LOADING

Type to search

Odchod Mercedesu pomůže přiblížit DTM japonské Super GT

redlczo 6 měsíci ago
Share

Již nějakou dobu se německá série DTM snaží přiblížit svému japonskému protějšku, sérii Super GT. Oba šampionáty dokonce plánují do budoucna i společnou kategorii závodních vozů, takzvanou třídu Class One. A právě odchod Mercedesu má nyní vše konečně uvést do pohybu.

Německá série plánovala přechod na přeplňované dvoulitrové motory V4 už na loňský rok. Přesně tyto motory pak využívají v Super GT. Tuto změnu však údajně zablokoval Mercedes, a to kvůli zvýšeným nákladům. DTM tak zůstala u současných čtyřlitrových motorů V8.

Jenže na konci letošního roku Mercedes odejde do Formule E a bývalý šéf motorsportu u Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, věří, že už nic tak nebude bránit Audi a BMW v přechodu na specifikaci motorů Super GT. A to klidně už od sezóny 2019.

„Jak v Německu, tak v Japonsku používáme stejný monokok a i stejné součástky, každým rokem se to přibližuje. Jediným rozdílem v posledních dvou letech pak byl motor, a to proto, že jedna německá automobilka (Mercedes – pozn. red.) nechtěla čtyřválce. My se ale chtěli přiblížit Japoncům,“ řekl Ullrich.

„Takže jsme zůstali u V8 jen proto, že někdo v Německu nechtěl změnu. A ten někdo teď odchází. To sice není moc pěkné, ale stalo se. Nyní už jsme připraveni přejít v roce 2019 na čtyřválcové motory a budeme tak už hodně blízko (Japonsku – pozn. red.).“

Ullrich, který zastupoval Audi během počátečních rozhovorů mezi oběma šampionáty, také dodal, že Audi je již ve vývoji svého nového motoru poměrně daleko a nepochybuje, že BMW je na tom stejně. Údajně by pak výkonnost obou motorů měla být na velice podobné úrovni.

Na druhou stranu však Ullrich nevěří, že by zdržení kvůli Mercedesu nějak ohrožovalo budoucnost celé série. Nadále věří, že DTM zaujme s novými pravidly také nové automobilky.

„Rozhodně tomu také pomůže, že budeme mít shodná pravidla s takovým šampionátem, jakým je právě GT500 (nejvyšší kategorie v Super GT – pozn. red.). Může se tak objevit někdo, pro koho bude mít smysl vstoupit rovnou do obou šampionátů,“ dodal Ullrich.

Tags:

1 Comments

  1. Josefus 30.1.2018

    Je otázkou, zda koncept Class One bude z dlouhodobého hlediska pro Super GT zajímavý. Tvůrčí invence automobilek by byla na platformě Class One dost přiškrcena.
    Je možné, že pro Super GT (možná i s celým konceptem Class One) bude nakonec lepší se v budoucnu raději přiblížit nějaké nové a silnější kategorii gétéček v rámci WEC (např. WEC-GT1, nebo WEC-GTO).

    Odpovědět

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *