LOADING

Type to search

Tréluyera Formule E zaujala, Wittmann na ni změnil názor

dusanczo 5 měsíci ago
Share

Benoita Tréluyera zaujala při nedělním nováčkovském testu v Marrakeši Formule E více, než očekával. Marca Wittmanna zase nová zkušenost přinutila změnit na sérii názor a rovněž nevyloučil, že by v budoucnu do elektrického šampionátu zamířil.

V nedělním nováčkovském testu Formule E, který se uskutečnil v Marrakeši den po druhém závodě pátého ročníku elektrického šampionátu, jsme mohli v akci spatřit hned několik zajímavých jmen. Jedním z nich byl také Benoit Tréluyer. Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans, kterému ve věku 42 let jednoznačně patřil primát nejstaršího účastníka testu, dostal příležitost od stáje Virgin a doplnil tak v sestavě britské stáje Nycka De Vriese.

Francouzovi, který formulovou scénu opustil po sezoně 2009 jako vicemistr japonské Formule Nippon, test připomněl, jak moc se mu po monopostech stýskalo. Tréluyer také uvedl, že ho monopost Gen 2 zaujal více, než původně očekával.

„Během těch prvních pár kol jsem si uvědomil, že mi monoposty hodně scházely. Bylo to vážně fascinující. I když byl vůz elektrický, po dvou kolech na to kvůli hluku a otevřenému kokpitu zapomenete a prostě si to znovu užíváte. Kombinace mezi monopostem a elektrickým monopostem je jako prototyp, nemáte tu žádný přítlak jako v GT. Je to směs všeho, najdete zde část ze všeho, bylo to vskutku velmi zajímavé. Z hlediska jezdeckého cítění jsem k tomu přistoupil odlišně a myslím si, že odvádějí skvělou práci, co se týče marketingu a image,“ uvedl Tréluyer pro server e-racing365.com.

Další zajímavou tváří, která v neděli v Marrakeši testovala, byl Marco Wittmann. Dvojnásobný šampion DTM utvořil v barvách stáje BMW i Andretti Motorsport tandem s dalším pilotem německého šampionátu Brunem Spenglerem. Po testu Němec uvedl, že nově získaná zkušenost jej přinutila změnit na Formuli E názor.

„Byla to rozhodně výzva, ale abych byl upřímný, pravděpodobně ne to, co jsem očekával. Je toho docela hodně, co musíte jako jezdec dělat, jak při simulaci závodu, tak samo sebou i v závodě. Takže není snadné se ve voze adaptovat. Na řízení je to zatím docela jiné a je to rozhodně náročné. Můj názor na to je nyní zcela utvořen a to jako skutečná výzva,“ řekl Wittmann.

Němec také nevyloučil variantu, že by v budoucnu mohl do Formule E zamířit a kombinovat ji s DTM.

„Závodění s těmito vozy by mě samozřejmě zajímalo, záleží ale na tom, co přinese budoucnost. V roce 2019 budu rozhodně součástí DTM, ale kdo ví, co opravdu budoucnost přinese. Zvláště dnes musíte být trochu více otevření než v minulosti. Myslím, že v minulosti to bylo celkem jasné. Když jste měli jeden program, byli jste k němu vázáni. Dnes ale můžeme vidět, jak se mnoho jezdců přesouvá z DTM do GT a dokonce působí v DTM a Formuli E současně. Takže není potřeba mít pouze jeden závodní program.“

V minulosti působili ve Formuli E a v DTM současně Antonio Felix Da Costa, Maro Engel, Loic Duval a ještě v loňském roce také Edoardo Mortara, který se ale po odchodu Mercedesu s německou sérií rozloučil. V letošním roce bude tato praxe k vidění u Robina Frijnse. Nizozemec působí ve Formuli E u stáje Virgin a zároveň bude pokračovat s Audi v DTM.

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *