LOADING

Type to search

Nový Aston Martin Vantage GTE zvládl již 20 000 kilometrů

redlczo 4 měsíci ago
Share

Do nadcházející super sezóny FIA WEC vstoupí Aston Martin s druhou generací vozu Vantage GTE. Vůz, který byl odhalen teprve v listopadu, už má za sebou testování na čtyřech okruzích a úspěšně pokořil milník 20 000 ujetých kilometrů.

Testování nového Vantage GTE začalo již před Vánocemi, a to na španělských okruzích Andalucia a Navarra. V letošním roce program pokračuje na okruzích Yas Marina v Abu Dhabi a Aragon ve Španělsku.

„Testování zatím probíhá dobře, ujeli jsme už přes 20 000 kilometrů. Jezdíme opravdu hodně, abychom zajistili dobrou spolehlivost. Tu potřebujeme pro závod 24h v Le Mans, což bude už druhý podnik sezóny,“ řekl technický ředitel Aston Martin Racing Dan Sayers.

„Narazili jsme sice na pár zádrhelů, ale celkově bylo auto od samého začátku velice dobré. Neočekávám, že bychom během prvního závodu ve Spa narazili na nějaké potíže,“ dodal.

Na konci loňského roku Vantage absolvoval dokonce třicetihodinový test na okruhu Navarra. Další část testovacího programu tvořily výkonnostní zkoušky, ale nyní se už tým soustředí jen na ladění detailů a závodních strategií. I proto se testování účastní i dodavatel pneumatik Michelin.

Velkou neznámou však činí BoP, systém určený k vyvažování výkonnostních rozdílů mezi jednotlivými modely vozů. Vůz čeká na kalkulaci výchozích hodnot, které budou FIA sloužit k určení BoP během samotné super sezóny. Ale na oznámení kalkukace je zatím stále příliš brzo.

Aston Martin do super sezóny 2018/19 nasadí dva nové vozy Vantage v kategorii GTE Pro. Za volant vozu číslo 95 usednou Nicki Thiim, Marco Sorensen a Darren Turner. Druhou posádku s číslem 97 pak utvoří Alex Lynn, Maxime Martin a Jonny Adam.

V tomto složení nastoupí Aston Martin Racing do závodů ve Spa a v Le Mans. Poté ovšem tým hodlá situaci znovu přehodnotit a zváží omezení posádek jen na dva jezdce.

Tags:

1 Comments

  1. Josefus 8.3.2018

    Týmy, které nasazují tři piloty i do šestihodinových závodů, se zpronevěřují podstatě vytrvalostních závodů. Pokud se „vytrvalost“ (Endurance) očekává od automobilů, měla by se očekávat i od pilotů.
    Když byli Jacky Ickx a Derek Bell ještě v roce 1982 schopni odkroužit čtyřiadvacetihodinovku ve dvou, měli by být dnešní piloti schopni odjet ve dvou alespoň šestihodinovku.

    Odpovědět

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *