LOADING

Type to search

Santiago ePrix: Techeetah získal historický double, platí však pokutu

richard 6 měsíci ago
Share

Čtvrtý podnik Formule E v Santiagu de Chile patřil týmu Techeetah. Čínská stáj zaznamenala premiérové dvojité vítězství v šampionátu elektrických monopostů a v průběžné klasifikaci se posunula na čelo s dvoubodovým náskokem před tým Mahindra Racing. 

V závodě triumfoval Jean-Éric Vergne, který si své prvenství doslova vybojoval před týmovým kolegou Andréem Lottererem. Vedoucímu Vergnemu přestala v závěru fungovat rádiová komunikace, načež si musel Francouz začít dávat větší pozor na spotřebu elektrické energie než obvykle. Lotterer se proto dotáhl a minimálně ve třech případech došlo mezi jezdci Techeetahu ke kontaktu. Jednou se šampión FIA WEC z roku 2012 doslova pověsil na zadní část Vergneho formule.

Teammates Come Together Battling For Lead!

Most dramatic moment of the season? Of any season?!

Zveřejnil(a) ABB Formula E dne 4. únor 2018

Vergne všechny útoky Lotterera ustál, letos ve Formuli E poprvé vyhrál a stejně jako jeho tým, i on samotný povyskočil ze třetí pozice na první místo průběžného pořadí. Na druhého Felixe Rosenqvista má nyní pětibodovou výhodu. André Lotterer získal první body v sezoně a hned z toho bylo pódium.

Za úpravy bezpečnostních pásů padaly pokuty

Vynikající výsledky zůstaly týmu Techeetah a jeho pilotům i přes prohřešek, kterého se stáj podle technických delegátů FIA dopustila. Vergne a Lotterer totiž měli používat speciálně upravené bezpečnostní pásy, o jejichž změně stáj dopředu neinformovala. Techeetah údajně použil provizorní úchytku na spodním dílu pásu, tak aby připoutání jezdce proběhlo rychleji. Vergne měl nejrychlejší pit-stop vůbec a Lotterer byl třetí nejrychlejší.

A důvod k rychlejší zastávce byl nasnadě, protože v Santiagu poprvé neplatil časový limit na výměnu vozů při zastávce v boxech. Týmy proto před víkendovým závodem obdržely nové bezpečnostní pásy vybavené senzorem správného dopnutí, vlastní modifikace nad homologovaný rámec však vyvolaly sankce. Techeetah musí Mezinárodní automobilové federaci zaplatit pokutu 30 000 eur. Provinil se však také tým Dragon Racing u vozu Jérôme d’Ambrosia a skládat tak bude polovinu výše uvedené částky.

Šéf týmu Techeetah Mark Preston se brání argumenty, že v motorsportu obecně je upravování bezpečnostních pásů nepřesně definováno a v některých sériích tolerováno. V Santiagu navíc údajně nešlo o bezpečnostní riziko, ale pouze o zrychlení procedury.

A jak reagovala FIA? Její technické a bezpečnostní oddělení do nadcházejícího závodu v Mexiku, který se koná 3. března, přesně definuje úpravy, jež budou moci být na bezpečnostních pásech provedeny.

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *