LOADING

Type to search

Toyota potvrdila vadný senzor, Porsche mělo problém s výfukem

Share

Toyota číslo 7 přišla o vítězství v závodě 24h Le Mans až v závěrečné hodině. Technický šéf Toyoty nyní potvrdil, že důvodem byl vadný senzor. Zklamání panovalo i u Porsche, které kvůli problémům s výfukem přišlo o výhru v GTE Pro.

Technický šéf Toyoty Pascal Vasselon potvrdil, že za problémy vozu číslo 7 v Le Mans stál vadný senzor. Ten ohlásil defekt pravé přední pneumatiky, ačkoliv ve skutečnosti došlo k defektu levého zadního kola.

Posádka #7 Toyota Gazoo Racing vedla před druhou posádkou s číslem 8 o přibližně dvě minuty. Za volantem vedoucího vozu seděl José Maria Lopéz, který měl jediný cíl – dovézt pro sedmičku první vítězství v Le Mans. Do konce závodu zbývala přibližně hodina.

Jenže náhle vůz ohlásil defekt pravého předního kola. Lopéz tedy zamířil do boxů, kde mechanici vadnou pneumatiku vyměnili. Protože ve finální fázi závodu už není k dispozici žádná kompletní sada čerstvých pneumatikm, vyměnili jen tu s defektem.

Jenže po návratu na trať ovšem problém nemizel. Ve skutečnosti totiž došlo k defektu na levém zadním kole a vadný senzor hlásil špatné údaje, což mechanici netušili. Lopéz tak musel pomalu obkroužit další kolo a znovu zajet do boxů. Mezitím Nakadžima se sesterským vozem číslo 8 převzal vedení závodu. Pro sedmičku to znamenalo propad na druhou příčku.

„Musíme se na to podívat, protože šlo o tzv. pomalý defekt a nedokážeme říct, kdy k němu vlastně došlo. Objevoval se opravdu pomalu a postupně,“ řekl Vasselon.

Porsche

O šanci vyhrát přišla i další posádka, konkrétně #92 Porsche GT Team ve třídě GTE Pro. Kevin Estre, Michael Christensen a Laurens Vanthoor patřili mezi absolutní favority, ale ve 13. hodině závodu posádku postihly problémy s výfukem. Výsledkem bylo desáté místo.

„Myslím, že jsme měli vůz i tým na to vyhrát. Nechtěli jsme tam jen tak kroužit, ale vyhrát. Rychlost tam byla, ale pak došlo k problému s výfukem a to nám překazilo plány. Potom už šlo jen o to závod přežít a získat alespoň nějaké body – upřímně, to pak bylo na tom to nejtěžší,“ řekl Estre.

Desáté místo ovšem stačilo na to, aby Estre a Christensen získali mistrovský titul v super sezóně FIA WEC 2018/19 mezi jezdci ve třídě GTE Pro. Mezi konstruktéry pak Porsche titul v rámci GTE získalo již v předchozím závodě.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..