24h Le Mans – Noční hodiny přinesly další drama v LMP2

24h Le Mans – Noční hodiny přinesly další drama v LMP2

První polovina, tj. 12 hodin, závodu 24h Le Mans je za námi. Slibovaný déšť sice zatím nepřišel, ale o drama není nouze. Nejvíce se toho dělo ve třídě

Nehybridní LMP1 ve Spa s neomezenou spotřebou paliva
Ganassi představil sestavu pro Le Mans, Kanaan se vrací
Finální pravidla hypervozů představena

První polovina, tj. 12 hodin, závodu 24h Le Mans je za námi. Slibovaný déšť sice zatím nepřišel, ale o drama není nouze. Nejvíce se toho dělo ve třídě LMP2.

Druhá nejvyšší kategorie prototypů nabízí letos v Le Mans patrně to nejzajímavější. Hodně se toho dělo zejména v závěrečných hodinách první poloviny závodu. Nejprve se do problémů se dostala posádka vozu #26 G-Drive Racing s Romanem Rusinovem. Ruský jezdec zvládl dojet do boxů, ale několikrát musel pro technické problémy na trati zastavit. Mechanici dokázali vůz opravit, ale se ztrátou dvou kol na lídra LMP2.

Následně došlo k diskvalifikaci posádky #37 Jackie Chan DC Racing ve složení Ho Pin Tung, Will Stevens a Gabriel Aubry, přičemž poslední jmenovaný údajně přijmul externí pomoc mechanika, což je ilegální. Tým toto pochybení i sám přiznal. A před půl třetí ráno odstoupila také posádka #33 Highclass Racing s Kentou Yamašitem, Markem Pattersonem a Andersem Fjordbachem pro problémy s převodovkou.

Krátce před půl druhou ráno, kdy do konce závodu zbývalo lehce přes 13 hodin, se do problémů dostala také jedna z nejsilnějších posádek GTE Pro. Vůz Ferrari v barvách #71 AF Corse, za který nastupují Davide Rigon, Sam Bird a Miguel Molina, musel po defektu pravého zadního kola zamířit neplánovaně k mechanikům.

Po dvanácti hodinách je tak na čele závodu a kategorie LMP1 stále Toyota s číslem 7 s Kamujem Kobajašim za volantem a s náskokem jednoho kola na sesterskou osmičku, která má ovšem o pitstop navíc. Na třetím místě se nachází vůz Rebellion Racing s číslem 1.

Ve třídě LMP2 stále vede posádka #32 United Autosports s Paulem di Restou, těsně následovaný Willem Owenem se sesterským vozem United Autosports číslo 22. Ve vyrovnané kategorii se toho hodně změnilo, zejména po problémech ostatních favoritů.

Na čelo GTE Pro se mezitím vrátilo Ferrari týmu AF Corse s číslem 51, za jehož volantem sedí James Calado a má náskok jednoho kola na nejbližšího pronásledovatele, kterým je vůz #97 Aston Martin Racing.

Britská automobilka pak převzala vedení ve třídě GTE Am, a to s vozem #98 Aston Martin Racing, který drží těsné vedení před #90 TF Sport..

>> Výsledky po 12 hodinách

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0