24h Le Mans – Další hodiny ve znamení soubojů v GTE Pro

24h Le Mans – Další hodiny ve znamení soubojů v GTE Pro

Letošní ročník 24h Le Mans má za sebou sedm hodin a nadále se pokračuje ve vysokém tempu. Na trati se už ukázal i Safety Car, ale ani ten nezastavil f

V Le Mans zůstane letos Garáž 56 prázdná
Ford představil své posádky pro Le Mans
Férovost v motorsportu, aneb politika se nevyhýbá ani Le Mans

Letošní ročník 24h Le Mans má za sebou sedm hodin a nadále se pokračuje ve vysokém tempu. Na trati se už ukázal i Safety Car, ale ani ten nezastavil fantastické souboje vozů třídy GTE Pro, ve kterých figurují hned čtyři různé značky.

Jako první dokázal vedoucí Porsche překonat Sébastien Bourdais za volantem #68 Ford Chip Ganassi Team USA, ale poté se to celé rozpoutalo i na dalších místech, kde se přetahují vozy Porsche, Ford, Ferrari a příjemně překvapilo i BMW. Velice vyrovnané pole GTE Pro se letos stará o zábavu.

Ve vedení GTE Pro je nyní posádka číslo 92 stáje Porsche GT Team, která se těší velkému náskoku díky štěstí při načasování pit stopů při druhém vyjetí zpomalovacího vozu. Ten musel na trať po velké havárii Dominika Kraihamera, který definitivně odepsal prototyp #4 ByKolles Racing. Rakušan je naštěstí v pořádku.

Druhou příčku drží Porsche s číslem 93 a třetí další Porsche, tentokrát s číslem 91. První Ford je až na páté příčce, a to díky #68 Ford Chip Ganassi Team USA. V soubojích s Fordy se skvěle předvedl Antonio Giovinazzi v barvách #52 AF Corse.

Žádné změny ve vedení se neudály ve třídě GTE Am, kde pokračuje dominance vozu Porsche číslo 77 stáje Dempsey-Proton Racing s Christianem Riedem za volantem. Havaroval ovšem Paul Dalla Lana a pro vůz #98 Aston Martin Racing závod ve třídě GTE Am skončil.

V celkovém vedení se i nadále neohroženě drží Toyoty v těsném závěsu za sebou. Momentálně první příčku drží Kamuj Kobajaši ve voze číslo 7 před Kazukim Nakadžimou z posádku číslo 8. Se ztrátou dvou kol se na třetím místě drží #17 SMP Racing, na který se však dotahuje Rebellion s číslem 3.

Vedoucí pozici ve třídě LMP2 si i nadále drží #26 G-Drive Racing s náskokem celého kola, a to zejména díky skvělému výkonu Jeana-Érica Vergneho. Na trati se objevil také opět prototyp číslo 11 stáje SMP Racing. Mechanici dokázali opravit vadný senzor a Jenson Button se poprvé mohl podívat na trať.

To je stav po prvních 7 hodinách a nyní přichází noční část závodu. Do konce letošního ročníku 24h Le Mans zbývá 17 hodin.

LMP1 7h

LMP2 7h

GTE Pro 7h

GTE Am 7h

LeMans24_7h_byClass

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    Tady někdo sleduje úplně jiný závod. I jezdci BMW říkají že jsou těžcí a Aston se toulá na chvostu. Porsche ujíždí a souboje? Francouzi se opět vyznamenali.

  • DISQUS: 0