6h Fuji – Pole position i diskvalifikace pro Toyotu

6h Fuji – Pole position i diskvalifikace pro Toyotu

Dnes brzy ráno našeho času pokračoval pod japonskou horou Fuji program šampionátu FIA WEC. Ve kvalifikaci dominovaly opět Toyoty, ale vůz číslo 7 násl

6h Fuji – Z posledního místa na první, #7 Toyota poprvé vítězí
Kobajaši přikládá zásluhy za vítězství riskantní strategii
6h Fuji – Toyota vévodila volným tréninkům

Dnes brzy ráno našeho času pokračoval pod japonskou horou Fuji program šampionátu FIA WEC. Ve kvalifikaci dominovaly opět Toyoty, ale vůz číslo 7 následně kvůli překročení rychlosti v boxech o své časy a tedy i pole positon přišel. Z prvního místa tak zítra odstartuje prototyp TS050 Hybrid s číslem 8.

Přitom ještě před třetím volným tréninkem se FIA odhodlala ještě k rychlé dodatečné úpravě EoT v reakci na obří náskok japonské automobilky ve třídě LMP1. Nehybridní prototypy se dočkaly navýšení alokace paliva na jeden stint přibližně o jeden kilogram a také navýšení maximální hodnoty spotřebované energie z benzínového motoru.

Nakonec i to bylo málo, protože nebýt diskvalifikace, získala by stáj Toyota Gazoo Racing opět kompletní první řadu. Ve voze číslo 7 se během kvalifikace střídali Kamuj Kobajaši a José Maria Lopéze, a i když sesterskou osmičku se Sébastienem Beumim a Fernandem Alonsem porazili o 0.091 vteřiny, tak to ničemu nepomohlo.

Právě Lopéez totiž překročil maximální povolenou rychlost v boxech o skoro 9 km/h. Výsledkem bylo vymazání všech časů zajetých Argentincem a také pokuta €900. Posádku Mika Conwaye, Kamuje Kobajašiho a José Marii Lopéze tak čeká start do zítřejšího závodu z posledního místa.

Pole position nakonec připadlo posádce #8 Toyota Gazoo Racing ve složení Kazuki Nakadžima, Sébastien Buemi a Fernando Alonso, ti porazili vůz číslo 1 stáje Rebellion Racing o 0.7 sekundy. Posádka Neel Jani, André Lotterer a Bruno Senna doplní Toyotu v první řadě.

Ve třídě LMP2 se nejvíce dařilo týmu DragonSpeed a konkrétně prototypu s číslem 31. Anthony Davidson a Roberto González, které zítra doplní také Pastor Maldonado, zvládli okruh ve Fuji v čase 1:28.906. Nejbližší konkurencí je jim Jackie Chan DC Racing na druhém a třetím místě.

Naopak mezi vozy GTE není ani zdaleka nic jistého. Celé pole GTE Pro se vešlo v podstatě do jedné vteřiny a pole position míří k britské automobilce Aston Martin. Její posádka číslo 95 ve složení Marco Sorensen a Nicki Thiim porazila časem 1:36.093 vůz #82 BMW Team MTEK s Tomem Blomqvistem a Antoniem Felixem da Costou o 0.182 vteřiny.

A na závěr v GTE Am zvládl souboj s časomírou nejlépe tým Dempsey-Proton Racing, který obsadí první a třetí příčku na startovním roštu ve své třídě. Nejrychlejší čas 1:38.336 zajele posádka vozu číslo 88 se Satošim Hošinou, Giorgiem Rodou jr. a Matteem Cairolim.

Šestihodinový závod ve Fuji začíná v neděli 14. října ve 4 hodiny ráno našeho času a v 11 hodin japonského času.

Fuji Q

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0