LOADING

Type to search

Při testech v Sebringu zajela Toyota neoficiální rekord okruhu

redlczo 1 týdnem ago
Share

O víkendu pokračuje super sezóna FIA WEC 2018/19 závodem 1 000 mil v Sebringu. Protože jde pro tuto sérii o návrat na americkou trať po dlouhé době, konal se speciální dobrovolný dvoudenní test. V něm prototypy LMP1 týmu Toyota Gazoo Racing bez problémů zajely neoficiální rekord okruhu.

První rekordní čas zvládl Mike Conway za volantem Toyoty TS050 Hybrid LMP1 s číslem 7 už po pár kolech, a to když o více než sekundu překonal dosavadní čas z roku 2013. Ten drží Marcel Fassler s vozem Audi R18 e-tron quattro s hodnotou 1:43.886.

Během testů dokázal Brit ještě zrychlit a nakonec neoficiální rekord činí 1:41.152. Druhý nejrychlejší čas testu připadl druhému prototypu Toyota, který řídil Fernando Alonso. Španěl zaostal za svým kolegou jen o 0.052 vteřiny. První nehybridní LMP1 pak byl vůz #17 SMP Racing, se kterým Sergey Sirotkin zajel o 1,5 sekundy pomalejší čas než Conway.

Třída LMP2 měla v testech jen čtyři zástupce, ze kterých nejrychleji okruh zvládl vůz číslo 29 stáje Racing Team Nederland. Kromě nich se testů zúčastnily ještě týmy TDS Racing, Signatech Alpine Matmut a Larbre Competition.

Na čele třídy GTE Pro se průběžně držely Fordy, ale nejrychlejší čas si nakonec připsalo Porsche 911 RSR, když Richard Lietz z Porsche GT Team zajel čas 1:57.302. Německá automobilka ovládla výsledkovou listinu také ve třídě GTE Am, a to díky času Mattea Cairoliho 1:58.707 ve voze #88 Dempsey-Proton Racing.

Testování se ovšem neobešlo bez problémů. Jörg Bergmeister měl namále, když jeho vůz Porsche 911 RSR v barvách #56 Team Project 1 za jízdy zachvátily plameny. Nikomu se nic nestalo, ale oheň vůz Porsche zcela pohltil. Tým by měl naštěstí obdržet nové šasi včas.

Tags:

1 Comments

  1. Radek 13.3.2019

    Takové neštěstí. Škoda takového krásného vozu.

    Odpovědět

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *