LOADING

Type to search

Závodní tým „Bohemia Energy racing with Scuderia Praha“ vstoupil do nové sezóny čtvrtým místem

admin 11 měsíci ago
Share

Tým Bohemia Energy racing with Scuderia Praha přijel k prvnímu závodu 24H Series do anglického Silverstonu s nejvyššími ambicemi. Závodní vůz Ferrari 488 GT3 prošel před sezónou důkladnou kontrolou včetně krátkého shakedownu na okruhu v Mostě.

V Anglii přivítalo náš tým typické deštivé počasí umocněné teplotami nad bodem mrazu. Naši jezdci využili pro zvykání si na netypické závodní podmínky i oba volné tréninky ve čtvrtek před závodem.
O tom, že ani konkurence přes zimu nespala, svědčí až devátá pozice našeho Ferrari 488 GT3 na startovním roštu za dvěma prototypy a šesti vozu kategorie GT3.

První, pětihodinová, část závodu byla odstartována v pátek hodinu po poledni. Naší zkušené posádce se dařilo v proměnlivém počasí postupovat pořadím vzhůru a to i díky skvěle zvládnutým zastávkám v boxech. Po 4 hodinách se již objevila na prvním místě absolutního pořadí, které udržela v neustávajícím dešti až do cíle první části závodu.

Sobotní ráno, před startem druhé části závodu, přineslo našemu týmu nečekanou studenou sprchu.
A to nejen díky pokračujícímu dešti, ale hlavně z důvodu sdělení ředitelství závodu o udělení penalizace odečtení 5 (!) kol, které kromě našeho týmu obdržel i tým FF Corse startující rovněž s vozem Ferrari 488 GT3.  Oba týmy podaly okamžitě protest, kontroverzní penalizace však nebyla zrušena, ale nakonec pouze snížena na odečet 2 kol.

Náročné podmínky na trati přetrvávaly i po startu druhé části závodu. Přes snahu posádky to po započtení penalizace na lepší konečný výsledek než čtvrté místo mezi vozy GT bohužel nestačilo.

Takto vnímal závodní víkend jezdec Josef Král: „Silverstone byl extrémně těžký start do nové sezóny. V průběhu kvalifikace již bylo vidět, že to nebude procházka růžovou zahradou, protože start z 9. pozice rozhodně nebyl to, v co jsme doufali. K tomu všemu typické anglické počasí, které se každou hodinu měnilo, nám dávalo pěkně zabrat. První část 12tihodinového závodu nám ale i přes to všechno vyšla náramně. Byly jsme prozatímní lídři a vše nasvědčovalo dobrému průběhu víkendu. Bohužel druhá část už nebyla tak úspěšná. Chyběla nám rychlost na základě sníženého BoP a penalizace dvou kol nám také příliš nepomohla. Konečné 4. místo proto můžeme pokládat za úspěch a maximum, kterého jsme mohli dosáhnout. Věřím, že příští závod už bude štěstí opět na naší straně.“

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *