LOADING

Type to search

Okruhový šampionát odstartoval Nutrend Racing na Hungaroringu

Share

Maďarská okruhová modla, Hungaroring, byl i letos zahajovacím závodem FIA CEZ a českého okruhového šampionátu. I v letošní sezóně bude Nutrend Racing hájit své závodní cíle v rámci divize 5, tedy ve skupině sportovních speciálů, kde s prototypy Norma M30 LMP3 a Norma M20FC pojede v rámci sprintových i vytrvalostních klání.

Jezdecká sestava Tomáš Konvička, Petr Lisa, Balász Volontér a Václav Janík si před letošní sezónou užila velkou porci testovacích kilometrů a těšila se na plnohodnotný start do sezóny: „Naše plány pro úvodní podnik sezóny směřují ke zrychlení oproti předešlým sezónám. Loni jsme poprvé sbírali zkušenosti s LMP3, Petr Lisa i Tomáš Konvička se seznamovali s prostředím českého šampionátu. Letos máme jasnou představu, co nás čeká a víme o možnostech, které nás v letošní sezóně zrychlí,“ představoval týmové záměry při volných trénincích na Hungaroringu Václav Janík.

Páteční program na 4,3 kilometrů dlouhém okruhu, kde se každoročně prohání seriál formule 1, měl ve svém programu volné tréninky a už v nich se uzavřela kapitola s nadpisem Norma LMP3. Během jedné z jízd se objevily problémy na pohonném ústrojí sportovního prototypu v barvách Nutrend Racing, který byl nucen zastavit. Technici se ihned pustili do analýzy potíží a výsledkem byla informace o nemožnosti opravy v místě závodu. LMP3 tedy do závodního víkendu nezasáhla: „Balázs Volentér i já jsme tento víkend bez práce. Během tréninku bohužel vypovědělo službu olejové čerpadlo pohonné jednotky a tento problém není možné vyřešit přímo na Hungaroringu. Je to velké zklamání, zvlášť po nadějných testech, moc jsme se na závod těšili,“ neskrýval své zklamání Janík.

Těžiště pozornosti se tedy přesunulo na dvoulitrový speciál Norma M20 FC, který měl před sebou velmi náročný víkend v podobě vytrvalostního i sprintového klání. Petr Lisa musel pro sprintové klání využít právě slabší prototyp oproti původně plánované LMP3 a v kvalifikaci na první sprintový závod dal jasně na zřetel svůj velký progres. Mezi silnou konkurencí GT vozů si dokázal zajistit druhou příčku na startovním roštu skvělým časem 1:44.242. Tento výkon ovšem pozbyl smyslu, když ho ve startovní vřavě prvního závodu potkala kolize a s defektem zadního kola nezbývalo než absolvovat neplánovanou zastávku v boxech: „Složitá situace po startu, kdy bylo jasné, že výkonnější vozy GT půjdou, díky většímu výkonu, přede mě přinesla kontakt. Roztříštěný ráfek zadního kola a defekt mě přinutil k zastávce v boxech. Do závodu jsem se ale mohl vrátit a z posledního místa se pokusit stáhnout svoji ztrátu. V celkovém hodnocení jsem se posunul na konečné 10. místo a přidal vítězství v divizi 5, takže nakonec spokojenost s výsledkem,“ hodnotil Petr Lisa první sprintový závod.

Sobotní odpoledne patřilo Endurance závodu. Celý tým sledoval s napětím, jak se bude dařit červenobílému speciálu v hodinovém klání pod vedením Tomáše Konvičky. Ten si své první body do vytrvalostního šampionátu zajistil díky vítězství v rámci divize 5. V rámci celkového pořadí endurance závodu si díky bezchybnému výkonu po startu ze 7. místa polepšil až na konečnou pátou pozici v absolutním pořadí.
Do druhého sprintového závodu se Petr Lisa prosadil na startovním roštu na 3.místo: „Kvalifikace mi tentokrát nevyšla dle představ, kvůli pomalejším vozům na trati, které mě vždy v mých rychlých kolech zpomalily.“ Smůla z kvalifikace se tentokrát neprojevila v závodě. Druhé klání na Hungaroringu si pilot Nutrend Racing užil na maximum bez kolizí. V napínavém závodě se mu podařilo v celkové klasifikaci udržet v TOP 5 a čtvrtým místem se rozloučil s maďarským okruhem. V rámci divize 5 navíc přidal druhé prvenství.

Další pokračování sezóny bude hostit rakouský Red Bull Ring, kde bude tým opět v plné sestavě i s opravenou LMP3.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..