Potřeboval jsem nový impuls, říká Čížek o přestupu k EXPRES AUTO. Bude se podílet i na vedení stáje

Petr Čížek nepřichází do stáje EXPRES AUTO pouze jako jezdec. Společně s majitelem týmu Vítem Smejkalem si totiž rozdělí i manažerské povinnosti. Mostecký závodník nevylučuje kromě účinkování v TCR Eastern Europe ani příležitostné starty v jiných sériích.

„Bude to kompletně nově vybudovaný tým. Veškeré kompetence budeme mít s majitelem Vítem Smejkalem rovnocenně rozdělené, od řízení závodních aut až po provozní a manažerské povinnosti. Docela se na to těším, je to nová výzva a další zkušenost,“ odhaluje Čížek, jak přesně bude jeho spolupráce s EXPRES AUTO vypadat.

Pro změnu se mostecký jezdec rozhodl po sedmi sezonách v týmu trojnásobného mistra Evropy Petra Fulína. Právě u něj absolvoval v roce 2016 v Octavia Cupu svou závodnickou premiéru a v barvách jeho týmu Fullinrace Academy odjel i všechny předešlé sezony TCR Eastern Europe. Dosáhl na celkem sedm pódiových umístění a v celkovém pořadí skončil nejlépe loni, kdy obsadil třetí příčku. Proč tedy najednou změna?

„Petr mi hrozně moc pomohl v mém vývoji a vždy jsem všude říkal, že je vynikající mentor, co se týče motorsportu. Nic významného v tom není třeba hledat, potřeboval jsem zřejmě nějaký nový impuls, závodění mě baví a co přinese tato změna, ukáže jen čas,“ dodává.

Pro přestup do EXPRES AUTO se Čížek rozhodl i přesto, že obdržel nabídky od více týmů: „Po sezoně jsem měl více nabídek, ale tato byla nejkonkrétnější. EXPRES AUTO dodává veškerý spotřební materiál potřebný pro servis závodních vozů, disponuje také geometrií a dalším technickým vybavením potřebným pro nastavování vozů,“ vysvětluje své rozhodnutí.

Není vyloučeno, že Čížek bude letos ve startovním poli nejlépe umístěným jezdcem z loňské sezony. Šampion Bartosz Groszek totiž nejspíše přejde s týmem Aditis do TCR Europe a Petr Semerád zatím s pokračováním v TCR Eastern Europe váhá, neboť prioritou jsou pro něj vybrané starty v českém rallyeovém mistrovství a navíc uvažuje i o účasti ve Středoevropské rallye v rámci WRC. Ohledně šancí na titul ale přesto zůstává Čížek opatrný.

„Letošní sezona nebude stejná jako ta loňská, i když bych byl rád. Nevíme, jaké bude mít startovní pole složení, kdo ze stávajících pilotů přezbrojí a na jakou techniku, jestli se nám budou vyhýbat technické problémy, jak rychlí budou nováčci a tak dále. Je tu prostě hodně proměnných. My pojedeme závod od závodu a co z toho na konci vyplyne, to se uvidí. Důležité bude, aby nám to všem v týmu přinášelo i radost a ne starost.“

Nová sezona TCR Eastern Europe startuje o víkendu 8.-9. dubna na Oscherslebenu, kde šampionát pojede vůbec poprvé. Následovat budou podniky na Hungaroringu (29.-30. dubna), Red Bull Ringu (20.-21. května), Slovakiaringu (9.-11. června), v Mostě (5.-6. srpna) a Brně (9.-10. září).

Na dvou z těchto okruhů se chce Čížek svézt ještě před sezonou: „Vždy je třeba auta po zimní přípravě vyzkoušet, abychom věděli, jestli vše funguje správně. Určitě bychom chtěli nějaký test před sezonou provést. Zatím to vypadá tak, že provedeme jeden u nás v Mostě. Také bychom potřebovali vyzkoušet Oschersleben, který bude v šampionátu novou tratí,“ říká.


Dodatečné starty ve hře

Stáj EXPRES AUTO bychom letos s vozy Cupra Leon Competición mohli vidět i jinde než jenom v TCR Eastern Europe. Existuje totiž také varianta, že tým příležitostně nastoupí i do jiných sérií.

„Určitě bychom se chtěli zúčastnit nějakého závodu mimo TCR Eastern Europe. Uvidíme podle termínu a také hlavně podle financí. Minulý rok jsme v rychlosti po sezoně ještě absolvovali Histo Cup a atmosféra těch historických aut byla parádní,“ nebrání se Čížek možnosti příležitostných startů jinde.

Loňský start při podniku Histo Cupu v Mostě vyšel Čížkovi i Smejkalovi velmi dobře. Zatímco Čížek závod open cars vozů kategorie TCO vyhrál, Smejkal skončil druhý.

Z jiných sérií než TCR Eastern Europe už Čížek v minulosti vyzkoušel například i prestižní TCR Europe. Poprvé zde nastoupil v roce 2019 na Hungaroringu s vozem Cupra Leon TCR stáje Fullinrace Academy. Během tohoto víkendu ale bylo součástí startovního roštu i TCR Eastern Europe, takže Čížek se soustředil na výsledek zejména v tomto hodnocení. O dva roky později si ale zazávodil v evropském šampionátu znovu. Tentokrát startoval v italské Monze s vozem Audi RS3 LMS TCR stáje Aditis.

Foto: Fullinrace Academy

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.