LOADING

Type to search

Václav Nimč potvrdil dvěma třetími místy celkové stříbro!

admin 1 měsícem ago
Share

Jezdce týmu Křenek Motorsport Václav Nimč dokázal při závěrečném podniku ESET MMSR na brněnském Automotodromu vybojovat dvě třetí místa.

Nimč, jenž v letošním roce nově usedá za volant vozu AUDI RS 3 TCR, jel do Brna s cílem potvrdit své vítězství ze Slovakia Ringu, kde nejvíce bojoval se srbskou legendou Milovanem Vesničem.

Ne jinak tomu bylo i na brněnském Masarykově Automotodromu, kdy do tohoto minisouboje zasáhl i další jezdec, Jakub Wyszomirski s Hondou. Tito tři se v obou závodech přetahovali doslova o každý metr a jasně ukázali, kterým směrem se ubírá budoucnost závodění cestovních vozů. Nimč z těchto dvou bitev vyšel dvakrát jako bronzový, což mu zajistilo dostatek bodů k tomu, aby se mohl v neděli odpoledne radovat z celkově druhého místa v kategorii ESET TCR.

Týmový junior Matěj Korený dostal do závěrečných dvou závodů Twingo Cupu nového parťáka, kterým byl závodící novinář Keijo Keke Platzer z Rakouska.

Platzer, ač nemá na svém kontě příliš mnoho startů, jasně ukázal, že závodění mu není vůbec cizí. V sobotu dokázal v konkurenci šestnácti jezdců vybojovat skvělé páté místo a v nedělní jízdě tento výsledek o jednu pozici ještě vylepšil.

Matěj Korený byl v sobotu i přes slibně rozjetou první polovinu závodu po drobné jezdecké chybě klasifikován na místě osmém. V neděli pak doplatil na střet se soupeřem, kdy byl nucen odstoupit po sedmi odjetých kolech, a ve výsledkové listině je zapsán na pozici třinácté.

Korený posbíral v průběhu deseti závodů 48 bodů, což jej v konečné tabulce řadí na osmé místo mezi 27 bodujícími jezdci. Těchto 48 bodů však neznamená pouze osmé místo absolutně, ale také prvenství mezi jezdci kategorie Junior.

Vedle těchto tří jezdců se v Brně představil také Stefan Wieninger z Německa, který startoval spolu s Petrem Fulínem na  voze AUDI R8 GT 4 v barvách týmu LMS Engineering. Jednalo o společnou akci týmů Křenek Motorsport a LMS Engineering.

Wieninger startoval v sobotním závodě a do výsledkové listiny se zapsal na 20. Příčce s tím, že jeho hodnota nejrychlejšího závodního kola byla 2:14.711.Ve vytrvalostním závodě pak spolu s Petrem Fulínem vybojovali třetí místo v hodnocení GT3 Trophy.

Více k tomuto projektu již říká šéf týmu, pan Josef Křenek

„S týmem LMS Engineering již spolupracujeme delší dobu, možnost startu s vozem Audi R8 GT4 jako příprava pro nadcházející 12h Creventic závod ve Spa a zároveň představení tohoto vozu v našem regiónu se nám jevila jako ideální. To že z toho nakonec bylo třetí místo nás velmi potěšilo.“

Výkony Nimče, Korného a Platzera pak Josef Křenek zhodnotil následovně: „Všichni jezdci ale i celý tým podali skvělé výkony a náleží jim velký dík. Vaškovi gratuluji ke skvělému druhému místu v TCR, je neuvěřitelné jak rychle se s vozem sžil a jeho dosažené časy jak na Slovakia Ringu ale i v Brně jsou excelentní.

Matej patří k těm nejmladším v poli a bojuje v nejpočetnějším a nejvyrovnanějším poli vozů Twingo Cupu, 8.celkové místo z 27 závodníků je taktéž výborný výkon a právem mu náleží prvenství v hodnocení juniorů. S Kekem jsme plánovali již v minulém roce účast v Octavia Cupu a jsem rád, že to letos vyšlo i když „jen“v Twingo Cupu. Keke potvrdil své kvality a v nedělním závodě měl reálnou šanci na podium, 4.místo je i tak na „novináře“ skvělý výsledek.“

 

Slova jezdců:

Václav Nimč / AUDI RS3 LMS: „Víkend to pro nás moc dobrý nebyl. Já jsem nějaké ty desetinky ztrácel a v obou závodech jsme měli menší potíže. V prvním závodě jsem musel startovat z pitlane, protože jsem omylem při nasedání do vozu spustil hasící system, a vozidlo jsme nestihli vyčistit před zavřením pitlane. Na druhou stranu jsem se kvůli své chybě vyhnul hromadné kolizi v první zatáčce a dokonale vyčistil interiér. Doufal jsem, že druhý závod bude o něco lepší. Kvalifikace ukázala, že by se mohlo jednat o velmi zajímavý závod. Na pole-position jsem ztrácel pouze dvě desetiny. Bohužel jsem ve druhém kole udělal chybu, kvůli které jsem poškodil řízení a každé kolo nějaký ten čas ztratil. Na závěr bych chtěl poděkovat týmu za skvělou přípravu vozu, a rodině a přátelům za podporu.“

Matěj Korený / Renault Twingo: „Víkend se mi hodně líbil, osobně mám Brno moc rád. Bohužel jsem se kvůli školním povinnostem nemohl zúčastnit čtvrtečních tréninků. Jak už to tak u mne bývá zvykem, opět se mi nepovedla kvalifikační jízda ani pro jeden závod. Na startu první jízdy jsem se držel s vedoucí skupinou. Nicméně po dlouhých soubojích jsem s nimi ztratil kontakt a nezbývalo mi nic jiného, než bránit stávající pozici. Ve druhé jízdě jsem i po nevydařené první půlce závodu měl ambice na první pětku. Bohužel jeden ze soupeřů přebrzdil do zatáčky. K mé smůle jsem byl před ním a tak mne trefil. Závod jsem tak kvůli jeho neuvážené chybě nedokončil, což mne hodně mrzí.“

Keke Keijo Platzer / Renault Twingo: „Byla to velká zkušenost. Jsem motoristický novinář a tyto závodní zkušenosti mají pro mou práci nedozírnou hodnotu. Být pro tento víkend součástí rodiny Twingo Cupu bylo opravdu hodně výjimečné a opětovně to nemálo změnilo můj pohled na závodění. To, že se mi podařilo dojet dvakrát v nejlepší pětce, beru jako příjemný bonus. Závodní Twingo není určitě nejrychlejší auto, ale jako zadokolka umí být hodně zábavné a v balíku šestnácti aut není zrovna příliš místa. Bylo to hodně kontaktní a to se mi opravdu moc líbilo.“

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *