LOADING

Type to search

Zendeli: Moje spokojenost se sezonou? Pět procent

Share

Po svém úspěšném debutu ve formuli 2 v roce 2018 se Sauber Junior Team by Charouz rozhodl rozšířit své působení i do nově vznikající FIA F3. Český tým byl známý tím, že dokázal uspět ve všech sériích, kam přišel, ve formuli 3 ovšem zůstal svou první sezonu mírně řečeno za očekáváními.

Přitom ani volba jezdců nebyla špatná. Jako první v týmu dostal šanci Lirim Zendeli, který se těšil Charouzově podpoře již v německé formuli 4, kde se v roce 2018 stal šampionem.

Na začátku sezony v Barceloně si Zendeli nedával příliš vysoké cíle. Chtěl bodovat v každém závodě a ke konci sezony být schopen bojovat i o podia. Přesto se k tomuto cíli ani zdaleka přiblížit nedokázal. Ačkoli vybojoval několik pěkných startovních pozic jako pole position pro nedělní závod v Rakousku a druhé místo na startu pro sobotní závod v Itálii. Jeho jedinými bodovými zisky se staly osmá a sedmá pozice v Rakousku, což znamenalo šest bodů a 18. pozici v šampionátu. Pro nás svou první sezonu ve formuli 3 zhodnotil takto:

Jak jsi spokojený se sezonou 2019?

Sezóna nebyla taková, jakou jsem očekával, nejsem tedy příliš spokojen. Pokud byste chtěli procentuální vyjádření, řekl bych, že pět procent.

Rakousko bylo pro Zendeliho nejúspěšnější víkend co se výsledků týče. Startoval z pole position a v obou závodech dokázal bodovat. Bohužel poprvé a také naposledy…

Jak obtížné pro tebe bylo jako pro nováčka jezdit v nováčkovském týmu?

Protože FIA F3 je opravdu náročný šampionát, není to těžké jen pro nováčky, ale i pro zkušené týmy. Myslím, že se každý snažil na maximum. Protože očekávání od nováčků stoupají, bylo to opravdu náročné, ale snažili jsme se odvést to nejlepší. Myslím, že jsme neměli lehkou práci, jak můžete vidět na výsledcích, ale občas se nám podařilo dostat se na slušné pozice v kvalifikaci, například na páté nebo dokonce na druhé místo v Monze. Obvykle jsme se umístili v top 15 nebo top 10, což není tak špatné, ale nebyl to náš nejlepší rok.

V minulosti jsi závodil pouze v německé a italské F4, což znamená, že většinu tratí z letošního kalendáře F3 jsi vůbec neznal. Spatřoval jsi v tom svou nevýhodu?

Ostatní piloti už toho na těchto tratích najezdili hodně a já jsem tu neujel skoro nic. Vidím to jako velkou nevýhodu a je to těžké, ale musíme to brát tak, jak to je. Ale příští rok budu určitě lépe připraven.

Na Monze přišel velký kvalifikační úspěch v podobě druhého místa na startu. Body v cíli z toho ale nebyly.

A jakou z těch tratí sis nejvíce oblíbil?

Letos zde bylo mnoho krásných tratí, pro mě obzvláště Spa. I když to pro nás nebyl nejlepší víkend, nedosáhli jsme dobrých výsledků. Ale byl to spíše pocit z té trati, je to opravdu krásné místo. Spa se určitě stalo jednou z mých oblíbených tratí.

Startovní pole FIA F3 činilo 30 vozů, přičemž GP3 mělo jen 20 vozů. Nezdá se ti to trochu moc?

Dělá to závody vzrušující, protože se toho hodně děje. Na některých tratích jako je Hungaroring to trochu hodně je. Třicet aut na tak malé trati způsobuje mnoho problémů a to zejména v kvalifikaci. To samé jste mohli vidět i na Monze a ve Spa, kde bylo také příliš mnoho aut. Ale každý tým zvládá mezi sebou komunikovat, aby bylo dost místa, takže velký počet aut by neměl být takový problém.

Zendeli v Soči před sobotním závodem přišel na pregrid oblečen v kombinéze a s mobilem v ruce…

Co považuješ za svůj nejlepší závod sezony?

Když se podívám na výsledky, byl mým nejlepším závodním víkendem Red Bull Ring. Vždy jsme byli v top deset, myslím, že sedmí a osmí a mohl jsem startovat z pole position. Ale upřímně, nedokázali jsme z toho vytěžit maximum. Podle kvalifikačních výsledků byl náš nejlepší závod Monza s druhým místem na startu. Neměli jsme jeden nejlepší závod nebo nejlepší víkend, byly to jen dobré sessions o některých víkendech, ale to vyplývá z mála zkušeností na straně jezdce i týmu.

Jaký závodní víkend byl pro tebe nejtěžší? 

Samozřejmě víkend na okruhu Paula Ricarda, jelikož jsem tam měl otravu jídlem. Mým hotelem byla nemocnice, ne to trochu vtipkuju. Bylo pro mě velmi náročné tam jezdit, ale přežil jsem to.

… v pitlane se pak ale už neobjevil

Jaké jsou tvé plány pro příští rok?

Stále si nejsem jistý, protože moje rodina nemá velký rozpočet, ale doufám, že budu moci jezdit další rok v F3. Uvidíme.

Nakonec to dopadlo tak, že Lirim pro problémy s týmem nenasedl do svého vozu již před prvním závodem v Soči. Bez angažma ale dlouho nezůstal, již o týden později závodil s US Racing ve Formuli Regional European Championship. Nechme se tedy překvapit, kam povedou další kroky jeho kariéry a zda se mu s Charouzem znovu podaří najít společnou řeč…

Šárka Chomiaková

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..