LOADING

Type to search

Oreca plánuje svůj hypervůz, očekává však prodloužení éry LMP1

Share

Francouzský výrobce závodních vozů již zahájil přípravy projektu hypervozu, který má ve FIA WEC nahradit třídu LMP1 od sezóny 2020/21. Podle technického ředitele však kvůli časovému tlaku reálně hrozí, že první sezóna se ve skutečnosti pojede s řadou prototypů specifikace LMP1. Výrobci to zkrátka nestihnou.

Mezi řadou zájemců o novou éru vrcholné kategorie WEC je také Oreca, jak nyní potvrdil její technický ředitel David Floury. Francouzský výrobce již hledá potenciální zákazníky, mezi kterými figuruje samozřejmě také Rebellion Racing, který nyní od Orecy odebírá prototypy LMP1 Rebellion R13.

„Myslím, že ta pravidla jsou velice dobrá. Snižuje to ty vysoké náklady, které byly v posledních letech spojeny s továrními týmy v LMP1. Pro soukromý tým to sice bude dražší než teď, ale je tam šance něco společně postavit,“ řekl Floury k novým pravidlům.

Navíc se při jednání se zákazníky otevírají i další potenciální možnosti. Vzhledem k novým pravidlům se objevila možnost většího spojení s některým ze závodních týmů a vydat se cestou malé automobilky zaměřené na speciální závodní vozy.

Floury navíc čeká, že FIA a ACO nebudou mít jinou možnost, než v první sezóně hypervozů povolit současným nehybridním prototypům LMP1 dočasně závodit. Čas běží a nedá se čekat, že by všichni výrobci stihli připravit nové vozy včas. Toto by tak mohlo pomoci snazšímu přechodu.

„Zatím to ještě není úplně jasné, ale myslím, že nebudou mít jinou možnost. Času je málo a nebude dost vozů. I když se o hypervozy zajímá spoustu výrobců, tak časový plán, aby se stihli už první sezónu, nevypadá příliš dobře. Navíc spoustu z nich svůj projekt ještě ani neoznámilo,“ popsal současnou situaci.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..