LOADING

Type to search

Výkony Záruby s Knollem v Misanu přibrzdil explodující kotouč, Dvořáček s Wagnerem sbírali první body

deni 2 týdny ago
Share

Lamborghini SuperTrofeu Europe zavedlo jezdce k dalším dvěma závodům do Misana na okruh Marca Simonceliho. Mezi třemi desítkami převzatých vozů byly i dva speciály Lamborghini Super Trofeo Evo týmu Mičánek Motorsport jenž od minulého týdne nově užívá přívlastku „powered by Buggyra“.

Dvojice Josef Záruba a Jakub Knoll, bojující o body v kategorii PRO, se v úvodním pátečním tréninku potýkala s problémy s elektronikou a zajeté časy tak spadaly až do druhé desítky.

„V trénincích nás trápila elektronika a zajeté časy tak moc neodpovídali reálným možnostem. Před kvalifikací se ukázalo, že šlo o vadný senzor, po jehož výměně jsme se dostali zpět na pozice v TOP TEN,“ říká k problémům v tréninku manažer týmu Jiří Mičánek jr. a dále dodává:

V kvalifikaci na první závod již Záruba zajel čas zajišťující start ze čtvrté řady na roštu. Promotér se snaží o maximální atraktivitu seriálu a sobotní závod byl vyhlášen jako noční. Myslím, že to byla velice zajímavá zkušenost pro všechny jezdce, škoda jen té smůly co potkala Jožku v první závodě.“

Josef Záruba do závodu startoval z osmého místa na roštu. V úvodních kolech se mu podařilo předjet dva soupeře a když se chystal zaútočit na páté místo došlo u jeho vozu k explozi kotouče na pravém předním kole. Následoval nekontrolovatelný výjezd mimo trať a dlouhá noční práce mechaniků.

Jiří Mičánek k tomu později řekl:

„Přesnou příčinu se asi nikdy nedozvíme a tak to bereme jako součást našeho sportu a situaci, které se zkrátka jednou za čas stane. Koutouče i destičky jsme před závodem měnili a tak víme, že jsme pro danou věc udělali maximum. Na tomto místě bych rád ocenil přístup továrny Lamborghini, která se k celé situaci postavila velice zodpovědně a korektně.“

Mechanici šroubovali až do východu slunce a v neděli ráno, tak v týmovém stanu stály opět dva nablýskané speciály připraveny na druhou závodní jízdu.

Do té startoval Jakub Knoll ze sedmé řady a v polovině časového limitu předával Zárubovi vůz na sedmnáctém místě. Záruba ve zbylé části závodu předvedl profesorskou jízdu na jejímž konci byly body za deváté místo.

Posádka druhého vozu Libor Dvořáček a Kurt Wagner se do výsledkových listin zapsala dvěma šestými místy. Byl to jejich první společný start a zajeté časy potvrdily očekávaný potenciál a získané body jsou dobrým příslibem pro nadcházející závody.

Ten příští se uskuteční již za necelé dva týdny v nizozemském Zandvoortu, kam se v příštím roce po dvaceti letech vrací šampionát Formule 1.

Slova jezdců:

Josef Záruba: „Byl to neskutečný víkend. Teplota ve stínu šla nejednou přes hranici čtyřiceti stupňů. K tomu sobotnímu závodu nemám ani co říct. Byla to zkrátka smůla a tak je to třeba také brát. Neděle už pak byla o poznání lepší a umístění v první desítce nakonec udělalo pozitivní tečku za celým víkendem.“

Jakub Knoll: „Závody v Misanu pro nás byly tak trochu nahoru dolů. Pepa sice výborně rozjel první závod, ale pak nás postihly problémy s brzdovým kotoučem, kvůli kterým jsme museli brzy odstoupit, takže jsem se ani nesvezl. Byla to velká smůla, protože se evidentně jednalo o vadu materiálu. V neděli jsem startoval já, nicméně jsem nepodal takový výkon, se kterým bych mohl být spokojen, navzdory tomu, že byl lepší než v Silverstonu. Po zastávce v boxech však předvedl Pepa další skvělý výkon a zajistil nám umístění v první desítce..“

Libor Dvořáček: „Byl to můj první start v Super Trofeu a musím říct, že to pro mne byla naprosto jedinečná zkušenost. Po celý víkend panovalo neskutečné vedro a přiznávám, že právě vysoké teploty v autě pro mne byly tím nejtěžším soupeřem. S Kurtem sice startujeme v kategorii PRO-AM, nicméně našimi konkurenty jsou jezdci, kteří dosahují časů jezdců třídy PRO. Myslím, že v důsledku toho můžeme být se dvěma šestými místy spokojeni.“

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *