LOADING

Type to search

Nehybridní LMP1 čeká v Sebringu úprava EoT, týmy finalizují soupisky

redlczo 2 týdny ago
Share

Další závod super sezóny FIA WEC 2018/19 se již blíží, a tak byla zveřejněna nová úprava Equivalence of Technology, tzv. EoT pro třídu LMP1. Nehybridní prototypy budou mít v americkém Sebringu k dispozici o něco méně paliva než v čínské Šanghaji. Týmy mezitím finalizují posádky pro závod na 1 000 mil.

Prototypy s přeplňovanými motory budou moci využít přibližně o 3,5% méně paliva na jedno kolo než v předchozím závodě. O něco menší pokles, konkrétně 2,5%, pak potká atmosférické motory. To je však jediné, co FIA změnila. Vše jinak zůstává, včetně minimální váhy vozů nebo omezení průtoku paliva.

Kromě toho některé týmy také oznámily své posádky pro Sebring. Ford Chip Ganassi Racing dá již potřetí příležitost Billymu Johnsonovi, aby usedl do vozu číslo 66 k Olivieru Plaovi a Stefanu Mückemu. Naopak posádku číslo 67 Andyho Priaulxe a Harryho Tincknella čeká nový kolega, a to Jonathan Bomarito. Ten s vozem Ford GT pojede vůbec poprvé.

Zajímavostí je, že Bomarito, Pla a Tincknell plánují v Sebringu odjet oba závody, tedy nejprve podnik WEC a následně také závod série IMSA. Tato trojice navíc má společně usednout do prototypu Mazda RT24-P ve třídě DPi.

Do závodního kokpitu se poprvé od roku 2014 vrátí také Gunnar Jeannette, který doplní Erwina Creeda a Romana Ricciho v prototypu LMP2 Ligier JS P217 Gibson stáje Larbre Competition.

Potvrzeno má i stáj Dempsey-Proton Racing ve třídě GTE Am. Do vozu číslo 77 nakonec usedne Christian Ried, jehož budoucnost po diskvalifikaci posádky z důvodu podvodu byla nejasná. V listopadu totiž FIA přišla na upravené nahrávací zařízení, které při zastávce v boxech přičítalo vozu dvě vteřiny a posádka si tak mohla zkrátit zastávky u mechaniků.

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *