-1992) pět sezon, během něhož si na své konto připsal celkem 14 vítězství a z hlediska umístění v šampionátu mu pak přinesla největší úspěch sezona 1990, v níž se stal se ztrátou 12 bodů na Hanse-Joachima Stucka vicemistrem.

Úspěšně pokračovala jeho kariéra v automobilových závodech i po odchodu z DTM, když roku 1993 ovládl německý GT Cup a v sezoně 1996 se pak radoval z mistrovského titulu také v Super Tourenwagen Cupu.

Do DTM se Cecotto ještě jednou vrátil v roce 2002, když nastoupil ve voze Opel v posledním podniku sezony na Hockenheimringu. Svou bilanci získaných bodů v šampionátu ale ani v jednom ze závodů rozšířit nedokázal.

Wayne Gardner

Chuť závodů DTM okusil kromě Cecotta také další motocyklový šampion, mistr světa třídy do 500cc z roku 1987 Wayne Gardner.

Stalo se tak krátce po jeho stažení z motocyklové scény v roce 1992, když nastoupil v barvách týmu Lindex za volantem BMW v závěrečných dvou podnicích sezony na Nürburgringu a Hockenheimringu.

Australan ale na rozdíl od prvního jmenovaného během svého působení tolik důvodů k radosti neměl, když ve dvou ze čtveřice případů nedojel do cíle a jeho nejlepší umístění představovalo 14. místo z prvního nürburgringského závodu.

Gardnerova kariéra v automobilových závodech však tímto neskončila, když následně závodil v domácím šampionátu cestovních vozů nebo japonských „gétéčkách“ a roku 1993 dokonce opanoval s Ianem a Rossem Palmerovými závod 12 hodin Bathurst ve třídě C.

Patrick de Radigués

Dalším motocyklovým esem, které se představilo v německém šampionátu, byl vítěz 24hodinového závodu Bol d´Or z roku 1984 Patrick de Radigués, který se roku 1988 zúčastnil druhého podniku sezony na Hockenheimringu. Ten ale pro Belgičana skončil ještě dříve, než pořádně začal, když neuspěl již v kvalifikaci.

Po svém nezdaru v německém šampionátu se de Radigués dále představil také v belgickém šampionátu cestovních vozů, světovém šampionátu sportovních prototypů a na své konto si připsal rovněž účasti při 24hodinových závodech v Le Mans nebo Spa-Francorchamps.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..