LOADING

Type to search

V Portimau si Scuderia Praha připsala další vítězství v 24H Series

redlczo 2 týdny ago
Share

O víkendu se v portugalském Portimau konal další podnik šampionátu Creventic 24H Series powered by Hankook. Český tým Bohemia Energy racing with Scuderia Praha zde s vozem Ferrari 488 GT3 ovládl celkovou klasifikaci, která sestávala z tříd GT a TCE.

Mezi vozy GT3 A6 Pro nenašla posádka #11 Jiří Písařík, Josef Král a Matteo Malucelli na okruhu Autodromo Internacional Algarve svého přemožitele. Na druhý #1 Hofor-Racing s vozem Mercedes-AMG GT3 si vybudovala náskok hned několika kol. Třetí místo připadlo posádce #32 Car Collection Motorsport s vozem Audi R8 LMS, která ovšem závod nedokončila.

„Měli jsme perfektní závod. Žádné potíže, auto bylo skvělé, a hlavně v noci. Bylo to náročné bojovat po 24 hodin s ostatními vozy GT, ale konzistence je tu velice důležitá. Mám velkou radost,“ řekl po závodě člen vítězné české posádky Matto Malucelli.

Na celkovém druhém místě dokončil tým Manthey Racing s vozem #912 Porsche 991 GT3 R patřící do třídy SPX ve složení Ralf Bohn, Alfred Renauer, Robert Renauer a Mathieu Jaminet.

Celkové třetí místo pak připadlo amatérskému vozu třídy GT3 A6, konkrétně posádce #85 PROsport Performance ve složení Charles Putman, Charles Espenlaub, Joe Foster a Adam Christodoulou. Ti za volantem Mercedes-AMG GT3 ovládli svou třídu a poprvé v sezóně se tak na celkovém pódiu ukázaly tři různé kategorie.

Mezi vozy Porsche 911 Cup Cars se nejvíce dařilo #189 Förch Racing s Patrickem Eisemannem, Stefanem Oschmannem, Christopherem Bauerem a Robertem Lukasem. Ve třídě GT4 pak vítězství brala posádka #47 Fox Motorsport, kde se za volantem Audi R8 LMS GT4 prostřídala čtveřice Glenn Sherwood, Jamie Stanley, Ben Clucas a Andrew Perry.

U vozů TCE byl těsný finiš, když první #155 Kawasaki Racing by Bas Koeten Racing a druhý #175 NKPP Racing by Bas Koeten Racing dělilo jen necelých 18 sekund. Oba týmy jely s vozy Cupra TCR DSG. Za vítězný Kawasaki Racing nastoupili Kristian Jepsen, Jan Sorensen, Kari-Pekka Laaksonen a Antti Buri.

Třídu SP3 ovládl tým Lamera Cup powered by CTF Performance s číslem 238 a ve složení Nicolas Beraud, Fabien Delaplace, Laurent Piguet a Gilles Poret. V poslední kategorii CUP1, která sestává z vozů BMW M235i Racing Cup, si pak vítěznou trofej odvezla posádka #131 Hofor Racing powered by Bonk Motorsport ve složení Martin Kroll, Michael Schrey, Michael Fischer, Bernd Küpper a Gustav Engljaehringer.

Evropský šampionát 24H Series powered by Hankook nyní pokračuje podnikem v Barceloně, a to až o víkendu 7. až 9. září. Tam se opět představí vozy GT a TCE.

Tags:

9 Comments

  1. ellen 9.7.2018

    Byli jste úžasní, vítězství je vaše zcela zaslouženě. Ellen

    Odpovědět
  2. Josefus 10.7.2018

    Kéž by osud dopřál této sérii větší prestiž a sledovanost, když jsou v ní tak úspěšně zastoupeny české barvy..

    Odpovědět
  3. Ellen 10.7.2018

    Ano, naprosto souhlasím, větší prestiž by těmto závodům náležel a i slušel.

    Odpovědět
  4. Ellen 10.7.2018

    Oprava, prestiž je ženského rodu. Takže by závodům slušela a náležela. Nicméně význam, se nemění, každý jistě chápal.

    Odpovědět
  5. A. Novák 10.7.2018

    Prestiž je něco, co se neuděluje politickým rozhodnutím, ale musí se zasloužit. Většinou úrovní konkurence… Seriál 24h Creventic je však naplněn amatérskými posádkami třetiřadé úrovně, tak nemůže mít větší prestiž ani sledovanost. České barvy jsou úspěšně zastoupeny právě proto, že úroveň není vysoká. Kdyby byla vyšší, žádné vítězství českých barev by se nekonalo. Tak neúprosná je logika života.

    Odpovědět
  6. Ellen 10.7.2018

    Pane Nováku, máte právo na svůj názor. Myslím si ale, že není správný. Nevím odkud ty svoje znalosti o kvalitách posádek berete, ale 24 Creventic je zastoupen kvalitními posádkami a lidmi kolem. To je zase můj názor a věřte, že o těchto závodech něco vím. Zcela jistě časem názor změníte a budete nadšen (stejně jako většina lidí), že české barvy bodují.

    Odpovědět
  7. Karel Kusý 10.7.2018

    Pane Nováku, vzhledem k tomu, že jsme jako jedinná tříčlenná posádka ve startovním poli, uštvali tovární audi s jezdci z dtm, tak ta naše třetí úroveň není zase tak špatná. :)))) děkujeme vám, že nám držíte palce

    Odpovědět
  8. Ellen 11.7.2018

    Pane Kusý, děkuji. U pana Nováka asi „kyselé hrozny“, že?

    Odpovědět
  9. A. Novák 11.7.2018

    OK, já to respektuju a nechť si každý jezdí, co chce. Jenom je potřeba být názorově konzistentní, což řada českých závodních týmů nedokáže (i to ale respektuju!). Pokud je to tak kvalitní seriál, pak jsou stesky na malou prestiž zcela nesmyslný. Kvalitní seriál má velkou prestiž, nekvalitní malou. Nemůžu vychvalovat kvalitu a současně plakat nad prestiží. To je přece hloupý, ne?

    Odpovědět

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *