LOADING

Type to search

První dva podniky motokárové sezóny HKC Racing Teamu byly úspěšné

Share

Kartaréna v Potočišti u Chebu hostila v dubnu úvodní podnik Czech Kart Open. Jelo se při něm Místrovství České republiky v kartingu a zároveň i Pohár Autoklubu ČR. V květnu se velcí i malí závodníci znovu sešli ve Vysokém Mýtě a mostecký HKC Racing Team tady sbíral další body a jeho závodníci i další zkušenosti. V prvních dvou podnicích šampionátu šlo hlavně o to, aby se nováčci  zbavili ostychu a ostřílení jezdci, kteří vesměs přešli do vyšších kategorií a kubatur, si zvykli na novou techniku a jízdní styl.

„Je to přesně ta strategie, nezůstávat na místě a jezdecky růst. Tak to v naší HKC Akademii praktikujeme. Když Matvej Sonkin získal mistrovské tituly ve třídách mezi stejně starými kluky a pak i mezi staršími a většími, letos jede opět vyšší level a se silnějšími soupeři ve třídě OK junior. Drží se okolo šestého sedmého místa, ale co je důležité, pořád zrychluje,“ Vysvětlil trenér Ivan Houzák.

Dodal, že stejně tak je to s Jirkou Svobodou a Tomášem Novákem, kteří nově startují ve třídě Easy 100. „Tam Tomáš v neděli jednu finálovou jízdu dokonce vyhrál, ale v Superfinále ho střet se soupeři bohužel v pátém kole vyřadil. Musím ale vyzvednout všechny nováčky z Prague Academy, se kterou úzce spolupracujeme. Třeba Filip Nedoma v pohárové kategorii Mini 60 byl třetí v měřeném tréninku, pak zajel první a druhé místo v bodovaných závodech a superfinále vyhrál,“ pochvaloval si trenér.

Lze dodat, že v tom samém superfinále hned druhý dojel další jezdec v barvách HKC, Miloš Roudnický. V Baby 60 si zase výborně vedl Kiril Schvets, když víkend zakončil třetím místem v superfinále.

Mostecký tým má dnes na každém z podniků motokárového šampionátu vždy okolo patnácti jezdců a postarat se o všechny, o jejich techniku a o týmové zázemí je velice náročné. „Musíme to zvládnout. Mechanici jedou na doraz, pomáhají samozřejmě rodiče. Ale se závodníky je třeba pracovat. Sledovat jejich výkony na trati a rozebírat s nimi, co se dá zlepšit. Stihnout to, když jedou v několika kategoriích, je pochopitelně složité. Důležité je, že když vyslovím nějakou radu, nebo pokyn, ve valné většině to respektují,“ dodal trenér.

Perličkou na závěr může být informace o asi nejmladším členu týmu, kterým je šestiletý Standa Kohout. Ten už v dubnu v Chebu oficiálně startoval na motokáře v kategorii Školní 50. O uplynulém víkendu se ale na stejnou trať vrátil jako minibiker. „Jezdí totiž i na minimotorce a navštěvuje závodnickou školu Lukáše Peška. V Chebu se jelo několik tréninků a závodů. Standa prokázal neuvěřitelnou bojovnost. Ve druhé finálové jízdě dokonce upadl. Ono se říká, že kdo nepadá, nejel na hraně. Jízdu nakonec dokončil třetí, protože okamžitě pokračoval a celkově se umístil jako druhý,“ řekl ještě trenér.

Mostecký tým má před sebou řadu dalších motokárových i formulových podniků. Motokáry budou v červnu zase bručet v Písku, Carbonia Cup pro formule pokračuje na Slovakiaringu. Boje o body a o vítězství pokračují.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..