William art RS si z premiéry na Pannonia-ringu odváží vavříny

Druhou zastávku mezinárodního okruhového závodění Carbonia Cup na Pannonia-ringu zvládl mostecký tým William art RS a jeho divize Wars PilotTeam úspěšně. Stáj kolem týmového šéfa Jiřího Stránského jela na maďarský okruh s minimem zkušeností, přesto získali Petr Morávek se Škodou Octavia DTM v divizi A2 do 2000 ccm vítězství a jeho kolega Vít Smejkal za volantem Škody Octavie Kit Car v divizi A8 vybojoval stříbro.

Na úzké technické trati, kde si jezdci příliš neodpočinou, se mezi padesátkou účastníků zlepšili jezdci Wars PilotTeamu od pátečních tréninků do kvalifikace o více než 3 sekundy a předvedli tím, že se dokáží rychle přizpůsobit náročným podmínkám zrádného Pannonia-ringu. Petr Morávek vyjel páté místo v absolutním hodnocení všech startujících a Vítek Smejkal vyrazil do závodu hned za ním.

Morávek po letmém startu urputně bojoval se silnějšími vozy před sebou, a i když se mu některé soupeře podařilo v první zatáčce překonat, na rovných úsecích se u konkurence projevil vyšší výkon. Smejkal se držel v závěsu, vyčkával a především nechtěl udělat chybu. Oba jezdci si své pozice udrželi až do cíle, přičemž Petr Morávek ještě jako bonus získal skalp jednoho ze silnějších vozů a mohl v Octavii DTM oslavit vítězství ve třídě A2. Vít Smejkal v Octavii Kit Car dosáhl na druhou pozici ve skupině A8.

„Začátek byl náročný, neznali jsme trať, s Octávií DTM jsem absolvoval teprve druhý podnik a o to více si vážím nasbíraných zkušeností. Závod od závodu se cítím v autě lépe a vše začíná fungovat tak, jak si představuji. Všechno vyšlo ideálně, nemělo to žádnou chybu, mechanici pracovali skvěle a počasí také vyšlo, takže co víc si přát. Už kvalifikace dopadla podle plánu a v závodě přede mnou skončily pouze výkonnější vozy, kterým jsme my nemohli konkurovat, ale přesto jsem za sebou nechal jedno silnější auto, z čehož mám velkou radost,“ hodnotí svůj výkon Petr Morávek.

„Auto fungovalo bezvadně, mechanici odvedli perfektní práci, když se jim podařilo odstranit problém s brzdami a technika pak fungovala výborně. Dlouho jsem se však sžíval s tratí, která byla nejužší, se kterou jsem se doposud setkal, také hodně technická a náročná. Rezervy v mém výkonu určitě byly, zaprvé to byla zmiňovaná neznalost trati a pak jsme se také trochu trápili na starších pneumatikách, takže ano, výkon z mojí strany určitě lepší být mohl,“ líčí střízlivě Vít Smejkal.

„V týmu panuje po maďarském závodu velká spokojenost, protože jsme podali prakticky nejlepší možný výkon i přes nedostatek zkušeností v rámci této tratě, a protože jsme na Pannonia-ring vzhledem k jeho náročnosti přijížděli s nemalými obavami, jak to celé vlastně dopadne. Zároveň jsme podnik absolvovali bez našeho šéfmechanika, mého bratra Honzy Coperfielda, který musel podstoupit závažnou operaci a naši jezdci se rozhodli, že závod pojedou na dálku pro něj, aby zúročili jeho tvrdou práci.

Odvážíme si velké množství zkušeností, které naši jezdci můžou v budoucnu zužitkovat kupříkladu na brněnském Masarykově okruhu, a nebo v rámci Carbonia Cupu na mosteckém autodromu, některé pasáže nám totiž přišly podobné a my si je vyzkoušeli v závodním tempu. Odjíždíme maximálně spokojeni, všechny v týmu nadchlo zázemí trati a také hotel s výbornou stravou, takže se tam vždy rádi vrátíme, ať už v rámci Carbonie, nebo jiného seriálu,“ shrnuje úspěšný víkend týmový šéf Jiří Stránský.

Po dvou prvenstvích ve třídě A2 do 2000 ccm vede Petr Morávek průběžné pořadí o 13 bodů před Vítem Martinovským a Vít Smejkal po vítězství a stříbru kraluje skupině A8 do 3500ccm s náskokem 15 bodů na Milana Valáška.

Foto: William art RS

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.