24h Le Mans – Toyota na startu obsadí první řadu

24h Le Mans – Toyota na startu obsadí první řadu

Kazuki Nakadžima za volantem #8 Toyota TS050 Hybrid využil prodloužené závěrečné části kvalifikace a překonal svůj včerejší nejrychlejší čas o bezmála

24h Le Mans – Pomalé nedělní ráno a problémy Rebellionu
Testy v Le Mans ovládla Toyota, v GT vedly Corvetty
Frustrace v GTE Pro a dodatečný trest pro Fordy

Kazuki Nakadžima za volantem #8 Toyota TS050 Hybrid využil prodloužené závěrečné části kvalifikace a překonal svůj včerejší nejrychlejší čas o bezmála dvě sekundy. Japonská automobilka tak má vytoužená první dvě místa na startovním roštu pro letošních 24h Le Mans.

Třetí část kvalifikace začala o půl hodiny dříve, než bylo plánováno, a to kvůli předčasnému konci druhé části. To týmům dovolilo ještě poslat vozy na trať, než po 23. hodině souboj s časomírou překazil příchod deště.

Nejrychleji ze všech si počínal právě Nakadžima, který dokázal stlačit čas na 3:15.337 a nyní společně s týmovými kolegy Fernandem Alonsem a Sébastienem Buemim slaví pole position. Sesterská Toyota #7 obsadí na startu druhou příčku, v kvalifikaci zaostala přesně o dvě vteřiny.

Ze třetího místa pak odstartuje #1 Rebellion Racing, Bruno Senna byl pomalejší než Nakadžima o celé 4 sekundy. Sennův týmový kolega Thomas Laurent sice zvládl najít za volantem #3 Rebellion Racing vteřinku k dobru, ale jeho časy mu ředitelství závodu vymazalo.

Posádka Jensona Buttona s vozem #11 SMP Racing obsadila sedmou příčku. Oba vozy CEFC TRSM Racing dosáhly dalšího zlepšení, ale i nadále jsou jim patří chvost třídy LMP1. Nejlepší čas zajel Oliver Rowland s Manorem číslo 6, a to 3:23.757.

Ve třídě LMP2 pole position slaví stáj IDEC Sport zásluhou Paula-Loupa Chatina, ten okruh de la Sarthe zajel v čase 3:24.842. Loic Duval ho v barvách TDS Racing sice překonal o tři setiny vteřiny, ale podobně jako předtím Laurent o své časy přišel.

Druhou příčku mezi vozy P2 získala posádka #31 DragonSpeed, která zaostala jen o čtyři desetiny sekundy. V této posádce startuje i Pastor Maldonado, vítěz závodu Formule 1 z roku 2012.

V obou kategoriích GTE i nadále vládne Porsche. Ve třídě GTE Pro již nikdo nedokázal navázat na fantastické kolo Gianmaria Bruniho 3:47.504 a ten tedy postaví své 911 RSR s číslem 91 a bílo-modrým retro zbarvením na pole position.

Z druhé příčky odstartuje sesterské Porsche s číslem 92 v dalším retro zbarvení „růžového prasete,“ zatímco třetí místo získal vůz #66 Ford Chip Ganassi Team UK před Ferrari 488 GTE EVO patřící posádce #51 AF Corse.

Nedostatek rychlosti i nadále trápí Aston Martin Vantage GTE nové generace, nejrychlejší #97 Aston Martin Racing zaostal o pět sekund a patří spíše mezi GTE Am.

Dominance Porsche platí i v amatérské třídě, kde obsadilo první tři místa. Pole position si připsal vůz #88 Dempsey-Proton Racing. Jediná žena ve startovním poli, Christina Nielsenová, se svou posádkou #80 Ebimotors odstartuje z 53. pozice.Le Mans Q Final

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0