LOADING

Type to search

Ondřej Vostatek: „I letos bych chtěl vyhrát tituI“

deni 5 roky ago
Share

Devítiletý závodník z Prahy, Ondřej Vostatek, započal svou jezdeckou kariéru v šesti letech u týmu COMPOS Racing Team na motocyklu Blata Elite. O rok později se zúčastnil svého prvního závodu, ve kterém se umístil na třetím místě a od té doby se stabilně umisťoval na medailových příčkách. V roce 2012 získal titul Mistra ČR v kategorii Mini Moto Junior A a čtvrté místo na Mistrovství Evropy ve Španělsku. V témže roce přesedl na motocykl Honda NSF 100, na kterém v českém šampionátu MPČR získal třetí místo v kategorii Mini GP 50 a zaznamenal i první medailové úspěchy v německém šampionátu ADAC Mini Bike Cup. V současné době má na svém kontě další titul Mistra ČR 2013 v kategorii Mini GP 50 a titul Mistra Německa 2013 v šampionátu ADAC Mini Bike Cup v kategorii Einsteiger NSF 100 a patří k dalším velkým nadějím českého motocyklového sportu.

Ahoj Ondro, v loňském roce si se stal Mistrem Německa v ADAC Mini Bike Cupu. Letos si v tomto šampionátu přestoupil do kategorie pokročilých jezdců. Jaké jsou Tvé ambice v této sezóně? 

Ahoj, letos jezdím prvním rokem v kategorii Nachwuchs a bude to pro mě velmi těžké. Jsem tam nejmladším jezdcem a většina kluků je tam o dva, tři roky starší, což je u motorek celkem znát. Navíc je v letošním ročníku velmi vyrovnaná konkurence a oproti jiným ročníkům, kdy se o první příčky prali tři nebo čtyři jezdci, může vyhrát kdokoli z první desítky. Jsem rád, že se mi podařilo získat zatím jedno stříbro v prvním závodě a to na domácí trati v Chebu a stabilně se držím ve špičce závodního pole. Samozřejmě bych chtěl i letos vyhrát titul, takže budu muset hodně pracovat na fyzičce a kondici. Je super, že mám teď hodně kvalitních soupeřů, od kterých se toho můžu hodně naučit a posouvat svoje hranice dál. V této kategorii budu jezdit určitě ještě další dva roky, takže když titul nevyjde letos, tak třeba za rok, dva. Jinak jsem začal také závodit ve Španělsku na motocyklu Mini GP 140, na kterém zatím nemám moc možnost trénovat, ale vždy se mi podařilo v závodech dojet na bodech. Tam je konkurence ještě větší, takže se snažím nasbírat nějaké zkušenosti a uvidíme. Letos pojedu poprvé i Mistrovství Evropy v kategorii Mini GP 50, protože jsem kvůli věku nemohl startovat v kategorii NSF 100.

Můžeš nám přiblížit svůj závodní stroj? 

Jezdím hlavně na čtyřtaktní Hondě NSF 100, která má přibližně osm koní. Je to taková zmenšená verze silniční motorky, jako například jezdí v Moto GP. Třeba v Německu není možné závodní motorky jakkoliv upravovat, jsou předepsané i jednotné pneumatiky, které se nesmějí měnit ani na mokré trati. Startovní čísla jsou určené podle věku a národnosti, takže zatím mám pořád číslo 50, ale to se může příští rok změnit. Na mistrovství Evropy, které se bude letos konat v Chebu, budu mít připravenou také Hondu, ale ta bude mít o něco málo větší výkon a ve Španělsku ve Valencii mám ještě tu stočtyřicítku. Ta je ještě o malinko větší než Honda, má jenom čtyři rychlostní stupně a výkon asi 12 koní.

Čekají Tě v letošní sezóně ještě nějaké další závody mimo ADAC Mini Bike Cupu? 

Pokud nemám závody v Německu, tak kromě ADACU jezdím ještě španělský šampionát Cuna de Campeones v kategorii Mini GP 140. Také jsem byl na vstupních testech v italském šampionátu CIV, kde jsem dostal výjimku a povolení ke startu, ale bohužel se tam letos nesešla moc dobrá konkurence. Soupeřům jsem dával dvě vteřiny na kolo, takže by to pro mě asi nemělo žádný přínos. Když nám to vyjde, tak si v rámci tréninku zajedeme zazávodit do Čech nebo na Slovensko.

Jaké jsou Tvé plány do budoucna? Kam by si to chtěl v závodění dotáhnout?

Tak jak už jsem říkal, určitě budu jezdit ještě dva roky v Německu nebo ve Španělsku. Pokud se mi bude i nadále dařit, tak bych chtěl potom postoupit do Moto3 nebo Red Bull Rookies Cupu. No a velkým snem by bylo dostat se jednou do Mistrovství světa silničních motocyklů.

Foto: FB Ondřej Vostatek

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *